Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Shinji Mikami, legendarny twórca Resident Evil, odchodzi ze studia Tango Gameworks

Opuści firmę w najbliższych miesiącach.

Shinji Mikami - twórca między innymi serii Resident Evil - opuszcza studio Tango Gameworks, które założył 12 lat temu i od tego czasu był jego szefem. Informację o odejściu doświadczonego dewelopera przekazał wydawca ZeniMax w wewnętrznej korespondencji do pracowników.

Do wspomnianego wewnętrznego e-maila dotarła redakcja serwisu TrueAchivements i potwierdziła jego autentyczność. „Piszę dzisiaj, aby was poinformować, że w najbliższych miesiącach Shinji Mikami opuści szeregi Tango Gameworks. Mikami był prawdziwym liderem i wspierającym mentorem dla młodych deweloperów w Tango przez ostatnie 12 lat, podczas jego pracy nad The Evil Within, Ghostwire: Tokyo i oczywiście Hi-Fi Rush” - napisał Todd Vaughn, wiceprezes ZeniMax.

Na ten moment wiemy, że studio będzie wspierać niedawno wydane tytuły, podczas gdy zarząd firmy wspólnie z Bethesdą opracują rozwiązanie sytuacji. Vaughn dodał w swojej wiadomości, że debiut Hi-Fi Rush był „jedną z najlepszych premier Bethesdy i Xboxa w ostatnich latach” oraz że „gra wyraźnie i pozytywnie wpłynęła na rozwój studia”.

Jeśli natomiast chodzi od samego Mikamiego, deweloper na ten moment nie poinformował o swoich dalszych planach. Można się jednak spodziewać, że z ponad trzydziestoletnim doświadczeniem w branży i po pracy nad tak znanymi markami, jak Resident Evil, Devil May Cry, Dino Crisis, Viewtiful Joe oraz The Evil Within, 57-letni twórca nie będzie miał problemów ze znalezieniem chętnych do rozwoju nowych projektów.

Przypomnijmy, że Shinji Mikami rozpoczął karierę w 1990 roku zatrudniając się w Capcomie, gdzie początkowo pracował nad tytułami na licencji Disneya. Pierwszą wyreżyserowaną przez niego grą było Resident Evil - markę tę rozwijał aż do premiery czwartej odsłony cyklu. Oprócz tego stworzył także podobny cykl Dino Crisis i pełnił rolę producenta Devil May Cry, które co ciekawe zaczynało jako bardziej nastawiony na akcję spin-off Resident Evil.

Read this next