The Bureau: XCOM Declassified - Poradnik

Opis przejścia gry, misje specjalne i sekrety. 

W poradniku i solucji do The Bureau: XCOM Declassified znajdziesz porady ogólne związane z walką, werbowaniem agentów, wydawaniem rozkazów oraz leczeniem rannych kompanów. Ponadto przygotowaliśmy opis występujących w grze broni i przeciwników, a także opis wszystkich misji głównych i pobocznych, w tym śledztw. Nie zabrakło też wskazania miejsc z taśmami audio, zdjęciami i schematami.

Spis treści

The Bureau XCOM - Klasy postaci
The Bureau XCOM - Broń
The Bureau XCOM - Wrogowie

Opis przejścia gry

The Bureau XCOM - Rozdział 1: Invasion
The Bureau XCOM - Base Visit 1, Investigation: Radio Inteference
The Bureau XCOM - Rozdział 2: The Doctor
The Bureau XCOM - Base Visit 2
The Bureau XCOM - Operacje: Grifter, Codebreaker, Guardian
The Bureau XCOM - Base Visit 2 cz. 2, Investigation: Find the missing silacoids
The Bureau XCOM - Rozdział 3: Signal from beyond
The Bureau XCOM - Base Visit 3, Investigation: Sleepwalkers, Keeping Things Secured, Vendetta
The Bureau XCOM - Operacja: Longsword
The Bureau XCOM - Rozdział 4: Not of this Earth
The Bureau XCOM - Base Visit 4, Investigation: Cure, Test Flight
The Bureau XCOM - Operacje: Hawkeye, Firestorm
The Bureau XCOM - Rozdział 5: Crack in the World
The Bureau XCOM - Base Visit 5, Operacja: Angel
The Bureau XCOM - Rozdział 6: The Last War
The Bureau XCOM - Base Visit 6
The Bureau XCOM - Rozdział 7: The Day the Sky Fall

The Bureau XCOM - Zdjęcia
The Bureau XCOM - Taśmy
The Bureau XCOM - Schematy
The Bureau XCOM - Misje specjalne (Dispatch Missions)
The Bureau XCOM - Osiągnięcia

-

Porady ogólne

Jak zachować się podczas bitwy?

W trakcie walki koniecznością jest ukrywanie się za wszelkiego rodzaju osłonami, takimi jak ściany, auta, betonowe bloki i tak dalej. Praktycznie każdy element otoczenia nadaje się jako osłona. Pozostawanie poza osłoną naraża nas na bezpośredni ostrzał wroga i grozi poważnymi obrażeniami, a nawet śmiercią.

Podczas wysyłania kompanów na nowe pozycje też staraj się ich zawsze umieszczać za osłonami. Zauważ, że przy takiej próbie pojawi się tarcza - niebieska, jeśli dana osłona zapewnia ochroną lub czerwona - wtedy pojawią się również strzałki pokazujące, którzy przeciwnicy mogą ostrzelać dane miejsce.

W trakcie starć musisz być elastyczny. Jeśli zbliża się do ciebie muton, to szybko zmieniaj kryjówki, ponieważ w innym przypadku ostrzela cię z bliska i osłony nic nie dadzą. Z innymi wrogami można z kolei prowadzić standardową wymianę ognia. Więcej o rodzajach obcych znajdziesz w dziale Wrogowie.

Warto też próbować, o ile jest to możliwe, flankować lub obchodzić wroga. Trzeba jednak najpierw ocenić czy teren sprzyja takim manewrom i czy nie narazimy siebie lub innych agentów na niebezpieczeństwo.

Jak werbować agentów?

Po zaliczeniu pierwszej misji będziesz mógł werbować agentów do swojego oddziału. Aby to uczynić podejdź do komputera, z którego wybierasz się na misję i wybierz opcję Recruit New Agent. Następnie wybierz jedną z czterech klas, potem podklasę, na końcu kliknij opcję Confirm Equipment. Przejdziesz teraz do ekranu wyboru wyglądu postaci. Po ewentualnych zmianach kliknij opcję Confirm Customization znajdującą się na dole ekranu. Od tej pory możesz tak stworzonego agenta dodać do oddziału (opcja Add to Squad na samym dole ekranu)).

Więcej informacji na temat poszczególnych klas i podklas znajdziesz w dziale Klasy postaci.

Jak wydawać rozkazy?

Wydawanie rozkazów to podstawa niemal każdej batalii. Aby wykonać ten krok musisz wejść w tryb bitewny (tak zwany Battle Mode) poprzez wciśnięcie odpowiedniego klawisza. Zauważ, że w tym momencie akcja znacznie spowalnia, ale nie zatrzymuje się do końca. Należy więc pamiętać, że nadal można zostać postrzelonym lub nawet zabitym.

bureau xcom declassified rozkazy
  • 1 - mini-mapę - zaznaczeni są na niej przeciwnicy (na czerwono), nasi agenci (na niebiesko) oraz cele (na żółto)
  • 2 - paski postaci - widoczne też w normalnym trybie. Widać tutaj a) poziom doświadczenia, b) poziom zdrowia, c) dostępne umiejętności danego agenta.
  • 3 - menu zdolności - to właśnie z tego miejsca wybieramy rozkaz (zdolność), a potem wyznaczamy miejsce wykonania. Zauważ, że każdemu agentowi możesz wydać podstawowy rozkaz a) ruchu (move) oraz b) ostrzelania (shot).

Zauważ, że niektóre rozkazy mają działanie obszarowy (np. plasma field, fire mission) - musimy wtedy wskazać punkt, a okręgiem zostanie zaznaczony teren oddziaływania danej zdolności. Inne są natomiast punktowe (np. move, critical strike) - w takich przypadkach musimy wskazać miejsce do przemieszczania lub konkretny cel (przeciwnika).

Jak leczyć kompanów?

Aby wyleczyć rannego agenta musisz do niego podbiec i wcisnąć klawisz, który pojawi się na ekranie. Pamiętaj, że na uratowanie rannego żołnierza zawsze masz ograniczony limit czasu symbolizowany przez czerwoną obwódkę wokół miniatury poszkodowanego. Jeśli pasek zejdzie do zera, to agent umrze.

Pamiętaj też, że nie musisz leczyć agentów osobiście. Możesz też skorzystać ze zdolności Revive, która pojawia się zawsze, gdy któraś z postaci zostanie ranna. W ten sposób możesz też leczyć Cartera, jeśli to twój bohater znajdzie się w krytycznej sytuacji.

Reklama

Skocz do komentarzy (1)

Autor

Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (1)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami