Skip to main content

Spelunky 2 - bossowe: jak pokonać

Najtrudniejsi przeciwnicy: zobacz jak walczyć z bossami i gdzie ich znaleźć.

Bossowie, których spotkamy podczas rozgrywki w Spelunky 2 mogą z łatwością pokonać gracza. W walkach z nimi nie trzeba zwykle stosować wyrafinowanych taktyk, jednak wymagają sporo zręczności, a czasem cierpliwości.

Poniżej zamieszczamy listę wszystkich bossów i mini-bossów w grze, oraz objaśnienia, jak ich pokonać.


Na tej stronie:


Quillback - mini-boss

  • Występowanie: Dwelling
  • Zdrowie: 10 HP
  • Nagroda: Cooked Turkey, Bomb Bag

Quillback to stosunkowo prosty przeciwnik, którego spotkamy pod koniec poziomu pierwszego. Po zauważeniu gracza turla się w jego kierunku, niszcząc wszystko na swojej drodze. Ten atak może zabić gracza jednym uderzeniem!

Jest odporny na bicz oraz skaknie po głowie (chyba, że mamy przedmiot Spike Shoes). Aby go pokonać należy uniknąć jego ataków (np. wykorzustując okoliczne drabiny) i rzucać w oponenta bombami lub leżącymi na ziemi przedmiotami (kamenie, czaszki).

Quillback jest wrażliwy na pochodnie - jeśli mamy jakąś w ekwipunku, możemy zapalić pozostałe pochodnie na ścianach i rzucać nimi w przeciwnika. Wówczas wystarczy 5 trafień.

Warto dodać, że przeciwnika można pominąć, całkowicie ignorując walkę i przebijając się prosto do wyjścia z poziomu.


Vlad - mini-boss

  • Występowanie: Vlad's Castle
  • Zdrowie: 10 HP
  • Nagroda: Vlad's Cape, crown

Vlad to specjalny mini-boss, którego pokonanie zapewni umożliwiającą szybkowanie pelerynę oraz koronę dającą wiele bonusów. Jest on również związany z zadaniem dla Van Horsinga. Vlada można pokonać jednym trafieniem, jeśli mamy broń Camera lub Metal Arrow. W innym wypadku należy używać dostępnych ataków tak długo, aż zginie.

Wampir może być trudny do trafienia, ponieważ lata po pomieszczeniu w formie nietoperza i okazjonalnie się teleportuje.

Jeśli zdecydowaliśmy się pomóc Van Horsingowi, to należy pamięć, że to jego strzała musi zabić wampira, aby zadanie zostało zaliczone. W przypadku gdy towarzysz nie trafi, należy podnieść strzałę i rzucić nią w przeciwnika.


Great Humphead - mini-boss

  • Występowanie: Tide Pool
  • Zdrowie: 40 HP
  • Nagroda: Najemnik, camera i losowy przedmiot

Great Humphead jest bardzo prostym bossem, który posiada tylko dużo zdrowia. Jego jedyny atak to szarżowanie na gracza, co łatwo ominąć.

Jedyne co musi zrobić gracz, to unikać szarż i atakować rybę tak długo, aż padnie.


Anubis - mini-boss

  • Występowanie: The Temple of Anubis
  • Zdrowie: 20 HP
  • Nagroda: Specter (berło)

Wymagający przeciwnik, którego spotkamy pod koniec poziomu The Temple of Anubis. Po wejściu do lokacji, Anubis będzie spał na tronie. Gdy gracz się zbliży, obudzi się i po kilku sekundach przystąpi do walki.

Przeciwnik lewituje nad planszą, wystrzeliwując z berła duże, śledzące gracza pociski. Ataki są powolne, jednak pociski nie znikają przez długi czas i przenikają przez ściany.

Najłatwiejszym sposobem na zabicie Anubisa jest Shotgun lub bomby (najlepiej przylepne - po zebraniu The Bomb Paste). Ułatwić walkę może również szybkie wskoczenie mu na głowę gdy siedzi na tronie. Jeśli mamy Spike Shoes, kilka podskoków zabija przeciwnika, a przynajmniej zadamu znaczne obrażenia.

Umieszczenie szybko trzech bomb w pobliżu tronu zanim przeciwnik się obudzi, również może w łatwy sposób zakończyć starcie.


