Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Droższe wydanie Baldur's Gate 3 na PC nie zapewni szybszego dostępu do gry

W przeciwieństwie do wersji na PS5.

Studio Larian potwierdziło, że gracze, którzy zainwestowali w droższe wydanie Baldur's Gate 3 na PC, nie rozpoczną zabawy trzy dni wcześniej od posiadaczy wersji podstawowej. Trzeba będzie więc poczekać do 3 sierpnia.

Inaczej ma się sprawa w przypadku użytkowników PlayStation 5. Edycja Digital Deluxe pozwoli im zagrać 72 godziny wcześniej, czyli 3 września. Najszybsi gracze będą więc mogli zaliczyć 3-dniowy maraton, by 6 września bez wyrzutów sumienia zasiąść do gry w Starfield.

Twórcy przypominają, że każdy, kto zakupił Baldur's Gate 3 we wczesnym dostępie, w dniu premiery otrzyma darmowe ulepszenie do droższego wydania. Te zaoferuje kilka małych dodatków DLC, między innymi zestaw pieśni bardów i obrazów inspirowanych serią Divinity, czyli innym cyklem RPG od tego samego studia, „torbę poszukiwacza przygód” oraz cyfrowy soundtrack.

W najnowszym komunikacie, który opublikowano na Steamie, przedstawiono też kolejne szczegóły rozgrywki. Dowiedzieliśmy się między innymi, że podczas tworzenia postaci będziemy mogli postawić na multiklasowość, czyli mieszanie ze sobą umiejętności kilku klas. Pozwoli to na tworzenie ciekawych kombinacji z ponad 600 unikalnych czarów i akcji oraz 308 pasywnych zdolności.

Przedstawiono także nową grywalną postać. Tajemniczy Dark Urge nieustannie walczy z narastającą żądzą mordu. Gracz będzie musiał liczyć się z problematyczną naturą bohatera, a zadanie to utrudni pomocnik Sceleritas Fel, zachęcający do oddania się mrocznym pokusom. Dark Urge wygląda więc na herosa idealnego dla tych, którym marzy się ścieżka antybohatera.

Jeśli chodzi o relacje z postaciami niezależnymi, Larian zapewnia, że wszystkie wątki romantyczne zostały potraktowane poważnie, a zdobycie serc towarzyszy nie będzie zadaniem prostym. Odblokowanie kolejnych interakcji wymaga czasu i starań, ale gra będzie warta przysłowiowej „świeczki”. Nie bez powodu w Baldur's Gate 3 znajdziemy ponad 170 godzin przerywników filmowych.

Read this next