BioShock - Olympus Heights (Olimp)

Odwiedzamy apartamenty najbardziej zasłużonych osób w Rapture.

Po znalezieniu się w nowej lokacji (1 na mapie) usłyszysz przemawiającą do ciebie doktor Tenenbaum, która powita cię w twoim prawdziwym domu rodzinnym. Wśród bawiących się Siostrzyczek dowiesz się, że nie przyszedłeś na świat na stałym lądzie, ale właśnie w Rapture. Jeśli w trakcie gry uratowałeś dużo Siostrzyczek, to pani doktor powie ci także, że w trakcie twojego snu udało jej się nieco osłabić systemy Fontaine'a w Rapture, ale nadal sprawuje on silną władzę w mieście.

Po zakończeniu monologu udaj się w prawo, gdzie jedna z dziewczynek powie ci, abyś poszedł za nią. Wejdź po schodach na górę, poczekaj, aż otworzy ci drzwi, po czym udaj się do kanałów.

Mapa - Olimp (Olympus Heights)

010_olimp

Mapę możesz powiększyć oraz pobrać na dysk.

Legenda:

  • 1 - miejsce startu w kryjówce doktor Tenenbaum.
  • 2 - zawór, którym otworzysz pobliskie przejście.
  • 3a-3b - przejście z kanałów na wyższy poziom Rapture.
  • 4 - Tatusiek z Siostrzyczką.
  • 5a-5b - przejście do Mercury Suites.
  • 6 - Tatusiek i Siostrzyczka.
  • 7 - mieszkanie Cohena, będzie otwarte jeśli nie zabiłeś go w Fort Frolic.
  • 7a-7b - przejście do mieszkania Cohena na piętrze - tylko jeśli go pokonasz i zabierzesz jego klucz, którym otworzysz drzwi w apartamencie.
  • 8a-8b - przejście między parterem i piętrem apartamentu Culpepper.
  • 9a-9c - piętra klatki schodowej (a - parter, b - I piętro, c - II piętro).
  • 10a-10b - winda do apartamentu Fontaine'a. Kod do niej (5744) znajdziesz w dzienniku na 2 piętrze (D5 na mapie).
  • 11a-11b - przejście do salonu Fontaine'a.
  • 12a-12b - przejście do salonu Fontaine'a.
  • 13 - gabinet Fontaine'a, gdzie znajdziesz tonik Electric Flash 2 oraz flaszkę Lot 192.
  • 14 - przejście do Apollo Square (Plac Apolla).
  • D1 - dziennik - Suchong - Mozart of Genetics.
  • D2 - dziennik - Suchong - Mind Control Antidote.
  • D3 - dziennik - Suchong - Fontaine's Human Jukebox.
  • D4 - dziennik - Sullvian - Artist Woman.
  • D5 - dziennik - Paparazzi - Fontaine's Breakup.
  • D6 - dziennik - Frank Fontaine - Sad Saps.

Skieruj się w prawo podchodząc do narożnika (2 na mapie), gdzie znajdziesz zawór. Podnieś go i udaj się do przejścia, które niedawno mijałeś. Użyj na nim zaworu i pokręć, aby je otworzyć. W międzyczasie Fontaine'a będzie próbował wydać ci komendę, ale okaże się, że mechanizm nie działa już na bohatera. Zamiast tego Frank skróci ci część paska życia.

Przeszukanie apartamentów

Rusz przed siebie i skieruj się na wyższe piętro (3a-3b na mapie). Jeśli udasz się na południe, to natkniesz się na dwójkę splicerów, kilka skrzyń oraz sejf w przyczepie. Zacznij iść w stronę północy, gdzie natkniesz się na Tatuśka z Siostrzyczką (4 na mapie). W centrum lokacji znajduje się bar, a na nim dziennik (D1 na mapie) o nazwie Suchong - Mozart of Genetics, w którym wychwala zdolności naukowe doktor Tenenbaum, porównując ją do Mozarta nauk o genach.

089
Jeśli przerwiesz tańczącym, to będziesz musiał się z nimi rozprawić, a następnie zabić Cohena

Po przejściu przez lokację zacznij kierować się na północ, eliminując napotkanych wrogów. Następnie wejdź do kolejnej lokacji (5a-5b na mapie). Oprócz kilku splicerów i systemów obronnych spotkasz tu także Tatuśka i Siostrzyczkę (6 na mapie). Na wschodzie (7 na mapie) znajduje się natomiast mieszkanie Sandera Cohena. Jeśli nie zabiłeś go w Fort Frolic, to będzie otwarte.

W środku znajdziesz nieco przedmiotów oraz tańczącą parę (obrazek powyżej). Jeżeli przerwiesz ich taniec (np. grając na pianinie), to zaatakują cię. Po obronieniu się do apartamentu przybiegnie sam Cohen, którego będziesz musiał zabić. Podobnie, jak w Fort Frolic możesz przeszukać jego ciało i przeszukać szkatułkę, która jest w atrium wspomnianego przed chwilą miejsca. Jej zawartość nie jest jednak szczególnie kusząca (trochę dolarów, amunicji i organy splicerów).

