Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Ile czasu przed konsolą spędzają gracze Call of Duty? Sony przypadkiem ujawniło dane

Nie brakuje osób, które kupują konsolę dla jednej gry.

Sony niechcący ujawniło, ile czasu przed konsolami PlayStation spędzają gracze Call of Duty. Japoński gigant odtajnił część dokumentów w ramach toczącego się procesu Microsoftu przeciwko Federalnej Komisji Handlu (FTC), jednak wrażliwe dane ocenzurowano w dość niedokładny sposób, przez co były one częściowo widoczne na skanach.

Odczytania jednego z dokumentów podjęła się redakcja serwisu The Verge. „W 2021 roku ponad 14 milionów użytkowników (według liczby urządzeń) spędziło 30 procent lub więcej czasu grając w Call of Duty, ponad 6 milionów użytkowników spędziło ponad 70 procent swojego czasu w Call of Duty, a około 1 milion użytkowników spędziło 100 procent swojego czasu w Call of Duty” - czytamy w odszyfrowanym dokumencie.

Ponadto mogliśmy się dowiedzieć, że średnio gracze CoD spędzają w grze około 116 godzin rocznie, jednak dla osób poświęcających na strzelankę Activision ponad 70 procent swojego czasu przy konsoli, jest to średnio już 296 godzin rocznie. Sony podczas rozprawy przytoczyło te statystyki, aby pokazać, że gdyby Call of Duty stało się ekskluzywne dla Xboxa, to straciliby ogromną bazę użytkowników.

Z dalszej części dokumentów wynika, że gry z serii Call of Duty generują dla PlayStation przychody w wysokości 800 milionów dolarów rocznie w samych Stanach Zjednoczonych, na podstawie danych z 2021 roku. Oznacza to, że wśród użytkowników sprzętu Sony na całym świecie, sama tylko marka CoD zapewnia ponad miliard dolarów przychodu - a to wszystko sama sprzedaż gier i mikropłatności, nie mówiąc już o zakupie subskrypcji PS Plus, wymaganej do grania po sieci.

Słowem wyjaśnienia jaki błąd japoński producent popełnił przy cenzurowaniu dokumentów, to zamiast ukryć niektóre informacje cyfrowo, po zeskanowaniu dokumentów, Sony po prostu zamazało fragmenty tekstu czarnym korektorem, przez co na skanach dało się wciąż odczytać znaki pod markerem. Z powodu tej samej wpadki dowiedzieliśmy się też, ile kosztowało stworzenie The Last of Us 2 i Horizon Forbidden West.

Read this next