Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Horizon Burning Shores - Na Płonący Brzeg

Początek dodatku, podróż do nowego obszaru, dotarcie do wieży i walka z Dronem Bojowym.

Opisywane zadanie z Horizon Forbidden West Burning Shores rozpoczyna się zaraz po ukończeniu ostatniej misji głównej z podstawki - Osobliwość. Stanowi ona bezpośrednią kontynuację historii głównego wątku fabularnego. Mimo że kurz po ostatecznej bitwiej z Tildą nadal nie opadł, na horyzoncie szykuje się nowe zagrożenie.


Na tej stronie:


Podróż do domu Tildy i do Płonącego Brzegu

  • Zaniepokojony Sylens kontaktuje się z Aloy i prosi ją o pilne spotkanie w domu Tildy [1]. Zaraz po rozmowie z sylensem w naszym dzienniku pojawi się nowe zadanie „Na Płonący Brzeg”.
  • Udajemy się do domu Tildy [1], w którym czeka na nas Sylens. Dom znajduje się w południowo-zachodniej części mapy. Najszybciej się tam udać za pomocą szybkiej podróży do ogniska [2].
  • Dom znajduje się na południe od ogniska, a Sylens czeka na nas w środku budynku, na balkonie. Rozmawiamy z Sylensem [3].
  • Po cutscence i wykorzystaniu wszystkich opcjonalnych opcji dialogowych klikamy opcję kontynuującą wątek główny [4], a następnie zatwierdzamy decyzję o podróży do Płonącego Brzegu [5].
  • Oglądamy dłuższą cutscenkę, w której podróżujemy do Płonącego Brzegu.

Seyka, walka z Wielkoszczękami, podróż do Rozbitkowa

  • Na skutek tajemniczych rakiet Aloy musi awaryjnie lądować na plaży, gdzie spotyka Seykę. Niestety nie ma czasu na rozmowę, bo zza rogu nadciąga stado Wielkoszczęków – czy tego chcemy czy nie, jesteśmy zmuszeni walczyć z pierwszym wrogiem z dodatku. Na szczęście to zaledwie płotki w stosunku do późniejszych przeciwników. Wyzwanie jednak może stanowić ich liczba.
  • Najlepszym sposobem na tę walkę jest zastosowanie się do wskazówek Seyki – należy poczekać w krzakach aż maszyny podejdą do ściany z fioletowymi kryształami [6], a następnie strzelić w kryształy. To spowoduje wybuch całej ściany wywoła duże obrażenia Wielkoszczękom. Akcję należy powtórzyć kilka razy, aż do pokonania ostatniego przeciwnika.
  • W przypadku wykrycia i bezpośredniego starcia, najlepiej stosować amunicję z czyściwodą a następnie z ładunkami elektrycznymi. Najlepiej celować w turbiny umieszczone z tyłu maszyny oraz w brzuch. Uwaga na przyciąganie i atak z dystansu – sygnałem, że Wielkoszczęk użyje przyciągania lub ataku z dystansu jest moment, w którym otwiera paszczę. W takim wypadku najlepiej próbować trafić w środek jego paszczy, co przerwie atak bestii.
  • Po pokonaniu stada Wieloszczęków oglądamy cutscenkę. Następnie udajemy się za Seyką do skiffa – nowego pojazdu wodnego [7], który przyjdzie nam używać w dodatku. Wsiadamy do skiffa [7].
  • Następnie czeka nas dłuższy rejs do Rozbitkowa – kolonii Quen.
  • Po dotarciu do celu oglądamy przerywnik. Dowiadujemy się od Admirała, że zaginęła duża grupa kolonistów Quen i chcąc nie chcąc zostajemy wplątani w pomoc w jej odnalezieniu. Następnie mamy możliwość rozmowy z Seyką. Wyczerpujemy opcjonalne opcje dialogowe i wybieramy dialog kontynuujący misję [8]. Odzyskujemy kontrolę nad postacią.

