Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Horizon Burning Shores - Ostatni Występ, zakończenie

Ostateczna walka z Horusem i Walterem Londrą.

Zadanie Ostatni występ w Horizon Forbidden West Burning Shores rozpoczyna się automatycznie i jest bezpośrednim następstwem misji Dla jego rozrywki.

Przed kontynuacja wątku głównego warto uzupełnić zapasy i sprawdzić towary lokalnych sprzedawców Rozbitkowa - w szczególności tych, którzy oferują ekwipunek za nową walutę w formie Błyszczaka.


Na tej stronie:


Droga do systemu chłodzenia

  • Misję zaczynamy od rozmowy z Seiką W tym celu podróżujemy do znacznika [1] . Przy ognisku klikamy opcję zaczekaj na Seikę [1]. Oglądamy cutscenkę.
  • Jeżeli jesteśmy gotowi, to wybieramy główną opcję dialogową.
  • Aby zakłócić działanie olbrzymiej maszyny, musimy zniszczyć system chłodzenia. Ruszamy więc w stronę znacznika. Podążamy wzdłuż wąwozu. Na końcu drogi szybujemy w dół do wysokiej trawy.
  • Pozostając ukrytym w wysokiej trawie, po cichu likwidujemy napotkane Skaziciele. Maszyny są podatne na amunicję ogniową, dlatego najlepiej celować w wybuchowe beczki [2], które znajdują się w przestrzeni walki. Oprócz tego atakujemy też wrażliwe elementy [3] maszyn.
  • Po wygranej walce przeszukujemy skrzynkę z zapasami [4].
  • Podążamy dalej w stronę znacznika wchodzimy na drabinę.
  • Od tej pory będziemy musieli uważać. Macki maszyny stanowią dla nas duże zagrożenie i zadają spore obrażenia przy kontakcie. Staramy się ukrywać w wysokiej trawie i po cichu przechodzić do kolejnych lokacji.
  • UWAGA: w trakcie podróży będziemy musieli zmierzyć się z dodatkowymi maszynami, które również staramy się likwidować po cichu.
  • Niebieskie światło [5] padające z reflektora macki wyznacza obszar, w którym macka nas widzi. Jeżeli znajdziemy się w tej przestrzeni to nas zaatakuje. Staramy się więc nie wychylać i czekamy na moment, w którym się odwróci. Następnie kontynuujemy podróż - robimy to żwawo ponieważ każde opóźnienie może skutkować atakiem przeciwnika.
  • W pewnym momencie dotrzemy do ściany z ogniskrą [6]. Należy ją podpalić. Wybuch zwróci uwagę macki - bardzo możliwe że nas wtedy zobaczy. W takim wypadku należy wykonać unik przed atakiem i jak najszybciej przejść przez ścianę.
  • Za ścianą przeszukujemy skrytkę z zapasami [7]. Idąc dalej drogą po prawej stronie natkniemy się na Błyszczak [8], a potem na kolejną skrzynkę z zapasami [9].
  • Wspinamy się po drabinie. Na górze od razu chowamy się w wysokiej trawie. W tym obszarze będziemy musieli uważać zarówno na mackę [10], jak i Skazicieli [11].
  • Czekamy na odpowiedni moment i przechodzimy do wysokiej trawy po lewej stronie.
  • Czynność powtarzamy aż dotrzemy do znacznika. W przypadku wykrycia, niszczymy maszynę, która nas zobaczyła i jak najszybciej próbujemy się schować w wysokiej trawie.
  • UWAGA: nie należy szukać konfrontacji z macką, ponieważ nie możemy wygrać na tym etapie.
  • Wspinamy się na ścianę.
  • Idziemy wzdłuż ścieżki. Po drodze napotkamy skrytkę z zapasami.
  • Idziemy dalej. Znajdujemy drugą skrytkę z zapasami. Następnie przeskakujemy przez dziurę.
  • Wspinamy się na ścianę. Na górze chowamy się w wysokiej trawie. Musimy odwrócić uwagę macki i Skaziciela. W tym celu strzelamy w ścianę z różowymi kryształami [12]. Następnie prędko przechodzimy do kolejnej wysokiej trawy. Jeżeli zostaniemy wykryci, nie wchodzimy w walkę tylko biegniemy w stronę znacznika.

