Skip to main content

Spelunky 2 - pułapki: jak rozbrajać, lista pułapek

Jak rozpoznać i unieszkodliwić pułapki podczas gry.

Podczas przemierzania jaskiń w grze Spelunky 2 natrafimy na szereg pułapek mogących znacznie utrudnić wyprawę, a nawet doprowadzić do natychmiastowej śmierci bohatera.


Na tej stronie:


Jak rozbrajać pułapki?

Większość pułapek w grze aktywuje się, gdy wykryje ruch lub istotę. Dla przykładu, miotacz strzał (1) uruchomi się przy wykryciu jakiegokolwiek ruchu. Można zatem go rozbroić, rzucając w pole rażenia pułapki przedmiot (2).

Na nieco innej zasadzie działa totem (3). Pułapka uruchomi się przy wykryciu dowolnej istoty. Aby rozbroić przeszkodę, musimy podnieść ogłuszonego lub martwego przeciwnika (4) i cisnąć ciałem w kierunku pułapki.

Warto eksperymentować i sprawdzać, co aktywuje różne pułapki, lub skorzystać z tabeli, którą zamieszczamy poniżej.


Lista pułapek

Jeśli czytasz artykuł na smartfonie, przesuń poniższą tabelę w lewo, aby zobaczyć całość.

Pułapka Opis Jak pokonać przeszkodę
Spikes (kolce) Wskoczenie na pułapkę powoduje natychmiastowy zgon Zejść na kolce powoli (np. opuszczając się na linie) lub wejść między pułapki od boku
Arrow Trap (miotacz strzał) Rzeźbiony, kamienny blok miotający strzałami, gdy wykryje ruch (występuje też w formie laserowej) Rzucić przedmiot lub przeciwnika w stronę pułapki, a ruch aktywuje strzałę
Totem Rzeźbiony totem niedźwiedzia, który uderza najbliższą istotę Rzuć w totem ogłuszonym lub martwym wrogiem, co aktywuje uderzenie i pozwoli ominąć pułapkę
Log Trap (spadająca kłoda) Ciężka kłoda spadająca z wysokości Rzuć martwym lub ogłuszonym wrogiem, by aktywować pułapkę
Spear Trap (miotacz włóczni) Kamienny blok z rzeźbioną czaszką, wystrzeliwuje włócznie w czterech kierunkach po dotknięciu Wskocz na pułapkę i szybko odskocz
Thorny Vine (kolczaste pnącze) Grube pnącze pokryte kolcami, które przy dotknięciu rani gracza i przeciwników Mając jakikolwiek przedmiot typu buty można biegać po pnączach
Bear Trap (pułapka na niedźwiedzie) Klasyczna pułapka myśliwska, która na wyzwalaczu ma złoty samorodek jako przynętę Rzuć przedmiotem w pułapkę, by ją aktywować i rozbroić
Powder box (skrzynia prochu) Drewniana skrzynia z czerwoną czaszką wybuchająca po uderzeniu Rzuć w skrzynię przedmiotem z bezpiecznej odległości
Falling Platform (spadająca platforma) Element terenu, który spada po wejściu na niego Natychmiast odskoczyć
Spikeball (kolczasta kula) Przywiązana łańcuchem pod sufitem, po aktywacji spada, tocząc się po planszy Zniszczyć blok, na którym jest podczepiona
Lion Trap (lwia pułapka) Dźga kolcami każdego, kto się zbliży Rzuć wrogiem lub zwłokami w pułapkę, aby ją aktywować i móc przeskoczyć
Giant Clam (wielki małż) Wielki małż z wartościowym Złotym Idolem wewnątrz Złapać skarb i szybko uciec, ale najlepiej omijać
Sliding Wall (ruchoma ściana) Po aktywacji porusza się w górę i dół, miażdżąc wszystko w zasięgu Trzeba ją aktywować przełącznikiem, więc najlepiej go nie ruszać
Crush Trap (miażdżąca pułapka) Występująca w dwóch rozmiarach skała z egipskim okiem, przesuwająca się w kierunku gracza celem zmiażdżenia go Rób uniki lub zablokuj pułapkę o elementy otoczenia
Boulder (toczący się głaz) Występuje po podniesieniu Złotego Idola w poziome Ice Caves i niszczy wszystko na swojej drodze Znajdź bezpieczne miejsce powyżej głazu
Spring Trap (sprężynowa pułapka) Podrzuca gracza w górę Nie jest niebezpieczna i można ją ominąć
Landmine (mina lądowa) Ładunek wybuchowy eksplodujący chwilę po aktywacji Można szybko położyć się i ją podnieść, co wyłączy detonator
Spark Trap (pułapka elektryczna) Po aktywacji generuje ładunek elektryczny, zadający znaczne obrażenia Najlepiej omijać
Frog Trap (żabia pułapka) Kamienny obiekt z płaskorzeźbą żaby, strzela włócznią, gdy ktoś się zbliży Rzucenie przeciwnikiem lub zwłokami aktywuje pułapkę
Sticky Trap (lepka pułapka) Pułapka z okiem używa swojego „języka” do łapania wrogów Najlepiej omijać
Bone Drop (spadające czaszki) Sterta kości podczepiona do sufitu, która wypuszcza 3 czaszki przy aktywacji Można ominąć lub zniszczyć czaszki biczem
Bone Block (blok kości) Niszczą się przy jakimkolwiek uderzeniu, co czyni je niestabilnym gruntem Zniszczyć lub ominąć
Conveyor (podajnik taśmowy) Przesuwa wszystkie obiekty, jakie się na nim znajdą w lewo lub prawo Najlepiej omijać
Spawner (przywoływacz) Co dwie sekundy przywołuje obiekt lub przeciwnika Najlepiej omijać
Quicksand (ruchome piaski) Powoli pochłaniają wszystko, aż obiekt zniknie całkiem lub wypadnie od spodu Najlepiej omijać
Thin Ice (cienki lód) Popękany kawałek lodowej ścieżki, który zapadnie się pod graczem Najlepiej omijać lub odskoczyć przed pęknięciem
Elevator (winda) Winda miażdżąca wszystko, co znajdzie się na jej drodze Najlepiej omijać
Forcefield (pole siłowe) Pole siłowe zagradzające drogę i rażące prądem Aktywuje się i deaktywuje co trzy sekundy
Tentacle (macka) Macka gigantycznego stworzenia, które wciąga gracza w głębiny wody Omijać
Regeneration Block (Blok regeneracyjny) Po zniszczeniu regeneruje się w tym samym miejscu po 5 sekundach, niszcząc wszystko, co znajdowało się w jego miejscu Nie niszczyć

Następnie: Spelunky 2 - postacie poboczne: zadania, co oferują

Spis treści: Spelunky 2 - poradnik i najlepsze porady

Poprzednio: Spelunky 2 - sklep: kupowanie przedmiotów, kradzież, sklepikarz

Zobacz także