Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Udany debiut Street Fighter 6. Sprzedano 2 mln egzemplarzy

Wystarczył miesiąc.

Capcom pochwalił się, że bijatyka Street Fighter 6 sprzedała się w nakładzie przekraczającym 2 miliony egzemplarzy od dnia premiery na początku czerwca.

„Nawet dziś, ponad 35 lat od debiutu, cykl nadal cieszy się ogromną popularnością na całym świecie, a łączna sprzedaż serii wyniosła ponad 50 milionów sztuk. Co więcej, w ostatnich latach marka zwiększyła swoją obecność jako siła napędowa w sferze esportu” - zapewnia informacja prasowa.

Najnowsza odsłona ukazała się 2 czerwca na PC, PlayStation 4, PS5 oraz Xbox Series X/S. Japoński wydawca podkreśla nowości, takie jak tryb World Tour Mode dla pojedynczego gracza, a także próby zainteresowanie nowych i początkujących odbiorców, głównie w sferze opcji sterowania.

Capcom wydaje się także w dużym stopniu stawiać właśnie na esport. W lipcu startuje turniej Street Fighter League: Pro-JP 2023, w którym udział weźmie dziewięć drużyn - w odróżnieniu od klasycznych starć samotnych zawodników. To jednak atrakcje wyłącznie dla Japończyków, a jedynym wyjątkiem jest Francuz Benoit „Gunfight” Arquilla w składzie Team iXA.

Nieco bardziej międzynarodowo będzie w sierpniu, gdy rozpocznie się Capcom Pro Tour 2023, z sieciowymi eliminacjami na całym świecie i 2 milionami dolarów w puli nagród (w tym okrągły 1 milion dla zwycięzcy - w finale, który odbędzie się już w przyszłym roku).

„Street Fighter 6 przebija poprzednika pod niemal każdym względem i stanowi powiew świeżego powietrza w serii. To barwna uczta dla oczu i świetna zabawa dla każdego fana bijatyk 2D - bez względu na to, czy szukacie szybkiej rozrywki, czy zamierzacie spędzić tysiące godzin, doprowadzając umiejętności do perfekcji” - zapewniał Marek w naszej recenzji.

Read this next