Zniszczenie systemu chłodzenia

  • Wspinamy się na kolejną półkę skalną i wychodzimy tuż obok pierwszego generatora chłodzenia. Aby się do niego dostać i go wyłączyć będziemy musieli zlikwidować Wdrapulce. W tym celu atakujemy wrażliwe części [13] maszyn. Zwracamy też uwagę na pobliską skrzynkę z zasobami [14].
  • UWAGA: Bardzo możliwe, że Seyka przyciągnie uwagę maszyn, w takim wypadku potyczka stanie się łatwiejsza, bo skupią swój atak na naszej towarzyszce.
  • Po pokonaniu Wdrapulców podchodzimy do systemu chłodzenia i wysuwamy radiator. Czekamy aż Seyka w niego strzeli. Czynność powtarzamy na drugim urządzeniu, z tą różnicą, że teraz my będziemy strzelać, a Seyka wysunie radiator. Następnie oglądamy cutscenkę.

Walka z bossem: Horus

  • Horus próbuje się schłodzić. Musimy za nim podążać aby go zniszczyć. Podążamy przed siebie wykonując cykl zręcznościowych akcji i przeskakując pomiędzy różnymi półkami. Uważamy, żeby nie spaść.
  • Po wylądowaniu na ziemi celujemy we wrażliwy punkt maszyny [15] i strzelamy. Najlepiej skorzystać z umiejętności spowolnienia czasu, ponieważ maszyna pozostaje w ciągłym ruchu.
  • W pewnym momencie maszyna zacznie się obracać. To tu rozpoczyna się właściwa potyczka. Naszym zadaniem jest atakować wrażliwy punkt maszyny. Aby w niego trafić musimy pozostać w ciągłym ruchu. Horus posiada kilka rodzajów ataku.
  • Po pierwsze maszyna będzie przyzywać dodatkowych Skazicieli.
  • Oprócz tego dysponuje atakiem obszarowym w formie impulsu energetycznego, tworzącego ścianę prądu. Aby go uniknąć musimy wyjść poza obszar rażenia.
  • Maszyna używa również działek obronnych, które można zniszczyć.
  • UWAGA: Każdy z ataków Horusa zadaje duże obrażenia więc z całych sił staramy się unikać ciosów.
  • W kolejnej fazie walki musimy przeskanować radiator z boku Horusa. Robimy to. Następnie pokonujemy Skazicieli i wdrapujemy się na jedną z nóg maszyny.
  • Wspinamy się na nogę oznaczoną niebieskimi plamami. Wskakujemy na nią z półki skalnej położonej po prawej stronie przestrzeni. Następnie wspinamy się w górę, uważając na niebieskie i czerwone plamy. Niebieskie zadają obrażenia od prądu, a czerwone od ognia.
  • Na końcu wspinaczki, odskakujemy od półki i przyciągamy się hakiem do punktu zaczepienia [16] . Aloy zniszczy osłonę radiatora i będziemy mogli go zaatakować za pomocą strzał.
  • Atakujemy radiator [17], uważając na wieżyczkę obronną oraz nowy atak obszarowy w formie pocisków namierzanych laserowo.
  • Po zadaniu maszynie wystarczających obrażeń, Horus zacznie się poruszać w stronę wody.
  • Płyniemy w jego stronę i rozpoczynamy kolejną fazę walki.
  • W tej fazie maszyna będzie korzystać z torped, pocisków namierzanych laserowo, działek obronnych oraz ataku mackami.
  • Wykonujemy uniki i czekamy, aż zaatakuje odnóżami. Po ataku będziemy mieć moment na zniszczenie radiatorów znajdujących się w mackach [18]. Strzelamy w nie i powtarzamy schemat, aż do zniszczenia ostatniej macki. Będziemy musieli zniszczyć 4 radiatory.
  • Po zniszczeniu radiatorów będziemy musieli atakować rdzeń.
  • Po zadaniu wystarczających obrażeń oglądamy przerywnik filmowy.

