Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Twórca platformówki Flashback z 1992 roku stworzy odświeżoną wersję gry

Pierwsze spojrzenie na prace studia Vector Cell.
Flashback - Trailer

Potwierdziły się nasze doniesienia ze stycznia - powstanie odświeżona wersja platformówki Flashback z 1992 roku.

Nad projektem pracuje twórca oryginalnej wersji gry - Paul Cuisset. Producent, który rozpoczynał karierę w latach 90. w studiu Delphine, odtworzy swoje słynne dzieło w wersji na Xboksa 360, PlayStation 3 i PC.

Za nowego Flashbacka odpowiada studio Vector Cell, składające się z 15 osób. W zespole jest pięciu twórców, pamiętających jeszcze prace nad oryginałem w 1992 roku. Firma rozpoczęła produkcję na własną rękę, lecz wkrótce pomysłem zainteresował się Ubisoft, który pełni teraz rolę wydawcy.

Odświeżona wersja gry rozwija wątki z oryginału, dodaje nowe linie dialogowe i zwroty fabularne. Zaangażowano także aktorów, którzy użyczą głosu postaciom. Twórcy porzucili grafikę dwuwymiarową na rzecz widoku 2.5D, spopularyzowanego przez wydaną w 2009 roku zręcznościówkę Shadow Complex. Vector Cell zapewnie jednak, że gra pozostanie wierna oryginałowi.

Ostatnie osiągnięcie studia nie napawa optymizmem. Firma odpowiadała za Amy, które nie zdobyło przychylnych ocen recenzentów.

W oryginalnym Flashbacku grę rozpoczyna fantastyczne jak na ówczesne czasy intro. Przyszłość. Po zestrzeleniu powietrznego skutera bohater budzi się w dżungli na Tytanie, nie pamiętając kim jest. Wkrótce okazuje się, że nazywa się Conrad B. Hart i jest agentem specjalnym, który wpadł na trop spisku groźnej rasy obcych z przedstawicielami rządu.

Fragmenty rozgrywki oraz wywiad z współautorem scenariusza prezentujemy poniżej.

Fragmenty gry i wywiad (w języku angielskim)
Oryginalne intro Flashbacka na Amigę

O autorze

Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Komentarze