Technologia TressFX: włosy Lary Croft jak prawdziwe

AKTUALIZACJA: Materiały wideo z Tomb Raider.

Aktualizacja: W sieci pojawiły się pierwsze materiały wideo prezentujące technologię symulacji włosów TressFX w grze Tomb Raider.

Oryginalna wiadomość (26.02.2013): Czas pożegnać nierealistyczne fryzury bohaterów w grach wideo! AMD zaprezentowało technologię TressFX, umożliwiającą wiarygodną symulację nawet pojedynczych włosów na głowie postaci.

„Od początku ery 3D bohaterowie waszych ulubionych gier w większości nosili całkowicie nierealistyczne fryzury: mało szczegółowe i poszarpane, bez animacji stosownej do ruchów postaci. Wiele gier starało sie ukryć ten problem, stosując krótkie fryzury, koki, a nawet niemożliwe do zdjęcia hełmy. Dlaczego?” - pyta AMD.

„To proste: realistycznie wyglądające włosy to jeden z najtrudniejszych do odtworzenia w czasie rzeczywistym elementów.”

Producent kart graficznych znalazł jednak rozwiązanie, które zobaczymy już w nowej części serii Tomb Raider. Wirtualna Lara Croft skorzysta z „pierwszej na świecie technologii renderującej włosy w czasie rzeczywistym”.

TressFX traktuje pukle włosów jako osobne elementy, na które wpływ ma grawitacja, wiatr i ruch bohatera. Twórcy przygotowali nawet system kolizji, dzięki czemu fryzura nie będzie wystawać poza inne fizyczne obiekty, takie jak hełmy, czapki, ciała i ubrania.

Nie wiadomo, jak bardzo TressFX obciąży sprzęt, ale producent twierdzi, że rodzina kart graficznych Radeon 7000 poradzi sobie z nową technologią.

Co ty na to, nowa generacjo konsol?

Reklama

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (6)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami