Śródziemie: Cień Wojny - znajdźki i sekrety: mapa Cirith Ungol

Gondorskie artefakty, haediry, ithildiny, pomniki i wspomnienia Szeloby na mapie Cirith Ungol.

Druga lokacja w grze Śródziemie: Cień Wojny, to kolejna okazja do poznania kilku tajemnic. Podobnie jak w przypadku mapy Minas Ithil, tak tutaj wśród sekretów i znajdziek znajdziemy artefakty, wspomnienia, a także ithildiny, które posłużą później do otwarcia specjalnych drzwi, przy których uzupełnimy brakujące słowa części poematu.

Nowym elementem, w stosunku do pierwszej lokacji, są pomniki. Gdy zbliżysz się do takiego, zauważysz, że jest patrolowany przez wielu przeciwników. Nawiązanie walki nie jest obligatoryjne, ale może ułatwić proces niszczenia pomnika. To właśnie za taką interakcję, czyli wdrapanie się na szczyt pomnika i jego zniszczenie za pomocą R1/RB, otrzymamy nagrodę w postaci losowego klejnotu i punktów doświadczenia.

Poniżej przedstawiamy pełną mapę krainy Cirith Ungol, czyli drugiej dużej lokacji w grze. Cechami charakterystycznymi tego miejsca są kopalnie, wysoko umieszczone kładki oraz całkiem spore osady, w których łatwo przygotować zasadzki na kapitanów. Nie zaznaczaliśmy ich na mapie, gdyż cały czas zmieniają swoje położenia.

Mapa Cirith Ungol - haediry, artefakty, ithildiny, wspomnienia Szeloby, pomniki

Rozpoczynamy eksplorację od wspięcia się na trzy haediry, czyli wieże widokowe, z których możemy przeskanować całą okolicę w poszukiwaniu kolejnych sekretów - zmniejszaj okrąg tak, aż stanie się bardzo mały i zamieni się w ikonę przycisku interakcji. Dzięki temu zauważysz miejsca ze znajdźkami dużo szybciej.

023
Śródziemie: Cień Wojny - mapa Cirith Ungol

Możesz też otworzyć mapę w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Zacznij poszukiwania od Gondorskich artefaktów. Znajdują się w bezpiecznych miejscach o łatwej dostępności. Zebranie jedenastu spowoduje odblokowanie dodatkowej umiejętności. Pamiętaj, że artefakty umieszczone w górnej części mapy, w wielkiej fortecy, są również dostępne od samego początku.

Dodanie do kolekcji sześciu ithildinów odbywa się nieco inaczej. W wyznaczonym miejscu musisz przejść do świata upiorów (zrobisz to za pomocą przycisku L1/LB) i wykonać interakcję w oznaczonym miejscu. Zauważysz wtedy rozmazany znak, który wyostrzysz za pomocą analogów na padzie.

Gdy już zbierzemy sześć słów, musimy zmierzać do drzwi ithildinu. Tam będziemy musieli uzupełnić słowa brakujące w wierszu. Brakujące słowa w wierszu ithildin powinieneś ułożyć następująco:

Kiedy SŁOŃCE wstaje, cienie się cofają
Pierzchając ze strachu, gdy widzą OGIEŃ poranka.
NOC nie wiedziała, że jej koniec był bliski
Gdy Świetlisty Władca wznosi ŚWIATŁO płomienia.
Słońce wschodzi, tak, lecz jego BLASK z zachodu
Odbywa MARSZ na wschód, wieczny i promienny.

Po zebraniu nagrody, którą będzie najprawdopodobniej legendarny przedmiot o specjalnych właściwościach, warto zająć się także wspomnieniami Szeloby, które w tej lokacji działają w ten sam sposób. Obracaj kawałki szkła, aby złożyć obraz i odtworzyć jedno z trzech dostępnych wspomnień.

Na samym końcu lub w trakcie odnajdywania innych sekretów, możesz też zająć się pomnikami, których zniszczenie udostępni ci nowe klejnoty. Te zaś można i trzeba wykorzystywać do ulepszania przedmiotów zgodnie z naszą strategią i stylem gry. Uzyskanie wszystkich sekretów na tej mapie nie powinno ci zająć więcej, niż godzinę i kilkanaście minut.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

O autorze

Jerzy Daniłko

Jerzy Daniłko

Redaktor Naczelny

Jerzy jest redaktorem naczelnym Eurogamer.pl. Z serwisem współpracuje od początku, a w ostatnim czasie nadzorował pracę działu poradników. Relaksuje się gotując i jeżdżąc autem w długie trasy. Nie lubi nudy, zastojów i głośnych sąsiadów.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami