Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

FidelityFX Super Resolution od AMD trafi na PS5 i PS4 - twierdzi twórca Edge of Eternity

Technika poprawi działanie gier.

  • Odpowiedź AMD na technikę DLSS od Nvidii kompatybilna jest też z konsolami Sony
  • Jedną z gier, która wykorzysta FSR na PS5 i PS4, jest Edge of Eternity

Do tej pory potwierdzono, że FidelityFX Super Resolution - przygotowana przez AMD technika, poprawiająca działanie gier - będzie dostępne na PC i platformach Xbox. Teraz okazuje się, że rozwiązanie pojawi się też na urządzeniach PlayStation.

Tak stwierdził Jérémy Zeler-Maury - dyrektor generalny studia Midgar, które odpowiada za wydane już na PC i zmierzające na konsole Edge of Eternity. Serwis Wccftech zapytał menedżera, czy na sprzęcie Sony tytuł wykorzysta wspomnianą mechanikę FSR.

- Tak - odpowiedział deweloper. - Na konsolach jednak nie zaoferujemy takich bezpośrednich opcji, jak na komputerach. Technika zostanie najpewniej ukryta za ustawieniami związanymi z jakością i wydajnością - dodał.

- Używamy FSR na wszystkich konsolach, by poprawić cienie, zagęszczenie elementów graficznych i rozdzielczość, dzięki temu, że gra uruchamia się domyślnie w niższej rozdzielczości - wyjaśnił. Zeler-Maury nazwał technikę „obowiązkową” dla platform PlayStation i Xbox.

FidelityFX Super Resolution to odpowiedź AMD na przygotowane przez Nvidię rozwiązanie DLSS. Mechanizm gwarantuje nawet 2,5-krotny wzrost liczby klatek na sekundę przy nieznacznym spadku jakości obrazu.

Read this next