090
Tonik oraz dziennik, który przeczytaj, aby dowiedzieć się informacji na temat antidotum

Następnie udaj się do mieszkania Suchonga (Suchong's Apartment) na zachodzie, gdzie znajdziesz tonik Clever Inventor (obrazek powyżej) oraz dziennik (D2 na mapie) o nazwie Suchong - Mind Control Antidote, w którym naukowiec opowiada na temat antidotum na plazmid kontrolowanej mentalności związany z lotem 192. Fontaine zastrzegł jednak, aby Suchong nikomu o nim nie wspominał, nawet doktor Tenenbaum. W drugim pokoju znajdziesz następny dziennik (D3 na mapie) o nazwie Suchong - Fontaine's Human Jukebox, w którym doktor opisuje, że dzięki Adamowi Fontaine może wpływać na osobowość dzieci i pozbawiać ich samodzielności tak, aby grały dla niego, jak szafa grająca.

Warto odwiedzić również mieszkanie Culpepper, gdzie znajdziesz kolejny dziennik (D4 na mapie) o nazwie Sullvian - Artist Woman, w którym szef ochrony opisuje swoje doznania po zabiciu Culpepper w wannie. Nie mógł zostawić czarno-żółtego koca leżącego na łóżku, wydawało mu się, że pozostawienie go tam jest nie w porządku. Ciało kobiety możesz znaleźć w łazience na piętrze (8a-8b na mapie).

091
Chociaż w opuszczonych mieszkaniach nie znajdziesz sekretów, to obrazy mogą zjeżyć włos na głowie

Skieruj się teraz na klatkę schodową (9a na mapie) i wejdź nią na pierwsze piętro (9b na mapie). Natkniesz się tu na apartament Tenenbaum (zamknięty) oraz opuszczone mieszkanie z całą, martwą rodziną na kanapach przed telewizorem (obrazek powyżej). Wróć na klatkę i skieruj się na drugie piętro (9c na mapie) uważając na kamerę naprzeciwko wejścia na poziom. Następnie możesz zwiedzić opuszczone mieszkanie (10a-10b na mapie), chociaż nie znajdziesz tam nic szczególnie interesującego.

Na stole w południowej części piętra jest natomiast dziennik (D5 na mapie) o nazwie Paparazzi - Fontaine's Breakup, w którym autor opowiada o kłótniach między Ryanem i Tenenbaum oraz zdziwieniu, że Fontaine interesuje się panią doktor podczas, gdy mógłby mieć każdą inną kobietę. Ponadto podaje kod do lokacji na parterze - 5744.

092
Udaj się do gabinetu Tenenbaum w jej apartamencie na piętrze

Kontynuuj obchód piętra, aż dotrzesz na górny poziom apartamentu Tenenbaum. Korzystając z przejścia (11a-11b na mapie) możesz teraz przemieszczać się między piętrami mieszkania. Zanim zejdziesz na dół skieruj się jednak do gabinetu na piętrze (obrazek powyżej).

Zdobycie substancji Lot 192

Okaże się, że wszystko zostało zdewastowane - kiedy zbliżysz się do centrum lokacji przez radio odezwie się Tenenbaum, która powie, że kiedyś wszystko było tu takie piękne. Kiedy skończysz opuść mieszkanie - możesz to uczynić wychodząc przejście na drugim piętrze lub schodząc na dół i niszcząc kłódkę zawieszoną na drzwiach.

093
Aby skorzystać z windy musisz wpisać kod 5744

Następnie zejdź na dół i udaj się do windy (10a-10b na mapie) prowadzącej do apartamentu Fontaine'a. Aby się do niej dostać (obrazek powyżej) musisz wpisać kod 5744 znaleziony w dzienniku (D5 na mapie) na drugim piętrze. Po znalezieniu się na górze przygotuj się na odparcie grupy splicerów - uważaj przy tym na znajdującą się w centrum wieżyczkę i kamerę po drugiej stronie holu.

Po pozbyciu się przeciwników udaj się na północ. Z prawej strony na stole znajdziesz dziennik (D6 na mapie) o nazwie Frank Fontaine - Sad Saps, w którym autor mówi o naiwniakach przybywających do Rapture. Każdy myślał, że będzie szefem przemysłu, a okazało się, że ktoś musi też czyścić toalety. Ci zawiedzeni ludzie za strawę i łóżko oddali Fontaine'owi swoje życie - a po co komu armia, gdy prowadzi się dom dla biednych?

092
Flaszka oznaczona, jako Lot 192

Udaj się teraz na schody z niedźwiedziem polarnym. Jeśli chcesz, możesz zwiedzić salon Fontaine'a (11a-11b na mapie), a kiedy będziesz gotów udaj się do gabinetu na zachodzie (13 na mapie). Uważając na pułapki podejdź do biurka i podnieś tonik Electric Flash 2 Następnie podejdź do stolika pod ścianą i podnieś flaszkę Lot 192 (obrazek powyżej).

Powrót do spisu treści: BioShock - Poradnik, Solucja

Następnie: BioShock - Control Room (Sterownia)

Po jego podniesieniu zaczną ustępować skutki działania plazmidu blokującego twoje rzeczywiste wspomnienia z przeszłości. Tenenbaum powie ci jednak, że jedna dawka to za mało i potrzebujesz kolejnej (przy okazji znikną efekty zabierania ci paska życia przez Fontaine'a). Co więcej otrzymasz plazmid Security Bullseye - sprawia on, że nie możesz samodzielnie wybierać plazmidów - zamiast tego będą one przyznawane ci losowo (nawet wśród tych, których dotąd nie aktywowałeś).

Opuść gabinet i zacznij kierować się na parter, a potem na wschód. Po dotarciu na miejsce (14 na mapie) przejdź do kolejnej lokacji, czyli Apollo Square (Plac Apolla).

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami