Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Raport EA: 1,6 mln SimCity, 14,5 mln Fifa 13

W tym roku fiskalnym nie zostanie wydana żadna gra w uniwersum Star Wars.

Jak wynika z najnowszego raportu kwartalnego, opublikowanego przez Electronic Arts, problematyczna premiera SimCity nie wpłynęła negatywnie na wyniki sprzedaży - w ręce graczy powędrowało ponad 1,6 mln egzemplarzy gry.

„Na razie wyprzedzamy prognozy” - skomentował Frank Gibeau, szef EA Labels. Menedżer przyznał także, że problemy z serwerami w dniu premiery były spore. „To się już więcej nie powtórzy” - dodał.

Podobnych problemów na pewno nie będzie miało The Sims 4. EA ponownie zapewniła, że skupi się na trybie dla pojedynczego gracza i stałe połączenie z Internetem nie będzie wymagane do zabawy.

Świetnie sprzedają się także inne gry wydawcy. Już ponad 3,5 mln graczy wykupiło konta premium w Battlefield 3, a FIFA 13 w całym 2013 roku fiskalnym osiągnęła nakład przekraczający 14,5 mln egzemplarzy.

Z drugiej strony, EA informuje także o słabszej od oczekiwań sprzedaży Crysis 3 i Dead Space 3, choć w tym przypadku nie podano konkretnych liczb.

Od czasu przejścia na model Free to Play, Star War: The Old Republic zainteresowało się 1,7 mln graczy, a ponad 500 tys. regularnie opłaca subskrypcję.

O 36% wzrosły przychody w dystrybucji cyfrowej. Połowa ze sprzedanych kopii SimCity to właśnie egzemplarze dystrybuowane przez sklep Origin.

EA szykuje także kilka interesujących zapowiedzi na czerwcowych targach E3, gdzie EA Sport zaprezentuje „całkiem nowy” silnik graficzny.

Przychód całej firmy w IV kwartale fiskalnym wyniósł 1,21 mld dol., w porównaniu do 1,36 mld w ubiegłym roku.

W całym roku fisklany, zakończonym 31 marca, EA wypracowała 3,8 mld przychodu w stosunku do 4,14 mld w ubiegłym roku. Zwiększyły się za to zyski, z 76 mln do 98 mln dol.

Patrząc w przyszłość, Electronic Arts ponownie informuje o pozyskaniu licencji na gry w uniwersum Star Wars. Firma zaznacza przy tym, że nie wyda żadnej gry z tej serii w obecnym roku fiskalnym (czyli do 31 marca 2014 roku).

Amerykański wydawca potwierdził także, że o 10% zmniejszył zatrudnienie, w wyniku czego poniósł straty w wysokości 16 mln dol., przeznaczone na odprawy dla pracowników.

Read this next