Skip to main content

Zamów kolekcjonerski ALMANACH i odbierz darmową grę na GOG

Odkryj gatunek gier przygodowych, które oczarowały świat.

Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Elden Ring jest nieuczciwe? Fanka gry pokazuje, jakim cudem przeciwnicy tak szybko reagują

To skomplikowane.

Niektórzy gracze Elden Ring narzekają na absurdalny refleks przeciwników, zarzucając produkcji From Software „oszukiwanie”. Fanka tytułu pokazała, jak dokładnie działa system.

Fani Elden Ring z pewnością spotkali się z przypadkami, w których przeciwnik zaatakował postać od razu, gdy ta zamierzała się uleczyć. Magowie znają też sytuację, w której wrogowie wykonują uniki od razu po wystrzeleniu przez gracza magicznego pocisku, nawet gdy nie zmierza w ich stronę. Z tego drugiego przypadku śmiano się od premiery:

Gracze zarzucają więc Elden Ring tzw. „input reading”, a więc „sczytywanie naciśnięć przycisków”, dzięki któremu przeciwnicy mieliby rzekomo reagować na akcje gracza już w momencie wywołania ich na kontrolerze. Znana w społeczności Zullie the Witch dowiodła jednak, że gra czyta tak naprawdę... animacje gracza.

Przeciwnicy w Elden Ring rozpoznają więc animacje korzystania z leczącej fiolki i gdy ta się rozpocznie, wykonują atak, który ma przerwać proces. To samo dotyczy magii - wrogowie czekają na animacje strzelającej laski i wykonują unik, niezależnie od tego, w którę stronę zmierza pocisk.

Jaka jest różnica między sczytywaniem naciśnięć a sczytywaniem animacji? W tym drugim przypadku, gdy kilka animacji łączy się w jedną, wrogowie reagują dopiero, gdy rozpocznie się właściwy ruch. Przykład? Gdy na padzie naciśniemy kombinację przycisków odpowiadającą za unik i natychmiastowe leczenie po uniku, to przeciwnik będzie chciał przerwać odnawianie zdrowia dopiero gdy postać zacznie sięgać po fiolkę.

Read this next