Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Najciekawsze wywiady 2017 roku

Nasze rozmowy z twórcami.

Co jakiś czas, choć może niezbyt regularnie, publikujemy na łamach naszego serwisu wywiady. Spotkania z interesującymi przedstawicielami branży gier wideo to zawsze dobra okazja, by przeprowadzić ciekawą rozmowę.

W ciągu ostatnich miesięcy udało nam się przepytać między innymi twórców cyklu Total War, pogadaliśmy z aktorami podkładającymi głos pod różnych bohaterów, rozmawialiśmy też z projektantami Overwatch czy World of Warcraft.

Postanowiliśmy teraz zebrać nasze najlepsze wywiady z 2017 roku - znajdziecie je poniżej. Dobra lektura idealnie pasuje do herbatki wspomagającej trawienie po świątecznych posiłkach!


Wolfenstein 2 to jedna z lepszych gier minionych miesięcy. Zachwyca szczególnie jakością wykonania i reżyserią cut-scenek. Porozmawialiśmy niedawno z Alicją Bachledą-Curuś, która wcieliła się w The New Colossus - podobnie jak w poprzedniej części - w Anię, waleczną narzeczoną Blazkowicza.


Humble Bundle to fenomen - choć może już nie taki, jak parę lat temu. Cały czas potrafi jedna zaskoczyć interesującymi promocjami. Sklep i paczki gier to jednak nie wszystko, o czym myślą założyciele tej organizacji.


Dwie rzeczy się nie zmieniają - Overwatch wciąż bawi, a gracze regularnie narzekają, że jakaś postać jest zbyt silna lub zbyt słaba. Między innymi o balansowaniu bohaterów rozmawialiśmy z twórcami z Blizzarda.


Total War to wielka, rozbudowana strategia - tak było, jest i będzie. Creative Assembly przygotowuje jednak bardzo ciekawy spin-off, który skupia się wyłącznie na bitwach. Zamieniliśmy na ten temat parę słów z projektantami Areny.


Podczas wizyty w siedzibie Creative Assembly mogliśmy też porozmawiać z deweloperami o nietypowych dla studia projektach - Halo Wars oraz horrorze o Obcym. Jak pracowało się nad takimi tytułami? O to zapytaliśmy projektantów.


Sklep CDP.pl przeszedł wiele zmian - mniej i bardziej znaczących. To wciąż jednak ważny gracz na polskim rynku sprzedaży, a dziś zajmuje się także dystrybucją gier. O różne aspekty działalności zapytaliśmy najważniejsze osoby w firmie.


Mass Effect: Andromeda rozczarowało wielu graczy, ale założenia fabularne wydawały się fascynujące - w końcu to podróż do zupełnie nowej galaktyki. Porozmawialiśmy więc ze specjalistą w dziedzinie astronomii na temat kosmicznych wojaży.


Jak powstawało polskie Get Even - rozmowa z The Farm 51 https://www.eurogamer.pl/articles/2017-02-25-jak-powstawalo-polskie-get-even-rozmowa-z-the-farm-51

Seria Total War jest bardzo obszerna. Okazuje się, że nad różnymi odsłonami cyklu pracuje w sumie kilka zespołów. Zapanowanie nad tym wszystkim to spore wyzwanie, o którym rozmawialiśmy z szefem studia Creative Assembly.


Holenderskie studio przygotowało jeden z większych tegorocznych hitów. Przygody Aloy podbiły serca wielu posiadaczy PS4. O pracach nad grą - i pożegnaniu z serią Killzone - rozmawialiśmy z przedstawicielem firmy.


Biomutant zapowiada się na nietypową grę akcji - a do tego kolejną, która będzie reprezentować grupę tytułów powstających przy średnim budżecie. Głównym projektantem jest były twórca Just Cause. Zapytaliśmy go, jak pracuje się nad nowym projektem.


Paweł Małaszyński to nie tylko aktor telewizyjny i teatralny. Ma już za sobą parę ról dubbingowych - także w grach. Okazuje się również, że jest graczem. Jakie są jego ulubione tytuły? Przekonajcie się sami.


W tym roku zadebiutował nie tylko Switch - także Microsoft wprowadził na rynek nową konsolę... choć nie nowy system. Potężniejszy model Xbox One okazał się dobrym pomysłem, a użytkownicy są przeważnie zadowoleni z możliwości sprzętu.


Od miesięcy gracze często powtarzają, że konsoli Xbox One brakuje gier na wyłączność. W tym roku - z tytułów wysokobudżetowych - otrzymaliśmy właściwie wyłącznie Forzę 7. Co dalej? Opowiada Mike Ybarra.


Czy wiecie, że BioWare miało plan na Knights of the Old Republic 2? Niezbyt oryginalny, jak się okazuje, więc może to i lepiej, że sequelem zajął się Obsidian. Więcej na temat przeszłości twórców KOTOR-a w wywiadzie.


WoW stale się rozwija i wciąż pozostaje najpopularniejszym MMO z abonamentem. Zapowiedziano już kolejny dodatek, a my mieliśmy okazję porozmawiać z producentem o tym, jak tworzy się nową zawartość i zachowuje kreatywność na kolejne pomysły.


Mike Pondsmith to twórca uniwersum, w którym osadzona będzie akcja Cyberpunk 2077. Jak wygląda jego współpraca z CD Projekt RED? Jakie jest jego spojrzenie na gatunek cyberpunku? O tym - i więcej - w poniższym wywiadzie.


Patrice Désilets to jeden z ojców Assassin's Creed. Rozstał się jednak z Ubisoftem już wiele lat temu, w nieco niemiłej atmosferze. Nie mógł zrealizować swojej wizji interesującego projektu Amsterdam 1666, ale powróci z inną grą.

Deweloper pracuje obecnie nad Ancestors: The Humankind Odyssey, przygodową grą akcji, która skoncentruje się na ważnych momentach z historii ludzkości, z „dokumentalny zacięciem”.

Read this next