Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Remake System Shocka zawieszony

Po zbiórce ponad miliona dolarów na Kickstarterze.

Prace nad odświeżoną wersją gry System Shock zostały wstrzymane bezterminowo - poinformowali przedstawiciele Nightdive Studios w oświadczeniu na stronie projektu na Kickstarterze.

- Robimy sobie przerwę, ale nie porzucamy projektu. Zapewniam, że powrócimy silniejsi niż kiedykolwiek. Stworzymy System Shock i spełnimy wszystkie nasze obietnice - zapewnił Stephen Kick, dyrektor studia.

Projekt miał początkowo polegać jedynie na odświeżeniu oryginalnej gry

Prace wstrzymano ze względu na ambicje twórców, którzy przyznają, że nałożyli na siebie za dużo obowiązków.

- Po zakończeniu zbiórki koncepcja zmieniła się z remastera na kompletny reboot. Postanowiliśmy użyć silnika Unreal, zamiast Unity. Mieliśmy coraz więcej pomysłów - wielkość projektu rosła, a z nim budżet. Im więcej pracowaliśmy i im więcej planowaliśmy zrobić, tym dalej odsuwaliśmy się od głównych założeń - przyznaje szef Nightdive.

- Zebraliśmy ponad 1.3 mln. dol. Film z koncepcją rozgrywki obejrzano ponad pół miliona razy. Może za bardzo nam się poszczęściło i zapomnieliśmy co jest ważne - dodaje.

Zobacz na YouTube

Kick za podjęcie szeregu złych decyzji obarcza samego siebie.

- Odpowiedzialność spoczywa na mnie. Pozwoliłem, by projekt wymknął się spod kontroli. Moim jedynym założeniem było stworzenie doskonałej gry, ale zdałem sobie sprawę, że obraliśmy nieodpowiednią drogę i odwróciliśmy się od ludzi, którzy wsparli nas na Kickstarterze - przyznaje Kick.

Prezes studia oświadczył, że zespół twórców potrzebuje przerwy, aby powrócić na tory pierwotnej wizji, która przewodziła studiu od początku prac. Nie wiadomo na jak długo zawieszono prace.

Odświeżony System Shock zapowiedziano w 2016 roku. Wtedy wystartowała kampania na Kickstarterze połączona z publikacją konceptu rozgrywki. Projekt wsparło ponad 21 tys. graczy.

Oryginalną grę wydano w 1994 roku. Produkcja jest pierwszoosobową grą akcji osadzoną w 2074 roku, gdy megakorporacje władają światem. Gracz wciela się w hakera, który walczy z niebezpieczną sztuczną inteligencją na stacji kosmicznej orbitującej wokół Saturna.

Read this next