Lahamu - mini-boss

  • Występowanie: Mothership
  • Zdrowie: 20 HP
  • Nagroda: Losowe skarby

Lahamu to królowa kosmitów i boss bonusowego poziomu Mothership. Jest całkowicie nieruchoma, jednak posiada potężny atak dystansowy.

Gdy na graczu pojawi się celownik, Lahamu zacznie ładować swój atak. Należy wówczas natychmiast się odsunąć, aby uniknąć trafenia promieniem, co zabiera aż 10 punktów zdrowia.

Dodatkowym zagrożeniem są nieustannie pojawiający się w lokacji pomniejsi przeciwnicy, mogący z łatwością przytłoczyć gracza swoją liczebnością.

W momencie dotarcia do poziomu Mothership powinniśmy już mieć dobre wyposażenie, co pozwoli łatwo pokonać kosmitkę. Jest wrażliwa na shotguna, bomby, plasma cannon, freeze ray i spike shoes.


Yeti Queen i Yeti King - mini-boss

  • Występowanie: The Ice Caves
  • Zdrowie: 10 HP + 10 HP
  • Nagroda: Spike shoes, liny, compass, czasami powerpack i freeze ray

Dwóch silnych przeciwników, których spotkamy w lokacji The Ice Caves. Znajdują się na dwóch piętrach areny - królowa na górze, król na dole.

Królowa Yeti będzie skakać na gracza, próbując uderzyć go pięściami. Należy unikać skoków i atakować wszystkimi dostępnymi środkami (nawet rzucaniem w nią zwłok innych Yeti)

Natomiast Król Yeti posiada dwa potężne ataki: ryk, który zrzuca na gracza lodowe odłami, oraz zamrażający oddech. Najłatwiejszym sposobem na pokonanie oponenta jest zrobić dziurę w podłodze, a potwór spadnie na sam dół nabijając się na kolce.


Queen Bee - mini-boss

  • Występowanie: Bee Hives
  • Zdrowie: 10 HP
  • Nagroda: Royal jelly

Groźny przeciwnik. Królową pszczół znajdziemy na dużej arenie, gdzie musimy wykorzystać otoczenie na swoją korzyść. Królowa porusza się nieprzewidywalnie, a najlepiej sprawdzają się w walce bomby oraz broń dystansowa.

Możemy również skorzystać z pewnej sztuczki. Królowa ma duże rozmiary (2 na 2 bloki). Jeśli mamy odpowiednie narzędzia, to pozwala to stworzyć niewielki tunel, do którego nie będzie miała wstępu, ale z którego gracz może atakować bronią dystansową.

Po pokonaniu upuszcza Royal Jelly, dodający 6 serc do puli punktów zdrowia.


Olmec - boss główny

  • Występowanie: Olmec's Lair
  • Zdrowie: Nie można zabić
  • Nagroda: Brak

Jeden z przeciwników, którego pokonanie wymaga zastosowania konkretnej strategii. Jest to prosty przeciwnik, o ile potrafimy zręcznie unikać ataków. Walka dzieli się na trzy etapy.

W pierwszym etapie, Olmec skacze, próbując rozgnieść gracza swoim ciężarem. Gdy unikniemy ataku, Olmec zniszczy rząd płytek w miejscu gdzie wylądował. Naszym zadaniem jest zwabić go, by atakami przebił się przez podłogę do drugiego pomieszczenia.

Następnie głowa będzie się unosić na dwóch poduszkach powietrznych, wypuszczając co jakiś czas po dwie bomby. Po trafieniu w poduszki Olmec spadnie, niszcząc dwa rzędy płytek, ale po chwili znowu się wzniesie. Ponownie musimy wykorzystać go, by przebił się przez podłoże i spadł niżej.

Ostatni etap walki wygląda podobnie jak poprzedni, jednak teraz oprócz bomb przeciwnik wypuszcza też po dwa UFO. Gdy skłonimy Olmeca do przebicia się przez podłogę, spadnie do lawy a my będziemy mogli wskoczyć mu na głowę i wejść do jednego z widocznych w ścianie przejść.


