Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

PS5 i kwestia 4K - afera w mediach społecznościowych

Informator oskarżony o kłamstwo.

Znany informator Dusk Golem stwierdził ostatnio, że PS5 nie radzi sobie z natywną rozdzielczością 4K, co poskutkuje „fałszywym 4K” na konsoli. W trakcie weekendu użytkownikowi zarzucono kłamstwo i odebrano uprawnienia na forum, jednak leaker twierdzi, że nie minął się z prawdą.

Zaczęło się od wpisu na Twitterze, w którym były deweloper gier na PlayStation - aktualnie pracujący nad Roblox - poprosił Dusk Golema o poparcie zarzutów wobec PS5 technicznymi szczegółami. Zapytał między innymi o wersję konsoli deweloperskiej i typ narzędzi, do których odnosi się insider.

Golem nie potrafił odpowiedzieć na pytania. Stwierdził, że „nie jest odpowiednio wyedukowany, by znać szczegóły”, a także że „tylko podaje dalej informacje, które słyszał od deweloperów, pracujących nad grami na obie konsole”.

„Podziwiam twoją szczerość” - napisał deweloper Roblox. „Często powtarzasz wyrazy i wyrażenia, których nie możesz zweryfikować i zrozumieć?”. W odpowiedzi Golem kilkukrotnie podkreślił, że wierzy swoim informatorom i może za nich ręczyć.

Mimo zapewnień insidera, po aferze odebrano mu status moderatora na forum ResetEra, a także zamknięto wątek, w którym napisał o „fałszywym 4K”. Dusk stwierdził też, że ujawniał szczegóły o działaniu PS5, ponieważ Xbox Series X ma zbyt negatywną opinię wśród graczy, więc próbował „wyrównać szanse”.

Naturalnie doprowadziło to do licznych zarzutów, jakoby Golem był „fanbojem” Xboksa i pragnął jedynie zemsty na Sony. Informator twierdzi jednak, że to nieprawda. W długiej serii publikacji wyjaśnił, że nie ma ani jednej gry na Xbox One, a poza tym, że nie przejmuje się krytyką, jako że internauci nie są przeciwko niemu, a „wyobrażonej idei”, którą podobno reprezentuje.

Krytyków Dusk Golema dodatkowo poparli deweloperzy Quantum Error - strzelanki w konwencji horroru, która zmierza na PS5. TeamKill Media twierdzi, że gra aktualnie działa w 4K i 65-70 klatkach na sekundę, mimo że nie jest do końca zoptymalizowana. Twórcy podkreślili, że bez problemu osiągną próg 4K/60 FPS.

„Zgodnie z moją widzą, wszystko, co powiedziałem, okaże się prawdą” - napisał jeszcze wczoraj na Twitterze Golem.

Polub nas na Facebooku | Obserwuj na Twitterze

O autorze

Awatar Przemysław Wańtuchowicz

Przemysław Wańtuchowicz

Deputy Editor

Przemek jest z-cą redaktora naczelnego, nadzoruje dział informacyjny oraz wspomaga kierowanie działem poradników. Jako dziecko marzył, by zawodowo rysować, żonglować lub grać na gitarze - dwie pierwsze czynności wychodzą mu całkiem nieźle.

Komentarze