Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Koniec mody na NFT. Sprzedaż tokenów spadła o ponad 90 procent

Szczyt popularności minął.

Wygląda na to, że szczyt popularności kontrowersyjnych NFT minął. Najnowsze dane wskazują, że sprzedaż poszczególnych elementów spadła o ponad 90 procent.

Przypomnijmy: NFT to przechowywane w tak zwanym blockchainie - rodzaju bazy danych, wykorzystywanych też przez kryptowaluty - tokeny z informacjami na temat właściciela wskazanej zawartości.

Z informacji serwisu NonFungible, na które powołuje się Wall Street Journal, wynika, że w ubiegłym tygodniu sprzedano jedynie 19 tysięcy elementów NFT. To spadek o 92 procent względem września ubiegłego roku, gdy rozeszło się 225 tysięcy tokenów, co było rekordowym rezultatem.

Znacznie zmniejszyła się także liczba aktywnych wirtualnych portfeli, które służą do przechowywania treści NFT - ze 119 tysięcy w listopadzie do 14 tysięcy w minionym tygodniu. Wynik jest niższy aż o 88 procent.

Z NFT eksperymentował Ubisoft - specjalne przedmioty trafiły do Ghost Recon Breakpoint

Zmianę nastawienia ilustrują również dane z Google Trends. Zapytania o technologię w popularnej wyszukiwarce internetowej spadła o 80 procent względem stycznia, gdy oparte na blockchainie tokeny cieszyły się największym zainteresowaniem internautów.

Problemem jest też niższa wartość NFT, co obrazuje przykład elementu stworzonego przez Snoop Doga. Zawartość autoryzowaną przez rapera kupiono za 32 tysiące dolarów, ale kiedy nowy właściciel chciał ją sprzedać na aukcji, otrzymał tylko 210 dolarów zamiast spodziewanych 25,5 miliona dolarów.

Nie jest jasne, jak na problemy rynku NFT zareagują osoby i firmy, które były zainteresowane inwestowaniem w technologię. Na rozwiązaniu chciały skupić się między innymi japońskie Konami i Square Enix - ostatnia spółka w tym celu sprzedała zachodnie studia i marki.

Read this next