Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Starfield faktycznie miał być bardziej wymagającą grą. Dowodem mapa znaleziona w plikach

Ciekawe niewykorzystane pomysły.

starfield key art showing a spacesuited person standing in front of a sky with a rocket in it
Źródło zdjęcia: Bethesda/Digital Foundry

Dataminerzy znaleźli w plikach Starfielda screenshot przedstawiający najprawdopodobniej wczesną wersję mapy gwiezdnej z gry. Uwagę zwracają dodatkowe oznaczenia, nieobecne w finalnej wersji produktu, sugerujące, że pierwotne plany gry faktycznie zakładały większą liczbę niebezpieczeństw, jaka mogła czekać na gracza, a tym samym trudniejszą rozgrywkę.

Jak wynika z posta użytkownika Redsaltyborger, zamieszczonym w dziale Reddita poświęconym najnowszej grze Bethesdy, jednymi z zagrożeń, jakie mogły czyhać na gracza podczas przemierzania kosmosu, było m.in. promieniowanie słoneczne - mogące spowodować lekkie uszkodzenia kadłuba statku - czy mikrometeoryty, z którymi zderzenie doprowadziłoby do „katastrofalnego unieruchomienia”.

Oznaczenia te znajdują się zaraz pod miernikiem zużycia paliwa. W jednym z wcześniejszych wywiadów Todd Howard faktycznie wspomniał, że studio rozważało użycie w grze konieczności regularnego tankowania naszego kosmicznego pojazdu, jednak dla wygody gracza zdecydowano się na użycie go jako jedynie uproszczonego wskaźnika zasięgu statku.

Early concept/iteration of the starmap found tucked away in data files
byu/redsaltyborger inNoSodiumStarfield

Na screenie znajdziemy też inne interesujące oznaczenia, których zabrakło w finalnej wersji. Między innymi możliwość filtrowania mapy na podstawie „ekonomii” sugeruje, że na wczesnym etapie prac zajmowanie się handlem pomiędzy układami odgrywało znacznie większą rolę, niż w pełnym produkcie. Być może dochodowym zajęciem byłoby wydobywanie rzadkich surowców na jednych systemach i sprzedawanie ich w miejscach, gdzie dany minerał nie występuje.

Z lewej strony zrzutu znajduje się natomiast ciekawy opis systemu Leviathan, według którego układ dawniej używany był przez piratów do ukrywania zdobytych łupów. Pozwala to sądzić, że na samych planetach być może mieliśmy trafić na bardziej zróżnicowane aktywności, jak na przykład poszukiwania skarbów. Być może wycięte na tym etapie prac aktywności będzie można kiedyś przywrócić dzięki pracy moderów.

Read this next