Osiris - boss główny

  • Występowanie: Duat
  • Zdrowie: 40 HP
  • Nagroda: The Tablet of Destiny

Ozyrys nie jest sam w sobie trudnym wrogiem, ponieważ jest wolny i ma tylko jeden atak - uderzenie pięścią. Natomiast problemy może sprawić sama arena walki, na której pojawia się trzech innych potężnych wrogów: Ammit, Apep i ponownie Anubis.

Najlepszą strategią jest szybkie pokonanie Anubisa i Ammit (odpowiednio 20 i 10 HP) bombami, a następnie skupienie się na Ozyrysie. Krążącego po mapie Apepa nie jesteśmy niestety w stanie pokonać - należy za wszelką cenę unikać jego szarż.

Samego głównego wroga najłatwiej zabić rzucając w jego głowę i pięści lepkimi bombami. Po pokonaniu Boga Umarłych otworzy się portal, w który powinniśmy jak najszybciej wskoczyć.


Kingu - boss główny

  • Występowanie: Abzu
  • Zdrowie: skorupa + 200 HP
  • Nagroda: The Tablet of Destiny

Prawdopodobnie najłatwiejszy boss w grze. Kingu w ogóle nie atakuje gracza, jedynie okazjonalnie wypuszczając pomniejszych przeciwników Jiangshi, Jiangshi Assassin i Octopy jako przeszkodę.

Gdy wejdziemy na arenę, Kingu będzie wspianć się po ścianie. Należy wskoczyć na jej skorupę (znajduje się na niej drewniany podest) i atakować pancerz.

Najlepiej jest tu użyć bomb lub przedmiotu Excalibur. Po trafieniu Excaliburem lub dziesięcioma bombami w skorupie zrobi się dziura.

W tym momencie Kingu staje się podatny na ataki. Ma ona 200 HP co czyni tę walkę bardzo długą, jednak nie powinna sprawić większych trudności.


Tiamat - boss główny

  • Występowanie: Tiamat's Throne
  • Zdrowie: 40 HP
  • Nagroda: Brak

Końcowy boss gry przy standardowym zakończeniu oraz opcjonalny przy pozostałych. Aby pokonać Tiamat, musimy atakować górną część jej ciała.

Tiamat nie rusza się ze swojego tronu i posiada dwa ataki: czerwone pociski wystrzeliwywane z różdżki (zabierają 1 HP) oraz ryk, który jest niezbyt groźnym atakiem obszarowym.

Jeśli pocisk nie trafi gracza, to po kilku sekundach zamieni się w losowego, pomniejszego przeciwnika. Należy też unikać latających po pomieszczeniu bąbelków.

Mając dobre wyposażenie i sprawnie unikając ataków, walka z Tiamat nie zajmie wiele czasu.


Hundun - boss główny

  • Występowanie: Hundun's Hideaway
  • Zdrowie: 30 HP (głowa węża) + 25 HP (głowa ptaka)
  • Nagroda: Brak

Główny boss gry, którego pokonanie jest wymagane do osiągnięcia zakończeń drugiego i trzeciego. Hundun to bardzo wymagający przeciwnik i pokonanie go wymaga sporo refleksu i dobrego przygotowania.

Po rozpoczęciu walki, Hundun zacznie się wspinać, a gracz musi uciekać w górę. Początkowo nie możemy zadawać mu obrażeń - należy unikać kontaktu z potworem.

Po wjeściu na odpowiednią odległość, z przeciwnika wysunie się głowa ptaka, posiadająca 25 HP. Należy wówczas ją od razu zaatakować, gdyż jest to wrażliwy punkt.

Gdy przeciwnik wejdzie jeszcze wyżej, pojawi się również druga głowa - węża. Ta posiada 30 punktów zdrowia i również jest miejscem podatnym na ataki.

Obie głowy strzelają kulami ognia, zadającymi dwa punkty obrażeń i oszałamiającymi gracza na krótką chwilę. Zaatakowanie głowy tuż przed strzałem anuluje atak. Musimy unikać pocisków wroga i atakować głowy wszystkim, co mamy pod ręką.

Po zniszczeniu obu głów Hundun spadnie na dół poziomu i nie będzie atakował gracza.

Następnie: Spelunky 2 - najważniejsze przedmioty

Spis treści: Spelunky 2 - poradnik i najlepsze porady

Poprzednio: Spelunky 2 - zatrucie i klątwa: jak zdobyć, jak leczyć, co daje

Zobacz także