Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

The Evil Within 2 - rozdział 2: Coś jest nie tak

Biuro, szalony fotograf i droga do miasta.

Drugi rozdział zaczyna się, gdy trafiamy do biura Sebastiana - a raczej do wytworu jego podświadomości, który ma przypominać byłe policyjne biuro bohatera. Przyjrzyj się wszystkim zdjęciom na tablicy.

Po zapoznaniu się z agentami pora rozejrzeć się po biurze. Przejdź do pomieszczenia obok, a zauważysz kota na biurku. Podejdź do niego i zabierz leżący obok slajd - to pierwsza znajdźka. Następnie użyj projektora obok, by obejrzeć slajd, przy okazji rozmawiając ponownie z Kidman. Później podnieś z podłogi zielony żel, który - prawdopodobnie - przyniósł ci kot. Taki żel służy do rozwoju postaci i wypada z pokonanych wrogów.

W dalszej części pomieszczenia zobaczysz lustro - służy do przechodzenia do innych wymiarów w systemie STEM. Obok, po prawej, stoi stanowisko do zapisywania stanu gry. Skorzystaj z niego. Podobne stacje znajdziesz w każdej kryjówce w kolejnych rozdziałach. Poza tym, gra zapisuje się czasem automatycznie, ale stosunkowo rzadko.

Podejdź do lustra i użyj go. Po scence przerywnikowej odnajdziesz się w ciemnym pokoju - naprzeciwko zobaczysz kolejne lustro, ale nie możesz do niego podejść. Odwróć się, gdy zobaczysz zawaloną podłogę, a ujrzysz przed sobą drzwi. Przejdź przez nie. Trafisz do dużej sali - w centrum odsłoni się fragment kurtyny, a w oddali zobaczysz drugie drzwi, czerwone. Idź prosto do nich, bo nie ma tu nic innego wartego uwagi.


Pierwsza ofiara, fotograf

Za drzwiami idź korytarzem do końca, skręć w lewo. W kolejnym pomieszczeniu musisz przyjrzeć się zastrzelonemu Bakerowi, najpierw spoglądając przez aparat, a później zbliżając się do ciała. Po oględzinach zajrzyj jeszcze do kuchni - po lewej stronie. W oświetlonym na czerwono pomieszczeniu, na szafce leży zdjęcie (pierwszy z 40 elementów Akt).

Pierwsze akta leżą na szafce w prowizorycznej ciemni

Z kuchni-ciemni przejdź w prawo i podejdź do półek, gdzie na podłodze rozrzucone są segregatory i notesy. Zbadaj białe ślady przy ścianie po lewej, by móc odsunąć półkę. Idź korytarzem prosto i w prawo. Przy schodach odbierz telefon na prawo od stolika i foteli. Później idź na górę. Po wejściu na piętro kucnij i przejdź pod kratą, by zebrać znajdźkę ze stolika.

Wróć na korytarz i spróbuj otworzyć podwójne drzwi - uwaga na jumpscare. Idź na kolejne piętro i kieruj się do pomieszczeń z czerwonymi materiałami. Przejdź przez salę rodem z „Twin Peaks”, otwórz białe drzwi, a pojawią się dwie postacie. Bohater automatycznie przykucnie za kanapą. Poczekaj chwilę, a gdy morderca zacznie się zbliżać, okrąż kanapę i inne przeszkody tak, by cały czas pozostać ukrytym. Po chwili fotograf opuści pokój.

Podejdź do ofiary i zbadaj ciało. Wyjdź drzwiami po prawej i idź prosto. Przed tobą kolejne schody. Skręć w prawo - zobaczysz ciało wciągane do pokoju. Nie bój się, bo nic tam się nie czai. Wejdź do środka, przeskocz przez stolik i zbierz kolejną znajdźkę ze stolika przy ścianie. Wracaj i idź w górę schodami.

Podejdź do głównych drzwi, a zobaczysz fotografa. Idź za nim. Dotrzesz do sali z makabryczną wystawą. Zbadaj ją i okrąż, poczekaj aż otworzą się drzwi do windy. Wejdź do niej i wciśnij przycisk. Po wyjściu podejdź do przodu, kucnij i przejdź dziurą w siatce. Teraz kolejno:

  • idź do końca, omiń wiszące ciała
  • zbliż się do znaku na ścianie
  • obróć się, podejdź do aparatu
  • znów się obróć, otwórz drzwi i uśmiechnij się do zdjęcia
Po kliknięciu zdjęcia przygotuj się na mały jump-scare

„Ockniesz się” przy symbolu. Odwróć się, przejdź na drugą stronę pomieszczenia. Weź zdjęcie, a zacznie się krótka scenka, po której potwór rozbije lustro i zacznie cię ścigać.


Ucieczka przed bossem i miasteczko

Musisz uciekać. Po prostu omiń wroga i biegnij sprintem. Na końcu korytarza przeskocz przez barierkę i uciekaj przez drzwi, po czym od razu idź do końca pomieszczenia, do drabiny. Użyj jej, by wejść do wentylacji. Gdy zobaczysz szczura, uważaj, bo zaraz boss zaatakuje szyb wentylacyjny. Gdy pojawi się ostrze, cofaj się.

Teraz możesz iść dalej szybem. W końcu trafisz na zejście na korytarz. Skorzystaj z niego i podejdź nieco do przodu, po czym znów uciekaj przez maszkarą. Pojawi się też fotograf, który przeszkodzi ci w biegu, a potwór cię złapie - wciskaj szybko przycisk, by wyrwać nóż i ugodzić potwora, a bohater pobiegnie do wyjścia.

Trafisz do opuszczonego domu, jesteś bezpieczny. Po przeczytaniu informacji o regeneracji zdrowia wyjdź z sypialni i idź prosto, by podnieść strzykawki leczące ze stolika. Otwórz drzwi z tyłu po lewej, i weź znajdźkę - dziennik - z szafki. Wyjdź z domu, a automatycznie zdobędziesz pistolet i zdjęcie (kolejną znajdźkę).

Wyjdź na ulicę - po prawej przy drodze jest roślinka, z której możesz później robić strzykawki. Do celu zmierzaj jednak w lewo, cały czas ulicą, aż dotrzesz do kolejnego domu. Zobaczysz wbiegającą do środka postać. Po całkiem długiej - i nieprzyjemnej - scenie musisz zastrzelić potwora. Oddaj dwa celne strzały w głowę. Podnieś żel, który upuści wróg.

Możesz wejść na piętro, by z pokoju - z szafki - zebrać proch (posłuży do tworzenia amunicji). Później wracaj na ulicę i podążaj dalej. Nieco dalej rozbij skrzynie, by zebrać zasoby (zniszczyć da się tylko te bez metalowych wzmocnień). Podążaj dalej ulicą, staraj się trzymać lewej strony.

Po zlikwidowaniu wroga po prawej i tego przy drzwiach, możesz wrócić po proch


Po scence przerywnikowej zacznij od razu skradać się w lewo, by wejść w krzaki. Przedostań się za śmietnik. Powoli zbliż się do zombie jedzącego zwłoki po prawej stronie i zabij go po cichu. Następnie zrób to samo z potworem przy drzwiach. Zanim wejdziesz do domu, możesz zawrócić i rozbić szybę w aucie, by zabrać proch (nie zwróci to uwagi innych wrogów).

Wejdź do domu, idź korytarzem i schodami w dół. Za kolejnymi drzwiami czeka następna scenka, po której porozmawiasz z O'Nealem. Wybierz wszystkie możliwe opcje dialogowe, by odkryć ważne punkty na mapie i misję poboczną. To koniec rozdziału.

Komentarze