Podróż do wieży

  • Teraz jest dobry moment, żeby uzupełnić zapasy, ulepszyć bronie, czy rozglądnąć się po lokalnych kupcach. Polecamy też porozmawiać z Admirałem [9] – stoi za naszymi plecami – co pogłębi wiedzę na temat obecnej sytuacji Rozbitkowa.
  • Gdy będziemy gotowi udajemy się na spotkanie z Seyką [10].
  • Seyka[11] będzie czekać na nas za mostem oddzielającym Rozbitkowo od pozostałej części wyspy.
  • Następnie podążamy za żółtym znacznikiem. Docieramy do dwóch półek wspinaczkowych. Wspinamy się na pierwszą półkę [12] i kontynuujemy trasę.
  • Po prawej stronie od drugiej półki znajduje się starożytna skrzynia [13] – przyciągamy ją do siebie hakiem, zabieramy zawartość i wspinamy się na drugą półkę [14].
  • Kontynuujemy podróż prosto, wzdłuż ścieżki aż dotrzemy do zwłok nuroptaka oraz ogniska. Badamy i przeszukujemy zwłoki nuroptaka [15] i zapisujemy grę przy ognisku [16].
  • Idziemy dalej wzdłuż ścieżki. Idąc w dół wąwozu natrafimy na kontenery przypominające jajo [17]. Zachowujemy dystans i skanujemy – jest to bowiem zasobnik magazynowy, w którym znajduje nowy rodzaj wroga – Skorpiel [18]. Jajo aktywuje maszynę gdy wykryje ruch wokół siebie, wliczając w to chód, bieg, skradanie się oraz atak na sąsiednie jajo. Atakujemy jaja z dystansu – najlepiej wykorzystać do tego bomby obszarowe, które niszczą kilka jaj jednocześnie.
  • Następnie dobijamy Skorpiele [18], którym udało się wykluć. Są to bardzo słabe maszyny, stanowią zagrożenie jedynie w przypadku dużej liczby (trudno jest unikać wielu ataków jednocześnie) lub gdy jesteś za blisko (wydzielają trujące opary).
  • Kontynuujemy trasę wzdłuż ścieżki, po drodze niszcząc kolejne Skorpiele. Docieramy do ogniska [19] i zapisujemy grę.
  • Idziemy dalej aż docieramy do otwartej przestrzeni, gdzie czeka nas konfrontacja ze źródłem składanych jaj – Żabiakiem.

Walka z Żabiakiem

  • Walka z Żabiakiem [20] jest trudna, ponieważ maszyna jest bardzo mobilna, skacze oraz posiada zestaw ataków obszarowo- dystansowych (w tym: plucie kwasem, rozlewanie kwasu wokół siebie, produkowanie rojów Skroupieli).
  • Należy zachować dystans i unikać ataków kwasowych. Najlepiej używać amunicji ogniowej lub broni palnej.
  • Najskuteczniejszą metodą na osłabienie i zniszczenie Żabiaka jest atakowanie wrażliwych części znajdujących się z tyłu maszyny oraz worka znajdującego się z przodu.
  • UWAGA: Zniszczenie bocznych części [21] powoduje, że maszyna będzie nieustannie produkować kałuże kwasu wokół siebie, co znacznie utrudni walkę.

