Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Dziś premiera Elden Ring - mieszane oceny i ogrom graczy na Steamie

750 tys. użytkowników i spore zacinanie.

Dzisiaj premierę ma Elden Ring, wyczekiwany tytuł studia FromSoftware. Gra przyciągnęła na Steamie ponad 750 tysięcy osób, lecz na jaw wyszły także problemy - głównie z wersją PC.

Odsłona na komputery osobiste ma bowiem poważne kłopoty z zacinaniem, zatrzymując się nawet na kilka sekund przy ładowaniu nowych danych - ale nie tylko. Usterkę opisywało już wczoraj Digital Foundry.

W oczekiwaniu na łatki gracze szukają własnych rozwiązań. Pomaga podobno zwiększenie „Rozmiaru pamięci podręcznej jednostki cieniowania” w panelu kontrolnym Nvidii czy też wyłączenie nakładki Steama.

Zobacz na YouTube

Fani nie zamierzają jednak czekać na aktualizacje. Liczba graczy na Steamie o 04:00 nad ranem polskiego czasu wyniosła ponad 764 tysiące. Gra jest oczywiście dostępna także na konsolach, gdzie jednak nie dysponujemy tak dokładnymi statystykami.

Pomimo zbierania niemalże idealnych ocen w recenzjach profesjonalnych krytyków, średnia nota użytkowników na platformie Valve jest obecnie „Mieszana”, właśnie ze względu na problemy sprzętowe.

„RTX 3080/I9-10900K - zacina jak cholera. Wygląda dobrze, ale absolutnie nie jest płynne” - napisał niejaki „Nervous”. Brakuje też wsparcia dla szerokokątnych monitorów w formacie 21:9 oraz - podobno - dla padów DualSense na PC.

Sytuacja na konsolach wydaje się być lepsza, choć - jak wskazywało już Digital Foundry - także tutaj nie brakuje problemów z płynnością. Dość powiedzieć, że jedynym pewnym sposobem na osiągnięcie 60 klatek na sekundę jest włączenie wersji PS4 na PlayStation 5.

Read this next