Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Ubisoft broni decyzji o zrównaniu jakości oprawy AC: Unity na PS4 i Xbox One

AKTUALIZACJA: Specyfikacja może się jeszcze zmienić.

Aktualizacja: Ubisoft zapewnił w oświadczeniu dla Eurogamera, że ostateczna specyfikacja konsolowych wersji Assassin's Creed Unity nie została jeszcze ustalona.

„Finalna specyfikacja nie jest jeszcze zamknięta” - napisał rzecznik firmy. „Ale możemy potwierdzić, że na ostatnim pokazie prezentowaliśmy grę w 900p. Jesteśmy pewni, że graczom spodoba się wspaniała grafika i wirtualny Paryż.

„Zespół deweloperski ciężko pracuje, by dostarczyć jak najlepszą grę na nowych konsolach. Bez względu na platformę, Assassin's Creed Unity odpowie na pytanie, jak wygląda odsłona tej serii na nowej generacji i będzie najładniejszą częścią cyklu.

Assassin's Creed Unity ukaże się 13 listopada.

*

Oryginalna wiadomość: Firma Ubisoft broni decyzji o zrównaniu jakości oprawy graficznej Assassin's Creed Unity na PlayStation 4 oraz Xbox One i zablokowaniu obu tych wersji do rozdzielczości 900p przy 30 klatkach na sekundę.

Internauci zdążyli już przygotować nową okładkę gry

- Zdecydowaliśmy się na identyczną wartość na obu platformach, by uniknąć różnych debat - powiedział wczoraj Vincent Pontbriand, starszy producent w Ubisoft Montreal.

- Technicznie ogranicza nas procesor. Układy graficzne są potężne, więc oprawa wygląda całkiem ładnie. Ale to CPU musi przetworzyć sztuczną inteligencję, liczbę postaci niezależnych na ekranie, wszystkie działające równolegle systemy.

- Bardzo szybko trafiliśmy na ograniczenie, co było frustrujące - dodaje Pontbriand. - Myśleliśmy, że w sferze sztucznej inteligencji wszystko będzie dziesięć razy lepsze, ale szybko zdaliśmy sobie sprawę, że nie będzie tak łatwo. To nie liczba polygonów ogranicza klatki. Moglibyśmy osiągnąć nawet 100 klatek na sekundę, ale przez SI jesteśmy ograniczeni do 30.

Część fanów serii odpowiedziało zarzutami, że ograniczenie na PlayStation 4 związane jest z mniejszą mocą Xbox One. Z nowego oświadczenia Ubisoftu wynika jednak, że słowa dewelopera zostały „źle zinterpretowane”.

„Zapewniamy, że nie obniżyliśmy specyfikacji Assassin's Creed Unity w celu uwzględnienia jednego systemu kosztem drugiego” - napisał rzecznik firmy.

„Assassin's Creed Unity powstało od podstaw z myślą o nowej generacji konsol. Przez ostatnie cztery lata tworzyliśmy grę po to, by osiągnąć jakość, którą udało się teraz zrealizować na Xbox One, PS4 i PC. To był proces budowania w ramach określonego celu, a nie ograniczania. Jesteśmy dumni, mogą powiedzieć, że zrealizowaliśmy plany na wszystkich platformach.”

„Nie podjęliśmy żadnej decyzji, która miałaby zmniejszyć ambicje którejkolwiek z wersji. Korzystają ze wszystkich środków optymalizacji, by pomóc w realizacji jakości, jaką prezentuje teraz Assassin's Creed Unity” - kończy Ubisoft.

Gracze wskazują, że w ubiegłym roku Assassin's Creed 4: Black Flag działało na PS4 i Xbox One w 900p pierwotnie przy 30 klatkach na sekundę, ale Ubisoft zdołał podnieść rozdzielczość na sprzęcie Sony do 1080p za pomocą aktualizacji. Tymczasem w tym roku - po raz pierwszy od dłuższego czasu - francuska firma współpracuje w celach marketingowych z Microsoftem, a nie z producentem PlayStation. Te sugestie zostały bez odpowiedzi.

„Myślę, że głównym problemem jest to, że pierwsza wypowiedź sugerowała, że wydawca postawił na politykę, zamiast na najlepszą możliwą wydajność na wszystkich systemach” - dodaje przedstawiciel działu Digital Foundry. „Tymczasem zaktualizowany komunikat nie oferuje żadnych wartościowych odpowiedzi na pytania graczy.”

„Jeśli to właśnie przyczyny techniczne uniemożliwiają wyświetlenie wersji PlayStation 4 w rozdzielczości 1080p lub zbliżonej, to jestem ciekawy, na czym polegają te problemy.”

Zobacz na YouTube

Read this next