Walka z bossem: Walter Londra

  • Odzyskujemy kontrolę pod wodą. Płyniemy w stronę maszyny, odbijając się od określonych półek w celu uzyskania szybkości.
  • Podpływamy do otworu świecącego na niebiesko i wyważamy blokadę.
  • Znajdujemy się w środku Horusa. Podążamy za znacznikiem w górę, skacząc z półki na półkę. W trakcie drogi uważamy na obrażenia od prądu.
  • UWAGA: półki są ruchome i można z nich spaść, jeśli nie wyczujemy odpowiedniego momentu.
  • Wchodzimy do tunelu i na jego końcu skaczemy w dół. Znajdujemy się w kolejnym tunelu - tym razem jest trudniej, bo musimy ukrywać się przed falami prądu.
  • Na końcu ścieżki skręcamy w lewo. Zeskakujemy w dół i znajdujemy się w kolejnym tunelu. Idziemy do końca drogi i otwieramy wywietrznik.
  • Czeka nas ostateczne starcie z Walterem Londrą. Walka wbrew pozorom nie jest trudna. Walter atakuje na kilka sposobów. Pierwszym z nich jest ściana prądu, w stronę której wystarczy w odpowiednim momencie wykonać unik, aby nie ponieść obrażeń.
  • Drugim atakiem jest rozpalanie podłogi w określonych obszarach planszy. Należy po prostu nie wchodzić w ten obszar.
  • Najpierw musimy zniszczyć osłonę Londry, aby to zrobić należy zniszczyć 6 łączeń [19] między kablami. Unikamy ataków Londry i rozwalamy pierwsze 4 łączenia pomiędzy kablami, a następnie skupiamy atak na 2 kolejnych.
  • Dalej, kierujemy się do 2 rozdzielni, aby pozbawić Waltera zasilania. W ten sposób osłona przeciwnika będzie się co jakiś czas wyłączać.
  • Taktyka na zniszczenie kolejnych 6 łączeń [20] jest prosta. Unikamy ataków Waltera, czekamy, aż jego osłona się wyłączy, a następnie atakujemy łączenia. Powtarzamy do zniszczenia ostatniego celu.
  • UWAGA: od tej pory Londra będzie wpuszczał w naszą stronę latające ładunki elektryczne, które musimy zniszczyć za pomocą łuku. Jeżeli podlecą za blisko to otrzymamy duże obrażenia.
  • Następnie podchodzimy do Londry i za pomocą włóczni niszczymy procesor kulisty.
  • Oglądamy cutscenkę. Następnie wysłuchujemy rozmowy Aloy z Sylensem.

Zakończenie dodatku i pożegnanie z Seyką

  • Idziemy do znacznika i rozmawiamy z Seyką i Admirałem [21]. Oglądamy cutscenkę.
  • Opcjonalnie idziemy porozmawiać z siostrą Seyki – Kilą [22].
  • Podążamy do punktu, w którym zaczęliśmy rozgrywkę z dodatku i poznaliśmy Seykę. Rozmawiamy z Seyką [23].
  • UWAGA:w tym momencie istnieje możliwość wyznania wzajemnych uczuć miłosnych przez Aloy i Seykę oraz zbliżenia w formie pocałunku. Aby uzyskać taki rezultat, należy wybrać opcję dialogową oznaczoną sercem.

Nagrody:

  • +40000 punktów doświadczenia
  • +4 punkty umiejętności
  • Tatuaż: Wizja widma

  • Gratulacje! Ukończyłeś główny wątek fabularny dodatku Horizon Forbidden West: Burning Shores. Ale to nie koniec przygody! Być może pozostały ci jeszcze misje poboczne oraz znajdźki.

Spis treści: Horizon Forbidden West Burning Shores - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Horizon Burning Shores - Dla jego rozrywki

Read this next