Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Life is Strange: Before the Storm - jak dostać się na koncert Firewalk

Jak dotrzeć na koncert, ukraść koszulkę i uciec z klubu.

Na poprzedniej stronie naszego poradnika opisaliśmy proces dostanie się do klubu w starym młynie. Cała akcja wiązała się z poznaniem specyficznego systemu wojny na argumenty i pyskowanie. Szczegółowo opisaliśmy to tutaj - Life is Strange: Before the Storm - jak wejść do klubu w starym młynie. Gdy już udało się nam wejść do środka, czas na kolejne przygody.

Okażę się, że pierwszym pomieszczeniem nie będzie od razu sala koncertowa, ale bar. W jego okolicy znajdziesz wiele ciekawych postaci, a z niektórymi z nich nawiążesz również mniej lub bardziej obowiązkowe interakcje. Na początku możesz pogłaskać psa (1), choć nie będzie miało to wpływu na żadne z następujących wydarzeń.


Jak zdobyć kosztulkę zespołu Firewalk?

Zainteresować się możesz za to mężczyzną siedzącym przy bagażniku auta. Facet sprzedaje koszulki zespołu (2), jednak przy próbie ich kradzieży bohaterka dostanie po łapach i zostanie poinformowana o cenie ubrania. Ta wynosi aż 20 dolarów, co wydaje się być dla Chloe zaporową ceną. Jeśli chcesz, możesz zajrzeć przez otwarte drzwi auta (3), gdzie odciągniesz hamulec ręczny.

Pomieszczenie baru w starym młynie nie jest duże, ale możemy wykonać tu naprawdę sporo interakcji.

W ten sposób auto stoczy się nieco na zewnątrz i będziesz mógł to wykorzystać do ukradzenia koszulki. Jeśli zdecydujesz się na ten krok, staniesz również przed pierwszym istotnym wyborem - pojawi się bowiem sposobność zabrania pieniędzy mężczyźnie sprzedającemu koszulki. O tym, dlaczego kwota dwustu dolarów jest bardzo istotna, dowiesz się, gdy porozmawiasz z Frankiem (4), który znajduje się na kanapie za schodami.

Jeśli grałeś w pierwszą część Life is Strange, postać ta powinna być ci znana - jest to diler Chloe. W rozmowie z nim - niezależnie od tego czy rozmawiałeś przedtem z mężczyzną od koszulek, czy nie - możesz zapytać go o dostępność „towaru”. Frank przypomni ci jednak, że masz wobec niego finansowe zobowiązania, które opiewają na 175 dolarów.

Jeśli więc zdecydowałeś się na ukradzenie pieniędzy z bagażnika samochodu, możesz opłacić dilera i liczyć na nową dostawę. Możemy także dopytać Franka o kilka innych tematów, po czym sięgamy po piwo (5) znajdujące się w beczce i decydujemy się na przeciśnięcie się przez tłum obok, co - przynajmniej teoretycznie - powinno doprowadzić nas na upragniony koncert.

Podczas przechodzenia przez tłum zostajemy jednak odepchnięci, co spowoduje wpadnięcie na podejrzanego typa, którego oblewamy trzymanym przez niego piwem. Możemy go przeprosić lub zaatakować słownie - decyzja ta nie będzie miała zbyt dużego znaczenia. Podchodzimy raz jeszcze do Franka, aby dopytać, kim są niezbyt przyjaźni mężczyźni.

Gdy zdecydowaliśmy się poznać nieco szczegółów, pytamy Franka także o schody prowadzące na górę. Otrzymujemy informację, że nie są w najlepszym stanie i nie wiadomo czy z góry pewny jest lepszy widok na scenę, gdzie gra zespół. Decydujemy się jednak sprawdzić to osobiście - w tym celu wykonaj interakcję na schodach znajdujących się tuż obok.

Po wejściu niezbyt pewnymi schodami w końcu możemy cieszyć się koncertem.

Rozpocznie się animacja, w której Chloe będzie cieszyć się koncertem. Gdy postanowimy ją przerwać, nad naszą głową pojawi się dwóch mężczyzn, których spotkaliśmy podczas przeciskania się przez tłum. Od samego początku widać, że nie są nastawieni zbyt przyjaźnie, więc czeka cię konfrontacja.

Pierwszymi możliwościami będą:

  • Apolgize (przeprosiny)
  • Insult (obrażenie)
  • Walk away (próba odejścia)

Niezależnie jednak od powyższego wyboru, szybko staniesz przed kolejnym, gdy na piętrze pojawi się koleżanka ze szkoły, Rachel. Możesz wybrać zaatakowanie mężczyzny (attack) lub ucieczkę (run). Gra poinformuję cię, że wybór ten będzie miał swoje konsekwencje. Jeśli wybierzesz atak i masz przy sobie wcześniej pozyskaną butelkę piwa, uderzysz mężczyznę w głowę, ale od drugiego z napastników dostaniesz w twarz z pięści.



Wybór ataku spowoduje poruszenie dodatkowego tematu przy jutrzejszym śniadaniu, gdyż Chloe nabawi się wielkiego siniaka na twarzy. Jeśli chcesz więc tego uniknąć, po prostu wybierz opcję ucieczki. Podczas ucieczki na salę koncertową pomocny okaże się także Frank, który zatrzyma napastników.

Po zakończonej scence przerywnikowej zostaniesz przeniesiony do pokoju w domu, gdy nastał już drugi dzień.

Komentarze