Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Baldur's Gate 3 - Znajdź krew Lathandera

Legendarna buława skryta w Szkółce Githyanek.

Na tej stronie opisujemy, jak zdobyć legendarną buławę - jedną z najlepszych bronie w BG3 - w ramach zadania Znajdź krew Lathandera. Znajduje się ona Szkółce Githyanek - Y'llek w Górskiej przełęczy.


Na tej stronie:


Rozpoczęcie zadania i tajne wejście do piwnicy

Szczegóły związane ze szkółką opisano na stronie: Odszukaj szkółkę githyanki. Przed rozpoczęciem zadania warto rozwiązać zagadkę z witrażami w świątyni, aby ominąć ostatnią przeszkodę i nie utracić aprobaty towarzyszy.

By rozpocząć misję, przeczytaj tabliczkę przy pomniku Lathandera, który znajduje się nad schodami prowadzącymi do podziemi - Szkółki githyanek - w Klasztorze Jutrzenki.

Wewnątrz szkółki udaj się aż na sam koniec lokacji (na północ), do pomieszczenia inkwizytora (1). Wejdź w lewą odnogę. Dostrzeżesz tam dwa pomniki. Ten od strony północnej (2) obróć na wschód (sugerując się kierunkami świata wokół mini-mapy), zaś drugi - na zachód (3).

Jeśli nie zdasz testu Akrobatyki, drugi posąg będzie wymagał użycia oleju (rzuć butelką / zaklęciem pod posąg), aby stary mechanizm chciał się obrócić.


Tajna komnata - zagadki w piwnicy

Czeka cię kilka prostych zagadek. Pierwsze jaśniejące drzwi otworzysz niszcząc zawieszony kryształ. W kolejnym pomieszczeniu rozbrój pułapkę, by swobodniej manewrować.

Kolejny kryształ znajduje się na rozpadlinie. Ustaw się na lewej krawędzi i rzucaj w klejnot (4), aż zostanie zniszczony. Kryształ blokujący drugie drzwi (5) znajduje się na ścianie zaraz za nimi. Dostaniesz się tam kierując się przejściem w skalnej ścianie (6).


Ostatnia komnata i buława

Aby bezpiecznie wyciągnąć buławę, powinieneś najpierw zdobyć Herb Mistrza Światła w ramach pobocznej zagadki. Będziesz mógł go umieścić pod lewitującym orężem, by dezaktywować niebezpieczną pułapkę.

Jeśli jednak nie posiadasz Herbu: po podniesieniu buławy masz cztery tury, by powstrzymać mechanizm autodestrukcji lub uciec i pozwolić szkółce przestać istnieć (uniemożliwiając kontynuację zadań pobocznych w lokacji). Zniszcz kryształ na skarpie (7), by uwolnić sojusznika. Zniszcz cztery kryształy (8), aby przerwać procedurę.

Możesz rzucać granatami i broniami. Najlepiej jednak skorzystać z prostych zaklęć żywiołów: lodu, ognia, dźwięku czy mocy. Świetnie sprawdzi się podpalanie celów w pierwszej turze. Alternatywą jest ucieczka z obszaru chociaż jednym bohaterem do bezpiecznego obszaru (9).

Buława krew Lathandera posiada wysokie obrażenia (zależne od noszącego) przy czym posiada:

  • +3 do celności (Zaklęta broń)
  • Raz na długi odpoczynek uniknięcie śmierci
  • Generuje światło, które rozświetla mroki oraz oślepia czartów i nieumarłych w odległości 6m
  • Raz na długi odpoczynek możesz użyć Promienia słońca - silny atak wypuszczający wiązkę światła w linii prostej zadający wysokie obrażenia od światłosci

Następnie: Baldur's Gate 3 - Ukradnij jajo githyanki

Spis treści: Baldur's Gate 3 - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Baldur's Gate 3 - Zagadka z witrażem w Klasztorze Jutrzenki

Read this next