Skip to main content

Zamów kolekcjonerski ALMANACH i odbierz darmową grę na GOG

Odkryj gatunek gier przygodowych, które oczarowały świat.

Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Dlaczego Sony nie chce oddać Activision? Znamy ulubiony gatunek graczy PlayStation

Można zrozumieć zastrzeżenia japońskiej korporacji.

Wśród danych związanych z dochodzeniem w sprawie przejęcia Activision przez Microsoft można znaleźć też sporo ciekawych informacji na temat PlayStation. Wygląda na to, że strzelanki są bardzo ważne dla osób grających na platformie Sony.

W dokumentach opublikowanych przez brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA) wynika, że gracze PlayStation przeznaczają na granie w strzelanki aż 40% całkowitego czasu spędzonego przy konsoli. Gatunek ten ma też ogromny udział w rynku wydawniczym oraz ogromne znaczenie dla całej branży.

Brytyjski regulator podaje Call of Duty oraz Overwatch jako główne tytuły przyczyniające się do dominacji gier FPS na konsolach, a zawarte w dokumentach dane od stron trzecich tylko potwierdzają te doniesienia. Niestety, nie poznaliśmy konkretnych liczb, ponieważ wiele szczegółów zostało ocenzurowanych w publicznej wersji raportu CMA.

Cytowane informacje znajdziecie na 71 stronie raportu CMA | Image credit: źródło: gov.uk

Wyjaśnia to też, dlaczego Sony tak zaciekle broni Activision przed przejęciem i stara się za wszelką cenę zagwarantować sobie obecność Call of Duty na PlayStation. Japońska firma argumentowała w przeszłości, że Call of Duty jest zbyt ważną marką, która dałaby Microsoftowi nieuczciwą przewagę. Biorąc pod uwagę to, jaka popularnością cieszą się gry FPS na konsolach, możemy lepiej zrozumieć obawy i zastrzeżenia Sony.

Wygląda też na to, że proponowana przez Microsoft umowa na 10 lat to zdecydowanie za mało, a Japończykom zależałoby najpewniej na bezterminowych gwarancjach. Po tym jednak, jak Nintendo oraz Nvidia przystały na propozycje Amerykanów, Sony może znajdować się w utrudnionej pozycji negocjacyjnej.

Read this next