Skip to main content

Life is Strange: Before the Storm - drama club, kółko teatralne i pociąg

Zacieśniamy więzy z Rachel.

W poprzedniej części pierwszego epizodu Before the Storm mogliśmy zwiedzieć teren przed szkołą Blackwell, nawiązując kontakt z kilkoma postaciami i ciekawie spędzając czas podczas zabawy w fabularną grę. Opis tego etapu znajdziesz po kliknięciu w następujący link - Life is Strange: Before the Storm - plac przed szkołą, gra RPG z Steph. Podchodząc do wejścia zostaliśmy wciągnięci do środka przez Rachel.

W ten właśnie sposób trafiliśmy do drama club, czyli szkolnego kółka teatralnego. Po krótkiej chwili Rachel wciągnie cię w ocenę sytuacji przedstawienia i odpowiedź na jej pytanie będzie dość istotna. Możesz wskazać, że Miranda to idiotka (Miranda's an idiot) lub uwierzyć w istnienie prawdziwej miłości (It's true love).

Będzie miało to niewielki wpływ na dalsze wydarzenia w grze i stosunki pomiędzy dziewczynami. Po krótkiej rozmowie Rachel uda się do przebieralni i poprosi cię o przyniesienie jej paska, znajdującego się w jej plecaku. Zaznaczyliśmy go strzałką na poniższym obrazku.

Przeszukując ten plecak znajdziesz pasek Rachel.

Zanim jednak to zrobisz, możesz wykonać kilka interakcji, w tym wykonać graffiti na tablicy po lewej stronie, a także na plakacie w pomieszczeniu obok. Gdy już pozyskasz pasek z plecaka pod gaśnicą, udaj się do drugiego pomieszczenia, gdzie za ścianką znajduje się Rachel. Możesz przerzucić jej pasek górą lub podać osobiście, gdy dziewczyna się przebiera.

Poprowadź rozmowę w dowolny sposób, gdyż dialog nie wpłynie zbytnio na dalsze wydarzenia. Po rozmowie gra przeniesie cię automatycznie do jadącego pociągu. W wagonie przesuń znajdującą się tam skrzynię, po czym odblokujesz przejście nieco dalej, gdzie możesz dodatkowe interakcje. Następnie usiądź na podsuniętej skrzyni, po czym nawiąże się dialog z Rachel.

Niezależnie od tego, jak poprowadzisz dialog, wszystko będzie zmierzać ku grze, którą zaproponuje Rachel. Polega ona na wypowiedzeniu dwóch prawdziwych informacji i jednej fałszywej, a zadaniem drugiej osoby jest odgadnięcie, co jest kłamstwem. W przypadku Rachel będzie to miejsce urodzenia, czyli opcja „New York”.

Teraz przychodzi czas na naszą bohaterkę. Co ciekawe, możemy tu śmiało złamać zasady gry i na przykład powiedzieć tylko prawdziwe tezy, tylko fałszywe lub dowolnie je wymieszać. Nie będzie miało to zbyt dużego wpływu na dalszy obraz rozgrywki. Pod koniec dłuższego dialogu będziesz miał też wybór co do podzielenia się z Rachel słuchawkami (Share with Rachel) lub słuchania muzyki samodzielnie (Listen alone). Ta decyzja będzie miała niewielki wpływ na dalsze losy dziewczyn.



Po scenie ze słuchaniem muzyki i jeszcze jednym, krótszym dialogu, będziesz musiał zdecydować czy wyskoczyć z pociągu. Ten wybór będzie miał wpływ na to czy twój charakter spodoba się Rachel, czy nie. Jeśli ci na tym zależy, wyskocz z pociągu. Następnie zostaniesz przeniesiony do innej lokacji, do parku położonego na wzgórzu.

Zobacz także