Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Pillars of Eternity 2 wprowadzi relacje pomiędzy postaciami

Nie tylko romanse.

Zbiórka na rzecz Pillars of Eternity 2: Deadfire osiągnęła poziom 3 milionów dolarów, co oznacza odblokowanie kolejnego celu dodatkowego - relacji pomiędzy postaciami. Jest też nowy materiał wideo, ze spojrzeniem na główne miasto w grze.

Jak wyjaśniają deweloperzy, relacje nie muszą koniecznie oznaczać romansów rodem z serii Mass Effect, a raczej reagowanie na zachowania w dialogach i podczas wykonywania zadań.

Maia Rua i Serafen, nowi towarzysze

„W czasie podejmowania wyborów towarzysze zapamiętają podejście gracza i wraz z upływem czasu wyrobią sobie opinię na jego temat” - napisano w aktualizacji.

Dodatkowo, członkowie drużyny będą reagować podobnie nie tylko na poczynania głównej postaci, ale także na zachowanie kolegów prowadzonych przez sztuczną inteligencję.

Jako przykład podano dobrze znaną postać Edéra, który lubi zwierzaki, ale nie lubi swojego boga - Eothasa, nie cierpi fanatyków i w dość niepochlebnym tonie wypowiada się na temat rasy orlan.

Zobacz: Pillars of Eternity 2: Deadfire - Poradnik, Solucja

Wszystkie te cechy zamieniono na specjalne „klucze”. Jeśli więc gracz kopnie kota, spotka się ze zdecydowanym sprzeciwem towarzysza, ale system działa także w drugą stronę - rasistowskie uwagi Edéra mogą nie spodobać się kolegom. Nagromadzenie scysji może przełożyć się na większy problem, wymagający interwencji ze strony naszej postaci.

„Towarzysze mogą wykształcić mocne związki koleżeństwa, lojalności, wstrętu, strachu, pogardy czy nawet miłości. Efektem końcowym takich relacji może być dialog, interakcja, specjalny talent czy umiejętność, a nawet unikatowy przedmiot czy receptura” - wyjaśnia projektant Josh Sawyer.

W innej aktualizacji opublikowano za to kilka nowych kolejnych ujęć z rozgrywki, prezentujących główne miasto - Neketaka. Deweloperzy tłumaczą, że w poszukiwaniu „czegoś nowego”, co nie przypominałoby lokacji z pierwszej części, zdecydowali się postawić na bardziej „pionową” metropolię.

Zobacz na YouTube

Do końca zbiórki pozostały jeszcze niecałe cztery dni. Jeśli uda się osiągnąć 3,25 mln dolarów, gra wzbogaci się o czterech pomocników - „niższą” klasę towarzyszy.

Pillars of Eternity 2: Deadfire powinno ukazać się w pierwszym kwartale 2018 roku na PC (Windows, Mac i Linux).

Read this next