Skip to main content

Ogłoszenie premiery i opóźnienie w tym samym miesiącu. Przypadek Atlas Fallen

Szybka zmiana zdania.

Dopiero co - 2 marca - informowaliśmy o dacie premiery obiecującego Atlas Fallen, ustalonej na 16 maja. Nie minął nawet miesiąc, a twórcy z Deck 13 Interactive donoszą, że nie zrealizują planów i są zmuszeni opóźnić debiut.

„Naszym celem zawsze było przygotowanie zapadających w pamięć wrażeń action-RPG w unikatowym świecie, z ekscytującą rozgrywką i opcją płynnej kooperacji” - czytamy w oświadczeniu zamieszczonym na Twitterze. Chcielibyśmy dać grze nieco więcej czasu, co pozwoli nam dostarczyć jak najlepszą wersję Atlas Fallen”.

Nowa data premiery to 10 sierpnia. „Przepraszamy za te rozczarowujące wieści” - dodają deweloperzy, odpowiedzialni w przeszłości za Lords of the Fallen i serię The Surge. Nowa produkcja przypomina nieco Forspoken, przynajmniej w części założeń, obejmujących pustynne miejsce akcji. Do tego - jak się wydaje - sporo elementów z serii Monster Hunter, a więc spore potwory.

Nasz bohater wchodzi w posiadanie potężnego artefaktu w postaci rękawicy, dzięki której otrzymuje specjalne moce. Przemierzając pustynię towarzyszy nam tajemnicza postać o imieniu Nyaal, przez większość czasu obecna jako pozbawiony ciała głos, ściśle związany z wspomnianym reliktem.

Kwestią otwartą pozostaje, co zmieniło się w niecałe cztery tygodnie, że twórcy nagle zdali sobie sprawę z potrzeby dopracowania tytułu, i to o niemal trzy miesiące. Być może argumenty znaleziono w niedawnych zapowiedziach, choć te obfitowały raczej w pozytywne głosy. Może celem było skłonienie dziennikarzy do napisania o grze dwukrotnie? Udało się.


Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?

Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.

Pobierz darmowy fragment i zamów książkę „Legendy gier wideo” w przedsprzedaży »

Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.

Dowiedz się więcej teraz »

Read this next