Age of Empires 4 - premiera i najważniejsze informacje

Kampania, frakcje, nowości i gameplay.

Age of Empires 4 to nowa odsłona popularnego cyklu, która ukaże się szesnaście lat po debiucie trzeciej części serii. Za prace nad grą odpowiada studio Relic Entertainment, które ma na swoim koncie różne strategiczne tytuły.

Marka nadal należy do firmy Microsoft w ramach Xbox Studios, lecz twórcy nie chcą poświęcać pewnych aspektów rozgrywki tylko po to, by dostosować rozgrywkę do konsol i kontrolerów - dlatego gra trafi wyłącznie na komputery.

Pod względem rozgrywki, Age of Empires 4 ma być dosyć tradycyjną strategią. Deweloperzy chcą pozostać wierni założeniom oryginalnych odsłon sprzed kilkunastu lat.

  • Premiera: 28 października 2021
  • Platforma: PC
  • Gatunek: strategia, RTS
  • Wersja językowa: angielska
  • Producent: Relic Entertainment
  • Wydawca: Xbox Game Studios

Data premiery

Age of Empires 4 zadebiutuje 28 października na PC z Windows 10, zarówno w Windows Store, jak też na Steamie. Gra nie trafi na konsole Xbox One, wbrew początkowym przewidywaniom niektórych fanów.

Warto zaznaczyć, że strategia będzie dostępna od premiery w bibliotece Game Pass.

age_of_empires_screen_2
Styl graficzny i wykonanie przywodzą na myśl klasyczne RTS-y

Kampania i frakcje

Gra zaoferuje cztery kampanie fabularne. Pierwszą ujawnioną jest wątek Normanów - począwszy od dowództwa Williama I, aż po Henryka I. Kampania francuska skupi się na wojnie stuletniej. Ujawniono też wątek rosyjski - The Rise of Moscow.

W Age of Empires 4 znajdzie się oczywiście więcej frakcji - aż osiem. Nie każda otrzyma po prostu własną fabułę. Poza wspomnianymi już nacjami, w trybach potyczek zagramy też jako cywilizacja Chin, Mongołów czy Sułtanat Delhijski. Do tego pojawią się także Abbasydzi oraz Święte Cesarstwo Rzymskie.

Co ciekawe, różnice między frakcjami są większe niż kiedykolwiek w historii serii. Budynki i jednostki będą z czasem ewoluować na przestrzeni czterech er. Nawet język żołnierzy będzie się zmieniał.

age_of_empires_screen_1
Nie zabraknie oblężeń

Przykładem istotnych cech frakcji mogą być na przykład wytrzymałe umocnienia obronne Świetego Cesarstwa Rzymskiego, których sforsowanie będzie nieco cięższe niż w przypadku zwykłej defensywy pozostałych nacji.

Rozgrywka

Age of Empires 4 to - ku zaskoczeniu niektórych, którzy spodziewali się rewolucji i mocnego unowocześnienia - bardzo tradycyjna strategia czasu rzeczywistego. Pod względem rozgrywki przywodzi na myśl klasyczne gry RTS.

Oznacza to, że formuła zabawy skupia się na budowaniu bazy, ekspansji i prostych - pod względem założeń - potyczkach. Dobieranie odpowiednich jednostek jest oczywiście kluczowe, lecz nie występuje tutaj konieczność takiego mikrozarządzania oddziałami, jak choćby w Company of Heroes.

Jedną z nowości jest możliwość ukrycia niektórych jednostek w lasach. Duże znaczenie ma ukształtowanie terenu. Przykładowo, łucznicy ostrzeliwujący wrogów ze wzgórza będą mieć oczywistą przewagę.

age_of_empires_screen_3
Powrócą także bitwy morskie

Pojawią się bitwy morskie i oblężenia. Różne frakcje wprowadzą na pole bitwy inne jednostki specjalne, niedostępne dla innych - to choćby jeźdźcy wielbłądów we frakcji Abbasydów.

Można liczyć na dobry balans sił wszystkich stron konfliktu, gdyż deweloperom zależy na wyrównanej rywalizacji w potyczkach sieciowych, które stanowią istotny element Age of Empires. Możliwe będą też oczywiście potyczki z botami.

Gameplay

Do tej pory ujawniono wiele materiałów promocyjnych związanych z Age of Empires 4, lecz otrzymaliśmy tylko dwa filmy skupiające się na prezentacji gameplayu.

Reklama

Skocz do komentarzy (1)

Autor

Mateusz Zdanowicz

Mateusz Zdanowicz

Senior Editor  |  matzdanowicz

Człowiek orkiestra i miłośnik gier niezależnych. Mateusz zajmuje się przygotowywaniem recenzji, artykułów oraz poradników. Wspiera również dział informacyjny.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (1)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami