Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Szef Oculus VR: Rzeczywistość wirtualna jedną z najważniejszych technologii w historii

Palmer Luckey wystąpił podczas DICE Summit.

Założyciel Oculus VR wystąpił z prezentacją podczas tegorocznego spotkania DICE Summit w Los Angeles. Jego zdaniem, wirtualna rzeczywistość to „jedna z najważniejszych technologii w historii ludzkości” - informuje GamesIndustry.

Firma Oculus odpowiada za popularne - jeszcze przed oficjalną premierą - urządzenie Oculus Rift.

Konsumencka wersja Oculus Rift zadebiutuje najwcześniej pod koniec 2014 roku

Palmer Luckey wierzy, że rzeczywistość wirtualna radykalnie odmieni oblicze rozrywki w najbliższej przyszłości. Podkreślił, że w przeciwieństwie do wielu innych technologii, tę łatwiej będzie wprowadzić na rynek, bo jest już obecna w świadomości potencjalnych użytkowników.

Zdaniem Luckeya, wirtualna rzeczywistość szybko stanie się popularna i trafi do szerokiego grona odbiorców. Zaoferuje bowiem dostęp do bardziej intuicyjnej i prostszej rozgrywki, niż - przykładowo - gry FPS, które wymagają dużej zręczności.

- Rzeczywistość wirtualna to pierwsza technologia od bardzo dawna, która naprawdę sprawi, że gracze poczują się w końcu inaczej - podkreślił Luckey. - Otwiera ona drzwi dla niczym nieograniczonego postępu innowacji.

Założyciel Oculus VR uważa, że na omawianej nowości skorzystają też inne dziedziny - świat filmu, architektury, a przede wszystkim sieciowa komunikacja. Wirtualnym spotkaniom będzie towarzyszyć poczucie „jakbyś był z rozmówcą w jednym miejscu, chociaż naprawdę jesteście od siebie daleko”.

Luckey dodał, że wirtualna rzeczywistość potrzebuje jeszcze czasu, by osiągnąć szczytową formę. Zaznaczył, że największe wyzwania to choćby wprowadzenie lepszej jakości dźwięku przestrzennego i udanego wykrywania ruchów twarzy.

- Oculus Rift to cały czas urządzenie nieco prymitywne w porównaniu z tym, czym ma się stać w przyszłości - przyznał prelegent. Stwierdził także, że jednym z większych wyzwań związanych z grami wykorzystującymi rzeczywistość wirtualną będzie zachowanie płynnego doświadczenia, osiągnięcia wysokich wartości klatek wyświetlanych na sekundę.

Kończąc, Luckey oświadczył, że wszystko co widzieliśmy do tej pory, co związane jest z rzeczywistością wirtualną, „to tylko wierzchołek góry lodowej”.

O autorze

Awatar Mateusz Zdanowicz

Mateusz Zdanowicz

Senior Editor

Człowiek orkiestra i miłośnik gier niezależnych. Mateusz zajmuje się przygotowywaniem recenzji, artykułów oraz poradników. Wspiera również dział informacyjny.

Komentarze