Ubisoft: „nie ograniczamy swoich gier”

Wydawca odpowiada na kontrowersje z oprawą Assassin's Creed Unity.

„Postawmy sprawę jasno: Ubisoft nie ogranicza swoich gier. Nie narzucilibyśmy limitu na rozdzielczość i nigdy nie zrobilibyśmy nic, by celowo umniejszać nasze prace” - zapewnia francuska firma w najnowszym komunikacie.

Oświadczenie związane jest z ostatnimi kontrowersjami wokół Assassin's Creed Unity. Studio najpierw poinformowało, że gra zadziała w rozdzielczości 900p przy 30 klatkach na sekundę. Później wypowiedź sprostowano, mówiąc, że została „źle zrozumiana”, ale w innym serwisie producenci zapewniali, że mniejsza liczba klatek zapewnia bardziej „filmowe” wrażenia, a rynek gier wideo odchodzi od standardu 60 FPS.

1
Zabójstwo za wąsy

Gracze odpowiedzieli krytyką wydawcy. Twórcom zarzucano między innymi, że celowo obniżają jakość jednej z wersji konsolowych, by osiągnąć identyczną oprawę na obu platformach nowej generacji.

Starszy producent Vincent Pontbriand - jeden z „bohaterów” ostatnich wydarzeń - zapewnia teraz, że nic takiego nie miało miejsca - Ubisoft nie obniżył rozdzielczości na PS4.

„Absolutnie nie” - czytamy na blogu. „Spędziliśmy ostatnie cztery lata tworząc najlepszą możliwą grę. Dlaczego mielibyśmy ją ograniczać? Wybrałem złe słowa mówiąc o rozdzielczości, za co przepraszam.”

„Pamiętajcie, że poprzednie odsłony Assassin's Creed wspierały około 100 - 150 bohaterów niezależnych na ekranie, a w Unity są ich tysiące i z każdym można wchodzić w interakcje.”

Deweloperzy zapewniają, że po raz pierwszy w historii cyklu odwzorowano najważniejsze budynki w skali 1:1. „Wszystko jest większe i bliższe rzeczywistości” - mówi Pontbriand.

„Rozdzielczość gry jest ustalana w ostatnich etapach prac deweloperskich” - czytamy dalej. „To warte uwagi, ponieważ zespół poświęcił ostatnie miesiące na optymalizowanie Unity, by osiągnąć 900p i 30 klatek na sekundę.”

„Zdajemy sobie sprawę, że osiągaliśmy 1080p w niektórych poprzednich tytułach, w tym AC4. Ale podjęliśmy właściwą decyzję o dostarczeniu jak najlepszych wrażeń z rozgrywki, a rozdzielczość to tylko jeden czynnik” - napisano na blogu, cytując Pontbrianda. „Te dodatkowe piksele mogły pojawić się tylko kosztem rozgrywki.”

Assassin's Creed Unity ukaże się 13 listopada, także na PC.

Reklama

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (6)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami