Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Sztuczna inteligencja miała dowieść, że twórcy Dark and Darker nie ukradli assetów

Chat-GPT w roli eksperta.

Twórcy gry Dark and Darker bronią się przed zarzutami wydawcy Nexon, twierdzącego, że do stworzenia produkcji nielegalnie wykorzystano materiały pozostałe po anulowanym projekcie „P3”. Postanowili wykorzystać bota Chat-GPT, aby pokazać, że koncept ich gry nie jest niczym nowym w świecie RPG-ów i wcale nie musieli się posiłkować assetami rzekomo wykradzionymi Nexonowi.

Przypomnijmy, że odpowiadające za grę studio Ironmace założyli właśnie byli pracownicy Nexon. Koreański wydawca już dwukrotnie wchodził w tym sporze na drogę prawną. Najpierw - 9 marca - policja zrobiła nalot na biura studia w celu zabezpieczenia materiałów związanych z produkcją gry, które mają być dowodami w sprawie. Potem - 25 marca - firma wystosowała wniosek DCMA o naruszenie praw autorskich, przez co Dark and Darker zostało zdjęte ze Steama.

Ironmace odniosło się do sprawy w obszernym oświadczeniu, które opublikowano między innymi na Reddicie gry. Przede wszystkim, twórcy jeszcze raz zapewniają, że oskarżenia firmy Nexon są bezpodstawne i podczas produkcji gry nie wykorzystano żadnych pozyskanych nielegalnie materiałów. Ciekawsza jest jednak dalsza część tekstu, w której twórcy postanowili wykorzystać bota Chat-GPT. Sztuczna inteligencja miała podać „opis typowej gry PvP typu dungeon crawler”.

W grze PvP typu dungeon crawler gracze rywalizują ze sobą w lochu pełnym pułapek, zagadek i potworów. Gracze wybierają spośród różnych klas, z których każda ma unikalne cechy. Muszą poruszać się po podziemiach, walczyć z potworami i rozwiązywać zagadki, aby przejść dalej. Ale oprócz walki z potworami muszą także mierzyć się z innymi graczami - mogą ich atakować, aby ukraść łupy i zyskać przewagę, ale muszą też uważać, aby samemu nie zostać napadniętym” - pisze w odpowiedzi Chat-GPT.

Po drodze gracze będą zbierać łupy, broń i magiczne przedmioty, które pomogą im w wyprawie. Mogą także wymieniać się przedmiotami z innymi graczami lub kupować i sprzedać przedmioty w sklepach. Ostatecznym celem jest dotarcie do najgłębszego poziomu lochu i pokonanie ostatniego bossa, przy jednoczesnym przechytrzeniu i pokonaniu innych graczy” - czytamy dalej.

Tym samym deweloperzy przekonują, że zarówno Dark and Darker, jak i anulowane „Project P3” siłą rzeczy będą do siebie podobne, bo korzystają z „konwencji powszechnie spotykanych w gatunku RPG i które łatwo też znaleźć w innych produkcjach”. Jednocześnie zaproponowali firmie Nexon, aby pod okiem policji porównać kod źródłowy obu gier, assety oraz dokumenty projektowe i w ten sposób ostatecznie rozwiać wątpliwości.


Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?

Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.

Pobierz darmowy fragment i zamów książkę „Legendy gier wideo” w przedsprzedaży »

Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.

Dowiedz się więcej teraz »

Read this next