Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Selaco to zaskakująco współczesna strzelanka bazująca na technologii Doom

Powrót do przeszłości.

Po co komu Unity czy Unreal Engine, kiedy jest silnik GZDoom - wydają się uważać twórcy strzelanki Selaco, którzy oparli swoją produkcję właśnie na tej klasycznej technologii, osiągając interesujące rezultaty.

Całość nie różni się zbytnio od współczesnych produkcji stawiających na grafikę w stylu retro. Wcielamy się w postać o imieniu Dawn i walczymy z inwazją na terenie tytułowej placówki.

Zobacz na YouTube

Selaco to podziemna baza, w której skrywają się resztki ludzkości, po apokaliptycznych wydarzeniach na powierzchni. Korzystamy z szeregu broni, takich jak karabiny, lodowe granaty, a nawet pistolety na gwoździe.

Za prace odpowiada studio Altered Orbit, bazując w całości na GZDoom, czyli na rozbudowanej wersji oryginalnego silnika, ze wsparciem dla szeregu współczesnych funkcji. Na podstawowym poziomie nadal mamy jednak do czynienia z kodem napisanym ponad dwie dekady temu.

Jest ładnie

Największe innowacje dotyczą zapewne sztucznej inteligencji przeciwników, znacznie usprawnionej w porównaniu z Doomem. Jest też możliwe do zniszczenia środowisko, zaawansowane oświetlenie i więcej dźwięków - w tym głosy.

Altered Orbit to mały zespół, który nie chce jeszcze planować daty premiery. Stąd brak szczegółów na ten temat, poza żartem na Steamie, mówiącym o 25 sierpnia 2255 roku.

Read this next