Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

GTA 5 z niespotykanym poziomem realizmu. Sztuczna inteligencja poprawia grafikę gry

Nagranie jak z kamery samochodowej.

  • Badacze pracują nad metodą upiększania „sztucznych” obrazów - np. pochodzących z gier
  • Za przykład posłużyło GTA 5
  • Narzędzie nie jest dostępne publicznie

Grupa badawcza Intel ISL zaprezentowała projekt Photorealism Enhancement, którego celem było opracowanie nowej metody czynienia generowanych komputerowo obrazów znacznie realistyczniejszymi, dzięki sztucznej inteligencji. Działanie narzędzia pokazano na przykładzie GTA 5.

Efekty widzimy na znajdującym się poniżej nagraniu oraz interaktywnych obrazkach porównawczych, dostępnych na stronie projektu. Wybrane grafiki również umieściliśmy w treści tej wiadomości.

Zobacz na YouTube

Metoda opracowana przez Intel ISL analizuje każdą klatkę animacji gry i czyni ją realistyczniejszą dzięki tzw. sieci splotowej, produkującej obrazy na podstawie bazy danych o nazwie Cityscapes - zawierającej liczne nagrania z wideorejestratorów samochodowych kierowców poruszających się po miastach w Niemczech.

Narzędzie działa podobnie jak inne oparte na sztucznej inteligencji sposoby upiększania obrazów - Photorealism Enhancement dobiera więc z bazy danych szereg obrazów najbardziej przypominających aktualnie przerabianą klatkę i zmienia ją tak, by przypominała materiały referencyjne, którymi dysponuje. Dokładną - dość skomplikowaną - metodę opisano w powyższym materiale.

Intel ISL twierdzi, że dzięki Photorealism Enhancement „asfalt jest gładszy a karoseria samochodów bardziej błyszcząca”. Fakt, że większość nagrań z Cityscapes pochodzi z Niemczech, tłumaczy też specyficzną zmianę palety barw - odjęcie charakterystycznego dla Kalifornii (Los Santos bazuje na Los Angeles) brązu i pomarańczu, a dodanie zieleni.

Należy zauważyć, że zaprezentowany przez twórców przykład jest nieco rozmazany. Nie jest też w najlepszej jakości, a niska liczba klatek na sekundę daje się we znaki. Więcej szczegółów można jednak dostrzec na statycznych grafikach.

Intel ISL nie informuje, czy w przyszłości udostępni narzędzie publicznie.

Read this next