Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Layers of Fear - Malarz, Rozdział 3: Farba

Odwrócony pokój, kody i upiorny fortepian.

Głównym celem gracza w trzecim rozdziale Layers of Fear jest zdobycie farby. Jak z pewnością już podejrzewacie, zadanie nie będzie tak proste i oczywiste, jak mogłoby się wydawać.


Na tej stronie:


Duch i droga przez korytarze

Zaczynamy w pracowni malarskiej, gdzie nasze dzieło życia nabiera kształtów. Po krótkim wprowadzeniu skieruj swe kroki do wyjścia na wprost od stalugi i przejdź przez krótki korytarz oraz ciemny pokój z kominkiem.

  • W kolejnym korytarzu meble i obraz blokują przejście. Użyj wzmocnionego światła latarenki, by zdjąć klątwę z obrazu i utorować sobie przejście.
  • Idź dalej przed siebie.
  • Przejdź przez drzwi za rogiem i wejdź w drzwi po prawej na końcu korytarza.
  • Idź dalej, aż znajdziesz się w długim korytarzu.
  • Po chwili pojawi się duch kobiety. Użyj wzmocnionego światła latarenki, by unieruchomić ducha na kilka sekund.
  • To powinno wystarczyć, by dobiec do drzwi na końcu korytarza, a gdy tylko przekroczymy próg, duch przestanie nas ścigać.
  • Za drzwiami skręć w lewo i wyjdź na rozgałęziający się korytarz.
  • Wybierz drzwi po lewej.

Sejf i odwrócony pokój

  • W następnym korytarzu wejdź w pierwsze drzwi po lewej. Znajdziesz się w pokoju, który jest do góry nogami.
  • Na wprost drzwi zobaczysz sejf.
  • Kod do sejfu to: 10-70-87
  • Zabierz z sejfu klucz i włącz światło przełącznikiem przy drzwiach wejściowych - pokój wróci do normy.
  • Wyjdź jasno oświetlonymi drzwiami na lewo od sejfu.
  • Na korytarzu skieruj się w lewo na chody i pójdź na górę.
  • Kilka pięter wyżej zobaczysz pomieszczenie z książkami i fotelem. Wejdź do środka.
  • Użyj wzmocnionego światła latarenki na czerwonej książce na wprost d wejścia, by znaleźć fragment obrazu.

Piekielny telefon

  • Wyjdź drzwiami po lewej i idź dalej na wprost.
  • Zobaczysz skrzynkę i zapętlający się korytarz.
  • Idź dalej, a zobaczysz unoszący się w powietrzu telefon. Na razie nie da się go dosięgnąć, ale musimy go odebrać.
  • Idź dalej korytarzem, aż wrócisz do punktu wyjścia przy zamkniętej skrzyni.
  • Teraz nie ma już ściany na lewo od skrzyni, więc zawróć i zacznij krążyć dookoła ruchem zgodnym z ruchem wskazówek zegara.
  • Po chwili telefon wyląduje na małej szafce i można go będzie odebrać.
  • Po rozmowie idź dalej w kierunku skrzyni. Wyjdź drzwiami, które prowadziły do tego pomieszczenia i idź dalej, aż otworzysz drzwi na wprost, za którymi będzie ślepy zaułek.
  • Odwróć się w lewo - układ pomieszczeń znów uległ zmianie.
  • Idź na lewo od drzwi i dalej zniszczonym korytarzem.
  • Gdy dojdziesz do okna na końcu, zawróć na sam początek. Drzwi znajdą się teraz na wprost. Otwórz je i zabierz klucz trzymany przez lalkę.
  • Ponownie zawróć i udaj się do okna na końcu korytarza. Po chwili układ pomieszczeń zmieni się na naszych oczach i znajdziesz się w pokoju z kufrem.
  • Otwórz kufer (1) i przeczytaj notatkę, a następnie podejdź do drzwi po lewej (2).
  • Pomieszczeniu ulegnie zmianie.
  • Wyjdź z pokoju i idź dalej korytarzem przez drzwi, które same się uchyliły i dalej, aż na chwilę zrobi się ciemno.
  • Gdy odzyskamy wizję, ruszaj dalej przez drzwi i korytarzem na wprost.
  • W korytarzu pojawi się duch - nie przejmuj się nim i idź do drzwi na wprost.

Fortepian i kłódki z kodami

  • W kolejnym korytarzu idź za fortepianem, aż nie zablokuje przejścia.
  • Skręć w lewo.
  • W następnym pomieszczeniu otwórz kłódkę z kodem.
  • Kod do kłódki to: 385
  • Przejdź przez drzwi i skieruj się do kolejnego przejścia na wprost.
  • Idź dalej przed siebie, a za drzwiami kieruj się korytarzem na lewo.
  • Czeka tu kolejna kłódka.
  • Cyfry kodu ukryte są w okolicy, ale podczas szukania atakowani będziemy przez ducha.
  • Kod do kłódki to: 614.
  • Przejdź przez drzwi i skieruj się schodami na dół.
  • Znajdziesz się w piwnicy - podejdź do fortepianu na wprost i aktywuj go kulka razy, by zaczęła grac melodia.

Gdy meble za plecami przestana latać, a muzyka ucichnie - podnieś czerwony słoiczek z fortepianu i wróć na górę schodami. Znów jesteśmy w głównej jadalni, więc od razu skręć w prawo do pracowni malarskiej i dotknij obrazu na sztaludze, by zakończyć ten rozdział gry.


Poprzednie: Layers of Fear - Malarz, Rozdział 2: Podkład

Spis treści: Layers of Fear - Poradnik, Solucja

Następne: Layers of Fear - Malarz, Rozdział 4: Pędzel

Tematy w tym artykule

Obserwuj, by otrzymywać szybkie powiadomienia na e-mail, gdy pojawią się nowe materiały na wybrane tematy.  Zarządzaj powiadomieniami.

O autorze
Awatar Marek Makuła

Marek Makuła

News & Content Writer

Marek to miłośnik modów, kawy i jezior. Jego serce bije w 32 bitach. Lubi grać bez minimapy i wspierać fanowskie projekty.

Komentarze