Eurogamer.pl

Mass Effect: Andromeda - Vetra Nyx: Cele i środki; Chwila na planecie

Sojusznicy i związki: misje lojalnościowe dla Vetry Nyx.

Opisywane poniżej zadania mają bezpośredni związek z jednym z naszych towarzyszek, Vetrą Nyx. Podczas trwania niektórych z tych zadań możesz pchnąć do przodu romans z Vetrą, bez względu na to, jaką postacią kierujesz. Poniżej możesz zapoznać się z opisem następujących zadań:

  • Cele i środki
  • Chwila na planecie

Zadanie: Cele i środki

Misja odblokuje się po operacji priorytetowej Ścieżka nadziei. Poszukaj w swojej skrzynce pocztowej wiadomości o temacie Sid. Tyczy się ona siostry Vetry, a po więcej szczegółów udajemy się do kajuty Vetry na Tempeście. Zostajemy wprowadzeni w szczegóły wiadomości od Sid, czyli siostry naszej kompanki.

Po rozmowie udajemy się do układu Remav, a konkretniej na planetę H-047c. Po wylądowaniu na jej powierzchni udajemy się w kierunku południowo-zachodnim, gdzie wjeżdżamy do śluzy przy pomarańczowej kopule. W środku podchodzimy do jedynego budynku i wykonujemy interakcję na drzwiach wejściowych.

210

Na tej planecie po powierzchni możesz poruszać się tylko Nomadem. Wyjście z niego możliwe jest tylko pod pomarańczowymi barierami ochronnymi.

Gra w tym momencie poprosi nas o potwierdzenie przyjęcia misji, po czym przeniesiemy się do ukrytego więzienia. Musisz znaleźć stąd drogę ucieczki. W tym celu zejdź najpierw na niższy poziom, gdzie zauważysz zamknięte drzwi (1). Zeskanuj je, po czym odwróć się w lewo i zeskanuj generator (2), w którym brakuje przewodu (3).

211

Kluczowe miejsca do sprawdzenia, jeśli chcesz wydostać się z więzienia.

Ten znajdziesz, gdy udasz się z powrotem na górny poziom. Jeden z nich jest uszkodzony, ale po przeskanowaniu działającego możesz wykonać na nim interakcję. Teraz wróć do generatora i użyj na nim kabla. Zamknięte do tej pory drzwi zostaną odblokowane. Wyjdź przez nie i podążaj kładką w kierunku oznaczonego pomieszczenia. Masz niecałą minutę, aby dostać się do pomieszczenia wraz z kolonistami. Jest to duży zapas czasu.

W środku, gdy już wszyscy będą na miejscu, wykonaj interakcję na podglądzie monitoringu. Poczekaj, aż przebiegną strażnicy, a następnie wyjdź na zewnątrz i odwróć się w lewo, aby pozbyć się ich. Potem porozmawiaj z Gallowayem, jednym z uwięzionych kolonistów. Następnie zmierzaj po kładce przez kilka kolejnych oznaczonych drzwi. Dotrzesz do kolejnego podglądu monitoringu, na którym możesz oznaczyć generator i warsztat.

212

Obiekty do przeskanowania na drugim podglądzie monitoringu.

W opcji dialogowej możesz zdecydować czy wysadzić generator i zdobyć przewagę w walce, czy otworzyć warsztat. Jeśli zdecydowałeś się na drugą opcję, wejdź dalej i pokonaj bandytów i sprawdź zawartość warsztatu. Podążaj za kolejnymi znacznikami, aby dotrzeć do następnego podglądu, na którym przeskanujesz klatki z uwięzionymi adhi i eirochem oraz automatyczną wieżyczkę. Możesz wyłączyć wieżyczki lub je przeprogramować albo uwolnić bestie. Od twojego wyboru będzie zależeć dalszy przebieg potyczki w kolejnym pomieszczeniu.

Po uporaniu się z przeciwnikami podążaj dalej za znacznikami przez niewielką jaskinię. Przed następnym pomieszczeniem sprawdź kolejny zapis z kamer. Przeskanuj obiekty i zdecyduj czy pozbawić hydrę pancerza, rozwalić silnik lub zagazować nieprzyjaciół. Najmniej skutecznym wyborem będzie ostatni z nich, dlatego sugerujemy wyłączenie pancerza hydry, dzięki czemu walka z robotem będzie krótsza i mniej niebezpieczna.

Po zlikwidowaniu zagrożeń przejdź na drugą stronę pomieszczenia, gdzie za drzwiami czeka cię jeszcze walka. Podczas jej trwania zwróć szczególną uwagę na niebezpieczne automatyczne wieżyczki. Po zlikwidowaniu wrogów przejdź wskazanymi znacznikiem drzwiami, aby zaobserwować Sid trzymaną na muszce.

Gdy w prawym dolnym rogu pojawi się stosowna opcja, możesz wystrzelić z broni bez obaw, że zginie któraś z kluczowych postaci. Niezależnie od wyboru wywiąże się walka, w której musisz zabić Meriweather i jej strażników. Po potyczce porozmawiaj z Sid i Vetrą, aby zakończyć zadanie i zdobyć lojalność koleżanki.

Spis treści: Mass Effect: Andromeda - Poradnik, Solucja

Zobacz też: Mass Effect: Andromeda - wszystkie misje poboczne (spis alfabetyczny)

Zadanie: Chwila na planecie

Dostęp do misji otrzymasz krótko po ukończeniu poprzedniego. Sprawdzaj skrzynkę pocztową co jakiś czas. W końcu otrzymasz wiadomość od Vetry. Tematem będzie Kadara. Właśnie tam musisz się udać, a schodząc na powierzchnię planety w twojej drużynie powinna znajdować się wspomniana postać.

Udajemy się we wskazane miejsce do Siarczanych źródeł. Po krótkim dialogu z Vetrą rozpocznie się wyścig na szczyt wzgórza. W prawym dolnym rogu ekranu pojawi się w pewnym momencie opcja oszukiwania, czyli wykorzystania odrzutowego plecaka. Jeśli jednak zależy ci na romansie z Vetrą, unikaj tej opcji. Po chwili misja dobiegnie końca.

Reklama

Komentarze

Załóż konto

lub

  • Wczytywanie...