Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Crysis 3 Remastered pod lupą Digital Foundry - analiza wersji konsolowych

Porównanie wersji PS5, PS4 oraz Xbox Series X/S i Xbox One.

Nasi koledzy z brytyjskiej redakcji Digital Foundry przeanalizowali Crysis 3 Remastered na konsolach aktualnej i poprzedniej generacji, skupiając się na różnicach pomiędzy wersjami. Po przetestowaniu dziesięciu portów gry, dziennikarze stwierdzają, że to wciąż świetny tytuł i gracze konsolowi mogą teraz doświadczyć go w pełnej krasie.

Kiedy Crysis 3 zadebiutował w 2013 roku na Xbox 360 oraz PS3 i PC, nie działał najlepiej na konsolach, a spadki do okolic 20 FPS-ów nie były rzadkością. Dopiero za sprawą wydania Remastered można komfortowo zagrać na PS4 i Xbox One - a także platformach następnej generacji.

Remaster Crysisa 3 osiąga na PS5 i Xbox Series X niemal stałe 60 FPS. Digital Foundry wskazuje na dużą zasługę DRS - dynamicznego skalowania rozdzielczości. W intensywniejszych momentach gry rozdzielczość wyświetlanego obrazu jest nieznacznie zmniejszana, by odciążyć podzespoły konsoli.

Zobacz na YouTube

W wersji dla Xbox Series S deweloperzy postanowili, poza ponownym wykorzystaniem DRS, ograniczyć nieco ilość detali na ekranie. Dziennikarze zwracają jednak uwagę, że są to jednak zmiany bardzo subtelne, jak delikatnie niższy zasięg rysowania obiektów tła czy nieznaczne uproszczenie cieniowanie. Na „mniejszym” Xboxie gra również działa w stabilnych 60 klatkach, chociaż skalowanie rozdzielczości jest bardziej widoczne.

Na PS4 Pro i Xbox One X płynność ograniczono do 30 klatek na sekundę, przy zachowaniu poziomu detali grafiki z mocniejszych platform. Rozdzielczość jest tutaj skalowana między 1080p a 2160p. Redakcja wskazuje, że konsola Microsoftu lepiej radzi sobie z wykorzystaniem techniki DRS.

Wydanie na PlayStation 4 oraz Xbox One S cechuje się natomiast stałym limitem 30 klatek, stałą rozdzielczością 1440x900p i nieco niższym poziomem detali. Szczególnie widoczny jest brak wygładzania krawędzi na bazowym modelu PS4. Powróciła natomiast teselacja, która w Crysis 2 Remastered została całkowicie wyłączona w wersji na te platformy.

Według dziennikarzy, Crysis 3 to świetny tytuł, który w okolicach pierwotnej premiery mógł nie zdobyć takiej uwagi, na jaką zasługiwał

Digital Foundry wskazuje na pewien problem z wydaniami na platformę Sony - przy zapisywaniu punktów kontrolnych, gra zawsze na ułamek sekundy zatrzymuje się. Niedogodność można zauważyć zarówno na PS4, PS4 Pro, jak i PS5.

Crysis 3 Remastered to również drobne usprawnienia w wydaniu na PC. Usunięto między innymi zauważalny problem, kiedy niezależnie od liczby FPS-ów w grze, ruch źdźbeł trawy zawsze odświeżany był tylko 30 razy na sekundę. Digital Foundry uważa jednak, że na PC gra i tak nie potrzebuje wielu poprawek - nawet RTX 3080 ma problem z utrzymaniem stałych 60 klatek na sekundę przy najwyższych detalach i rozdzielczości 4K.

Read this next