Ubisoft: nie ograniczamy swoich gier
Wydawca odpowiada na kontrowersje z oprawą Assassin's Creed Unity.
Postawmy sprawę jasno: Ubisoft nie ogranicza swoich gier. Nie narzucilibyśmy limitu na rozdzielczość i nigdy nie zrobilibyśmy nic, by celowo umniejszać nasze prace - zapewnia francuska firma w najnowszym komunikacie.
Oświadczenie związane jest z ostatnimi kontrowersjami wokół Assassin's Creed Unity. Studio najpierw poinformowało, że gra zadziała w rozdzielczości 900p przy 30 klatkach na sekundę. Później wypowiedź sprostowano, mówiąc, że została źle zrozumiana, ale w innym serwisie producenci zapewniali, że mniejsza liczba klatek zapewnia bardziej filmowe wrażenia, a rynek gier wideo odchodzi od standardu 60 FPS.

Gracze odpowiedzieli krytyką wydawcy. Twórcom zarzucano między innymi, że celowo obniżają jakość jednej z wersji konsolowych, by osiągnąć identyczną oprawę na obu platformach nowej generacji.
Starszy producent Vincent Pontbriand - jeden z bohaterów ostatnich wydarzeń - zapewnia teraz, że nic takiego nie miało miejsca - Ubisoft nie obniżył rozdzielczości na PS4.
Absolutnie nie - czytamy na blogu. Spędziliśmy ostatnie cztery lata tworząc najlepszą możliwą grę. Dlaczego mielibyśmy ją ograniczać? Wybrałem złe słowa mówiąc o rozdzielczości, za co przepraszam.
Pamiętajcie, że poprzednie odsłony Assassin's Creed wspierały około 100 - 150 bohaterów niezależnych na ekranie, a w Unity są ich tysiące i z każdym można wchodzić w interakcje.
Deweloperzy zapewniają, że po raz pierwszy w historii cyklu odwzorowano najważniejsze budynki w skali 1:1. Wszystko jest większe i bliższe rzeczywistości - mówi Pontbriand.
Rozdzielczość gry jest ustalana w ostatnich etapach prac deweloperskich - czytamy dalej. To warte uwagi, ponieważ zespół poświęcił ostatnie miesiące na optymalizowanie Unity, by osiągnąć 900p i 30 klatek na sekundę.
Zdajemy sobie sprawę, że osiągaliśmy 1080p w niektórych poprzednich tytułach, w tym AC4. Ale podjęliśmy właściwą decyzję o dostarczeniu jak najlepszych wrażeń z rozgrywki, a rozdzielczość to tylko jeden czynnik - napisano na blogu, cytując Pontbrianda. Te dodatkowe piksele mogły pojawić się tylko kosztem rozgrywki.
Assassin's Creed Unity ukaże się 13 listopada, także na PC.
Reklama
Komentarze (6)
Komentarze zostały zamknięte.