Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Gracie w Redfall na konsoli? Zmieńcie te opcje sterowania

Zmiana kilku domyślnych wartości znacznie uprzyjemni rozgrywkę.

BLOG | Granie w Redfall na konsoli jest dość karkołomnym wyzwaniem, ponieważ gra chwilowo nie oferuje rozgrywki w 60 klatkach na sekundę. Tryb wydajności pojawi się w jednej z nadchodzących aktualizacji, ale do tego czasu skazani jesteśmy na 30 FPS, co wiąże się z gorszą responsywnością i utrudnionym celowaniem. Na szczęście istnieje prosty sposób na usprawnienie tego aspektu rozgrywki.

O tym, że celowanie w 30 klatkach na sekundę i to przy pomocy gałek analogowych kontrolera nie jest szczególnie precyzyjne, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Sprawę pogarszają też dość niefortunnie dobrane domyślne ustawienia oferowane przez twórców w Redfall. Okazuje się jednak, że zmiana dosłownie jednej wartości w menu opcji może znacznie poprawić wrażenia płynące z rozgrywki, a kolejna dalej pomaga tymczasowo zaradzić problemom.

W pierwszej kolejności polecam udać się do menu ustawień gry i odwiedzić zakładkę poświęconą kontrolerowi. Znajdziemy tu opcję o nazwie Zdefiniowany czas odpowiedzi. Zmień wartość tego ustawienia na Niski (Nis.), a celowanie natychmiast stanie się płynniejsze i bardziej responsywne. Możesz też zmienić czułość kontrolera - wartość 2,25 lub 2,5 sprawdzają się znakomicie w moim przypadku.

Domyślna wartość czasu odpowiedzi jest zbyt wysoka i wzmaga opóźnienia

Polecam zmienić jeszcze jedno ustawienie w menu ustawień obrazu. Chodzi o opcję Skala rozmycia ruchu, która odpowiada za motion blur, czyli - w uproszczeniu - rozmycie obrazu podczas obracania kamery. Domyślna wartość jest dość wysoka, dlatego sugeruję zmienić to ustawienie na wartość niską lub w ogóle całkowicie wyłączyć rozmycie ruchu. Obraz stanie się wyraźniejszy podczas obracania kamery.

Przy wyłączonym rozmyciu obrazu ruch celownika wydaje się płynniejszy

Po zmianie tych ustawień, ruchy gałki analogowej znacznie szybciej zostaną odzwierciedlone na ekranie, co zmniejszy wrażenie toporności i opóźnienia celowania. Mniejszy lub wyłączony motion blur pozwala lepiej widzieć cele podczas szybkich ruchów celownikiem i może zmniejszyć nieprzyjemne poczucie zmęczenia oczu.

Być może te ustawienia nie zniwelują wszystkich problemów związanych z wydajnością Redfall na konsolach Xbox Series X/S, ale z pewnością poprawia wasze wrażenia płynące z rozgrywki - przynajmniej do czasu wydania aktualizacji z trybem wydajności w 60 klatkach na sekundę. Powodzenia i dobrej zabawy w Redfall!


Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?

Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.

Pobierz darmowy fragment i zamów książkę „Legendy gier wideo” w przedsprzedaży »

Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.

Dowiedz się więcej teraz »

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Redfall

Xbox Series X/S, PC

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Marek Makuła

Marek Makuła

News & Content Writer

Marek to miłośnik modów, kawy i jezior. Jego serce bije w 32 bitach. Lubi grać bez minimapy i wspierać fanowskie projekty.
Komentarze