Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Xbox Series S nie radzi sobie ze split screenem w Baldur's Gate 3. Musiał interweniować sam Microsoft

Mniejsza konsola ma za mało pamięci.

Twórcy Baldur's Gate 3 mają niemały problem z dostosowaniem swojej nadchodzącej gry do możliwości konsoli Xbox Series S. Wygląda na to, że Microsoft wysłał na pomoc swoich inżynierów, którzy mają znaleźć rozwiązanie bolączek trapiących deweloperów.

W ubiegłym tygodniu świat obiegły wieści na temat problemów twórców z Larian Studios, którzy co prawda potwierdzili, że pracują nad wersją Baldur's Gate 3 przeznaczoną na Xboksy, ale jednocześnie poprosili graczy o cierpliwość. Problematyczna okazała się wydajność Xbox Series S, która nie jest zadowalająca i uniemożliwia przygotowanie kooperacyjnego trybu gry na podzielonym ekranie, który osiągałby wymaganą wydajność.

Polityka wydawnicza Microsoftu wymaga, aby produkcje tworzone na Xboksy oferowały parytet funkcji, więc deweloperzy z Larian Studios nie mogą po prostu zrezygnować ze wspomnianego trybu na słabszej konsoli. Z tego powodu Baldur's Gate 3 nie doczekało się dotąd oficjalnej daty premiery na konsolach Microsoftu i z pewnością zadebiutuje później, niż na PC oraz PlayStation 5.

"Otrzymaliśmy wsparcie od Microsoftu, a konkretnie od grupy ATG [Grupa ds. Technologii Zaawansowanych - dop. red.]. Świetnie sobie poradzili i byli bardzo pomocni. Wszyscy chcą zobaczyć Baldur's Gate 3 na Xboksach. Nie jest tak, że nie chcemy wydać naszej gry na konsolach Xbox, po prostu zrobiliśmy bardzo dużą i skomplikowaną grę, co stanowi pewien problem" - przekazał Swen Vincke, szef Larian Studios w rozmowie z IGN.

Vincke zdradził, że studio dokłada wszelkich starań, by gra zadebiutowała na konsolach Microsoftu jeszcze w tym roku, choć twórcy nie mogą tego obiecać. Niestety - jak wyjaśnia - niektóre lokacje są problematyczne przez zbyt duże rozmiary oraz zagęszczenie budynków, postaci niezależnych i obiektów, co podczas rozgrywki na podzielonym ekranie powoduje niedobór pamięci i spadki płynności na Xbox Series S. Baldur's Gate 3 zadebiutuje na PC już 3 sierpnia, natomiast na PS5 zagramy 6 września.

Read this next