Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Ujawniono szczegóły na temat trybu Survival w Fallout 4

Sporo zmian w mechanice.

Spostrzegawczy użytkownik serwisu społecznościowego Reddit dokładnie przyjrzał się plikom Fallout 4 po ostatniej aktualizacji, znajdując sporo szczegółów na temat nowego trybu trudności - Survival.

Dogmeat, do wozu!

Jak wiemy już z pierwszej zapowiedzi, ważne będzie jedzenie, sen, choroby i inne niebezpieczeństwa, zgodnie z podobnym rozwiązaniem z Fallout: New Vegas. Teraz poznaliśmy jednak więcej detali.

Co ciekawe, nowy Survival uniemożliwi wykonywanie szybkich zapisów rozgrywki - będziemy musieli znaleźć łóżko i przespać się przez co najmniej godzinę, by wykonać save.

Walka ma być trudniejsza i „bardziej śmiertelna”, więc otrzymamy więcej obrażeń od przeciwników, samemu zadając słabsze rany. Do tego wyłączenie systemu szybkiej podróży - wszędzie musimy dotrzeć o własnych siłach.

Naboje otrzymają wagę, w zależności od kalibru - najcięższe będą rdzenie do pancerza wspomaganego oraz mini-bomby atomowe. Wrogowie nie będą pojawiać się na kompasie, a znacznik wskazujący dystans do celu pojawi się znacznie później.

Postać automatycznie otrzyma perk Adrenalina, podnoszący obrażenia. Aby jednak zwiększyć rangę umiejętności, będziemy musieli zabić określoną liczbę wrogów. Tymczasem sen zmniejszy poziom tego talentu.

Pojawi się także wskaźnik „samopoczucia” bohatera, wymagający dbania o nawodnienie, wypoczynek i pełny brzuch. Jeśli o czymś zapomnimy, zmniejszą się cechy, a także odporności i zmęczenie - obniżające liczbę punktów akcji.

Jedzenie surowego mięsa czy picie brudnej wody, obrażenia od ghouli i insektów, a także korzystanie z narkotyków może wywołać choroby, które wyeliminujemy stworzonymi lub kupionymi antybiotykami.

Co więcej, rodzaj łóżka określi, jak długo możemy w nim spać. Dla przykładu, śpiwór pozwoli zapisać grę, ale nie odpocząć przez całą noc i wstać z bonusami.

Kończyny nie będą już automatycznie leczyły się po walce i konieczne będzie zastosowanie Stimpaka. Zbyt duże obciążenie postaci zmniejszy Wytrzymałość i Zręczność, ale także zada obrażenia nogom postaci.

Towarzysze samemu nie wrócą do walki po nokaucie - trzeba będzie ich ocucić, lub wrócą do obozowiska.

Na koniec, raz oczyszczone z wrogów obozowiska będą znacznie wolniej „regenerowały” przeciwników i przedmioty.

Survival zapowiada się więc całkiem interesująco, choć należy wziąć pod uwagę, że to dane z plików gry i nie wiadomo obecnie, ile z tych elementów trafi ostatecznie do gry.

Nowy tryb nie ma jeszcze daty debiutu, ale stosowna łatka powinna wkrótce pojawić się na PC - zapewne w wersji beta.

Zobacz na YouTube

Read this next