Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Lies of P - Biblioteka katedry Św. Frangelica

Kontynuujemy podróż przez katedrę.

Podróż w grze Lies of P trwa dalej. Po przejściu przez kaplicę katedry znajdujemy się w bibliotece i zbliżamy się do końca lokacji.


Na tej stronie:


Biblioteka: pierwszy etap

Po wyjściu z windy usłyszysz kobiecy głos. Skręć w lewo (1), aby przejść do pomieszczenia, w którym znajduje się Cecile. Poprosi cię o przyniesienie świętego znaku z komnat arcybiskupa. Następnie idź przez przejście (2).

Gdy będziesz przechodzić przez korytarz, uważaj na płytkę naciskową (3). Nadepnięcie na nią sprawi, że uruchomisz pułapkę, która wystrzeli z naprzeciwka trzy serie strzał. Nie da się ich zablokować, spróbuj więc ich uniknąć.

Znajdziesz się w pomieszczeniu, w którym znajduje się kilku przeciwników. Spróbuj zaczepić ich atakiem dystansowym, żeby do ciebie podeszli - w innym wypadku stojąca na moście skażona bestia zacznie rzucać w ciebie pociskami nakładającymi rozkład. Uważaj również na niebieskie kokony (4). Jeśli pod nimi staniesz - pękną, oblewając cię granatowym śluzem i nałożą efekt rozkładu. Gdy już uporasz się z przeciwnikami, upewnij się, że masz uzupełniony pasek życia, a następnie zeskocz dziurą w podłodze (5).

Gdy spadniesz, uważaj na płytki naciskowe znajdujące się przy filarach, gdyż one również aktywują pułapki. Bedąc na dole Lampa Monadów zacznie świecić na czerwono. Oznacza to, że w okolicy znajduje się międzywymiarowy motyl. Ten jednak różni się od tych, które mogłaś/mogłeś widzieć wcześniej. Jest różowy, a gdy nie zabijesz go wyjątkowo szybko - zniknie, jednak nie całkowicie. Przebiegnij się po pokoju, a gdy lampa ponownie się zaświeci, będzie to oznaczać, że motyl jest gdzieś w pobliżu. Po zabiciu go otrzymasz korbę zaawansowania.

W pomieszczeniu znajduje się również skrzynia, której zawartością jest mechanizm legionu, służący do ulepszania ręki legionu. Po zebraniu przedmiotów idź drzwiami, a następnie wejdź po drabinie. Znajdziesz się w miejscu, z którego wcześniej spadłaś/spadłeś.

.

Przebiegnij pod most, aby bestia nie mogła trafić cię pociskami. Następnie wbiegnij na schody znajdujące się przed tobą. Po chwili wyjdziesz na most, na którym stoi wspomniana wcześniej bestia. Zabij ją i przejdź dalej.


Jak dojść do Alidoro

Dojdziesz do pomieszczenia, z którego widać już przejście do bossa, pozostaje jednak ono zablokowane. Musisz skręcić w lewo (6). Tuż za ścianą po lewej stronie znajduje się mała wysepka, na której możesz poczekać, by pasek ładowania rozkładu spadł do zera.

Wysepka w kolejnym pomieszczeniu również znajduje się po lewej stronie. Poczekaj, aż przeciwnicy do ciebie podejdą i ich zabij. Następnie pobiegnij do przejścia znajdującego się po lewej stronie (7).

Po wejściu wyżej musisz zmierzyć się z kolejnym wytrzymałym przeciwnikiem. Jak zawsze, wyprowadzaj maksymalnie 2-3 ataki oraz staraj się unikać ciosów wroga. Po udanej walce masz dwie drogi - windę (8) i schody (9). Pierwszym celem powinna być winda.

Po wjechaniu na górę zobaczysz postać - Alidoro. Zapyta cię on, czy znasz bezpieczne miejsce, w którym mógłby się schronić. Będziesz mieć do wyboru dwie odpowiedzi - Wytwórnia Venigniego oraz Hotel Krat. W zależności, co mu odpowiesz, Alidoro tam się przeniesie. Pamiętaj jednak, że w wytwórni nie jest bezpiecznie. Po rozmowie otrzymasz ścierniwo ognia i dostaniesz możliwość wymiany rzadkich ergo na specjalne bronie lub ekwipunek.


Biblioteka: jak pozbyć się kwasu

Wróć na dół i pobiegnij na schody. Uważaj, ponieważ na końcu korytarza czai się przeciwnik, który na ciebie wyskoczy. Idź dalej, aż staniesz przed kolejnym wyborem drogi. Na wprost znajduje się komnata arcybiskupa (10). Znajdziesz tam święty znak arcybiskupa oraz wzmacniająca rama Związku Pracowni. Po zebraniu przedmiotów idź przez przejście (11).

Zobaczysz przed sobą płonące naczynie. Zrzuć je, aby zniwelować kwas na dole. Następnie użyj drabiny (12), by zejść na dół i odblokować skrót prowadzący do Stargazera. Aby to zrobić, musisz pociągnąć za łańcuch znajdujący się przy bramie.

Wróć do Cecile i oddaj jej święty znak arcybiskupa. Teraz możesz przejść przez nowo otwarty skrót i skręcić w prawo, by przejść do bossa tej lokacji.

Następnie: Lies of P - Droga Pielgrzyma

Spis treści: Lies of P - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Lies of P - Kaplica katedry Św. Frangelica

Read this next