The Solus Project - nowy symulator przetrwania, na PC i Xbox One

W klimatach sci-fi.

Niezależne studia Teotl i Grip Games ogłosiły na targach E3 swój nowy, ambitny tytuł na PC i Xbox One - The Solus Project.

1
Tajemnicze jaskinie

Gra reprezentuje popularny ostatnio gatunek symulatorów przetrwania w niegościnnych warunkach - w tym przypadku na obcej i pełnej niebezpieczeństw planecie Gliese-6143-C.

Tło fabularne mówi o stojącej na krawędzi zniszczenia Ziemi. Postać gracza zostaje wysłana w kosmos w poszukiwaniu nowego świata do zamieszkania. Po latach eksploracji nasz statek rozbija się na tajemniczej planecie: reszta załogi jest martwa, a sprzęt do komunikacji jest zniszczony - jesteśmy zdani na siebie.

Twórcy mają bardzo ambitne cele: zapowiadają dynamiczną pogodę oraz cykl dnia i nocy, a także kalkulację temperatury, wilgotności czy wiatru. Znaczenie będą miały nawet fale na oceanie, pojawią się też sztormy, trzęsienia ziemi, burze, tornada czy meteory.

W wolnych chwilach zajmiemy się odkrywaniem sekretów tajemniczej planety, wkraczając do skomplikowanego systemu jaskiń i grobowców zapomnianej cywilizacji.

Rośliny będą rosły i gniły. Ciało postaci zareaguje na liczne czynniki, takie jak choćby brak snu, wspinanie się na pagórek czy wysoką wilgotność.

Dostępny teren to składający się z pięciu wysp archipelag, pomiędzy którymi przemieścimy się przez wspomniany kompleks jaskiń.

Twórcy stawiają na niepokojącą atmosferę, lecz poziom trudności będzie można dostosować do własnych upodobań i możliwości. Na planecie Gliese-6143-C nie spotkamy standardowych wrogów do pokonania, lecz nie zabraknie zagadek logicznych, pozostawionych przez dawnych mieszkańców.

Premierę zaplanowano na początek przyszłego roku - zapewne w Early Access. Prace bazują na silniku Unreal Engine 4 i trwają od lipca 2013 roku. Zespół deweloperów liczy 5-10 osób.

Nudzisz się? Zobacz także:

Reklama

Skocz do komentarzy (1)

Autor

Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

Autor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Powiązane materiały

Microsoft wskrzesi stare gry Activision? Phil Spencer o potencjalnych powrotach

Deweloperzy otrzymają więcej swobody w pracy nad różnorodnymi markami.

Długi gameplay z Dying Light 2

Zadanie poboczne, walka i nie tylko.

Na stronie

Komentarze (1)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami