Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

The Evil Within 2 - rozdział 10: Ukryty od początku

Walka z hordą.

Początek 10 rozdziału w The Evil Within 2 pozwala poczuć się niczym w filmie akcji. Gdy tylko trafimy z wymiaru ojca Theodore'a do okolic Union, od razu musimy walczyć z grupami potworów atakującymi dom, w którym schroniła się agentka Mobiusa.

Zapewne ze względu na dynamiczny początek, reszta rozdziału to właściwie spokojna przechadzka - poza samą końcówką. Warto też zaznaczyć, że w tym rozdziale nie ma żadnych znajdziek, także nie obawiajcie się, że coś przeoczycie.


Atak mutantów

W sumie domek zaatakuje pięć fal potworów. Cztery to zwykłe mutanty przypominające zombie. Pierwszy atak nadchodzi od frontu, widzisz stwory przez okno, przy którym jesteś na początku. Taktyka zależy oczywiście od tego, do jakiej broni masz amunicję - dobądź broń i zastrzel najbliższe monstra.

Rozejrzyj się po pomieszczeniu i zbierz amunicję. Wykończ potwory, które weszły. Gdy atak się skończy, szybko przeszukaj także tył pokoju. Zwróć uwagę na beczkę - przewróć ją, by mieć deskę ratunkową w postaci możliwości podpalenia mutantów.

Zwróć uwagę na beczkę z ropą

Drugi atak także nadejdzie od frontu i będzie identyczny. Dopiero trzecia fala zaatakuje od tyłu - mutant zniszczy zabarykadowane drzwi. Pamiętaj o celowaniu w głowy, a jeżeli masz odpowiednie ulepszenia, co jakiś czas uderzaj też nożem, by nie marnować za bardzo amunicji.

Czwarta fala to największe zamieszanie, bo wrogowie atakują z dwóch stron. Możesz skorzystać z rozlanej ropy i spróbować zwabić wrogów w ogień. Pomóż sobie dymnym bełtem w razie potrzeby, jeżeli takim dysponujesz. Przygotuj się potem na ostatni atak - do pokoju wpadną po kolei dwa mutanty z dwoma głowami i czterema nogami, te z 3 rozdziału. Tutaj użyj harpunów albo strzelby.

Po walce po prostu idź za Torres. Duża część tego rozdziału to podążanie za agentką i słuchanie opowieści o tym, co planuje Kidman. Traficie na zablokowaną ścieżkę, a potem Torres stanie przy gałęziach - porozmawiaj z nią, by przejść dalej. Potem porozmawiaj z nią znowu na końcu jaskini, by wejść wyżej. Dalej traficie na przeciwników, gdy przejmiesz kontrolę nad bohaterem, będziesz schowany za skrzynią.


Unikanie potworów, droga do kryjówki

Oto płonące mutanty, z którymi walczyłeś na końcu poprzedniego rozdziału. Musisz je ominąć, przynajmniej na początku. Gdy pierwszy się zbliża, przejdź w lewo i podążaj za przeszkodami. Potwór cię minie, a wtedy przejdź przez ścieżkę i podążaj za osłony po drugiej stronie obszaru.

Zbliż się do płotu z białym płótnem i zacznij już normalnie iść, a kiedy zauważy cię wróg - biegnij. Omiń płonący dom, skręć za nim w prawo i znowu w prawo. Później pobiegnij do przodu, w stronę drzewa ze zwisającym z niego kawałkiem materiału - tam musicie dotrzeć.

Jeżeli odbiegniesz wystarczająco daleko, ścigający cię wrogowie stracą zainteresowanie. Przystaną, zawrócą i zaczną atakować Torres, która postara się ciebie dogonić. Wtedy, gdy potwory się zbliżą, atakuj je - najlepiej harpunami i strzelbą - gdy podejdą blisko. Uważaj na atak szarżą.



W końcu Torres sama podbiegnie do wejścia do kryjówki. Możliwe, że niektóre mutanty w ogóle zrezygnują ze ścigania was. Podejdź do sojuszniczki i porozmawiaj z nią, by zejść do podziemi.

Idź za kobietą, w końcu dotrzecie do kryjówki. W środku porozmawiasz jeszcze z towarzyszką, po czym rozpocznie się nowy rozdział. Przed tobą wyprawa do Szpiku - zapisz stan gry.

Komentarze