Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Life is Strange: Before the Storm - plac przed szkołą, gra RPG z Steph

Eksploracja terenu przed szkołą i runda gry fabularnej.

W poprzednich fragmentach rozgrywki bawiliśmy się dobrze na koncercie zespołu, a także mieliśmy poważną rozmowę z matką, po czym David odwiózł nas pod szkołę. Opis poprzedniego fragmentu rozgrywki znajdziesz tutaj - Life is Strange: Before the Storm - śniadanie, droga do szkoły i sen. Przed nami jednak pobyt we wspomnianej szkole.

Zanim jednak wejdziemy do budynku, możemy pozwiedzać najbliższą okolicę i wykonać kilka interakcji z napotkanymi osobami. Niektóre z nich będą symboliczne i mniej ważne, inne mogą stanowić o tym, jak będzie wyglądać dalsza historia. Polecamy skorzystanie ze wszystkich opcji, aby lepiej zagłębić się w świat Life is Strange: Before the Storm.

Wychodząc z samochodu Davida możesz mu podziękować lub nie. I tak nie będzie patrzył na ciebie przychylnie. Wchodząc po schodach zaczepi cię Eliot, który zaproponuje spędzenie razem czasu na występie szkolnego teatru. Możesz się zgodzić lub nie. Po odzyskaniu kontroli nad postacią gra przypomni ci, że musisz odebrać swoje DVD od Steph. Tym jednak zajmiemy się nieco później.

Na początku możesz zerknąć na plakaty z tablicy po prawej, a potem trzymać się lewej ścieżki, gdzie natkniesz się na szkolnego ochroniarza, Skipa (1). W rozmowie okaże się że mężczyzna posiada swój zespół i zaproponuje ci odsłuchanie ich demówki. Możesz wyrazić aprobatę jego twórczości lub nie.

Skip i pani Grant.

Nieco dalej na ławce przesiaduje pani Grant (2), jedyna nauczycielka, którą Chloe darzy sympatią. Możemy z nią niezobowiązująco porozmawiać i spróbować pocieszyć. Następnie, trzymając się wciąż lewej strony, możemy dotrzeć do narożnika, w którym zapalimy skręta i wykonamy graffiti. Jeśli zdecydujesz się także wejść na scenę tuż obok, pojawi się dyrektor Wells z rozmową moralizatorską.

Jeśli wcześniej Chloe paliła, będzie to dodatkowy temat rozmowy, gdyż dyrektor wyczuje zapach dymu. Będziesz miał również okazję do przeprowadzenia kolejnej sprzeczki typu Backtalk Challenge. Jeśli chcesz ją aktywować, wybierz opcję dialogową „Actually, no”, po czym skorzystaj z następujących opcji:

  • Principal „Wells”. I get it.
  • The guilty have rights.
  • High risk policy?

Sprzeczka zostanie zaliczona na twoją korzyść, po czym możesz wrócić do eksploracji terenu przy szkole. Obierając przeciwny, niż do tej pory, kierunek, natkniesz się na Justina z deskorolką. Po niezobowiązującej rozmowie możesz także zaczepić siedzącego przy stoliku Evana, który poprosi cię o podpisanie petycji. Możesz użyć prawdziwego nazwiska lub zażartować z chłopaka. Nieco dalej zauważysz Steph i Mikey'ego. Porozmawiaj z nimi, aby odzyskać płytę DVD oraz rozpocząć grę RPG.

Interakcja z Steph i Mikey'em rozpocznie zabawną grę fabularną.

Jeśli zdecydujesz się na rozgrywkę, czeka cię kilka zabawnych sytuacji, w których możesz wczuć się w odgrywaną postać, zyskując tym samym przychylność towarzyszy. Warto ukończyć rozgrywkę, lecz jej przebieg nie będzie już aż tak istotny. W trakcie zabawy będziesz miał także okazję na rozegranie krótkiego Backtalk challenge. Aktywuje się po wybraniu opcji „Prison Camp”, a następnie „Intimidate”.

Pojedynek na słowa może zostać zaliczony pozytywnie, nawet gdy pomylisz się i stwór trzymający klucze wygra. Jeśli jednak zależy ci na powodzeniu operacji, skorzystaj z następujących odpowiedzi:

  • Meat puppet
  • Could make you shorter

Po zakończonej rozgrywce możemy podejść do Victorii, która przesiaduje przy fontannie na środku placu. Podczas rozmowy możesz sabotować jej pracę domową z chemii, wybierając opcję „Sabotage her homework”. Ta decyzja będzie miała wpływ na ten wątek nieco później. Możemy jednak tego nie robić i wybrać opcję odejścia, czyli „Walk away”.

Kierując się w stronę szkoły możemy też porozmawiać z Samanthą siedzącą pod drzewem. Po wejściu na schody prowadzące do wejścia przypadkowo staniemy się uczestnikiem sprzeczki pomiędzy Nathanem Prescottem a Drew Northem.

Pamiętaj, że każda opcja dialogowa zaznaczona niebieskimi dymkami uruchomi wyzwanie Backtalk challenge.

O pomoc poprosi cię Samantha. Możesz wówczas zignorować prośbę (Stay out) lub wkroczyć do akcji (Step in), uruchamiając tym samym kolejne wyzwanie w pyskowanie, czyli Backtalk challenge. Oto kolejność prawidłowych odpowiedzi dla zwycięstwa:

  • Idiot?
  • Nathan's an easy target
  • I'm crazy, that's true
  • A piece of cake


Wykonałeś już wszystkie możliwe aktywności na terenie przed szkołą, a więc możesz wejść do środka. Przy drzwiach natkniesz się na nikogo innego, jak Rachel. Dziewczyna, z którą bawiliśmy się na koncercie jeszcze zeszłej nocy, chwyci nas za dłoń i wciągnie do środka.

Komentarze

More On Life is Strange Before the Storm

Najnowsze artykuły