Wejdź na szczyt wieży

  • Po wygranej bitwie podążamy za Seyką [22] do wejścia do budynku. Po drodze czeka nas trochę wspinaczki.
  • Wchodzimy do budynku [23] i przeskakujemy nad dziurami [24]. Uważamy, żeby nie spaść.
  • W pewnym momencie Seyka informuje nas, że nie wie co dalej zrobić. My na szczęście mamy rozwiązanie - wyjmujemy więc hak i niszczymy sufit w budynku [25].
  • Następnie wspinamy się po ścianie przyległej do rozwalonego sufitu. Po wejściu na piętro kierujemy się prosto i wspinamy na kolejną ścianę [26].
  • Przechodzimy po belce [27], uważając, żeby nie spaść.
  • Wspinamy się na kolejną ścianę [28]. W pewnym momencie musimy odskoczyć na równoległą belkę [29] a potem drabinę [30].
  • Zanim pójdziemy w górę warto jeszcze odskoczyć na półkę skalną [31]. Znajdziemy tam Błyszczak [32] – nowy surowiec, który będziemy mogli wymienić na ekwipunek.
  • Następnie wracamy na drabinę [33] i kontynuujemy podróż w górę.
  • Po dotarciu na szczyt przeskakujemy nad przepaścią i z rozbiegu używamy haka do otwarcia wywietrznika [34].
  • Wchodzimy do środka i kontynuujemy podróż. Czeka nas kolejna wspinaczka bo belkach. Następnie docieramy do punktu, w którym musimy użyć tarczoskrzydła, żeby poszybować nad przepaścią [35].
  • Wspinamy się dalej aż docieramy do wyjścia z budynku. Po prawej stronie zbieramy Błyszczak [36]. Po lewej stronie zapisujemy grę przy ognisku [37].
  • Kontynuujemy wspinaczkę zgodnie ze znacznikiem, wskakując na odstające belki [38]. To już na szczęście ostatnia prosta.

  • Walka z bossem: Dron Bojowy

  • Na samej górze znajdujemy drona bojowego [39]. Wchodzimy na ścianę po prawej stronie [40] i dominujemy węzeł kontrolny [41].
  • W efekcie naszych działań czeka nas walka z dronem bojowym [42]. Wróg należy do średnio-trudnych, ponieważ konfrontacja z nim to bardziej cykl zręcznościowych czynności niż prawdziwa walka. Jego ataki są szybkie i zadają dużo obrażeń, ale łatwo ich uniknąć. Strzela wiązkami laserów i niszczy kamienne ściany, więc warto pozostać mobilnym. W trakcie walki stosujemy się do sugestii Seyki. Naszym zadaniem jest trafić we wrażliwy punkt maszyny, znajdujący się z jej tyłu. Najpierw jednak musimy dostać się na wysokość maszyny.
  • Z miejsca, w którym znajdował się rdzeń kontrolny szybujemy w stronę częściowo rozbitej ściany [43].
  • Następnie za ścianą skręcamy w prawo i udajemy się na belki [44]. Wskakujemy na ścianę [45] i się po niej wspinamy. W pewnym momencie musimy odskoczyć od ściany i złapać się hakiem o punkt zaczepienia [46].
  • Wchodzimy na szczyt budynku i w ten sposób znaleźliśmy się z tyłu maszyny. Celujemy i strzelamy w rdzeń [47]. Jeżeli nam się nie uda to szukamy kryjówki przed laserami i czekamy na ponowną okazję.
  • Po zniszczeniu rdzenia maszyna wpadnie w szał i zacznie torpedować całą okolicę. Ważne, żeby pozostać w ruchu, wykonywać fikołki i chować się za kamiennymi ścianami. Gdy tylko wróg przestanie atakować jak najszybciej niszczymy dwa pozostałe rdzenie [48]. Trafienia muszą być precyzyjne.
  • Po zniszczeniu rdzeni maszyna upada na ziemię. Szybujemy do niej i ją przeszukujemy. Rozmawiamy z Seyką [49] i tym samym kończymy pierwsze zadanie główne z dodatku Horizon Burning Shores. Jednocześnie rozpoczynamy misję Niebo i Ziemia.

  • Nagrody za ukończenie zadania:

    • +30400 Punktów doświadczenia
    • +3 punkty umiejętności
    • Odblokowany nowy obszar

    Następnie: Horizon Burning Shores - Niebo i Ziemia

    Spis treści: Horizon Forbidden West Burning Shores - Poradnik, Solucja

    Read this next