Baldur's Gate 3 - obozowanie: jak rozbić obóz

Rozbijanie obozu, odpoczynek, regeneracja zaklęć.

W trakcie rozgrywki w Baldur's Gate 3, twoja drużyna odnosić będzie rany. Ich uleczenie nie stanowi problemu, gdyż można użyć mikstury lecznicze - znacznie lepiej jednak skorzystać z możliwości obozowania. Tym bardziej, że jest to niezbędne do odnowy zaklęć u postaci czarujących.

Obóz rozbić możesz w niemalże każdym miejscu. By tego dokonać, kliknij na ikonkę ogniska (1) znajdującą się obok mini-mapy. Gra spyta, czy chcesz udać się do obozu - potwierdź.

082

Obóz jest oddzielną, niepołączoną z resztą świata lokacją. Nie mogą zaatakować cię tutaj żadne stwory. Możesz podjąć się tutaj kilku czynności. Pierwszą z nich jest rozmowa z członkami drużyny. Jeśli będą oni mieli coś ciekawego do powiedzenia, nad ich głową pojawi się ikonka wykrzyknika (2). W trakcie rozmowy z taką postacią możesz zyskać (bądź stracić) jej sympatię.

083

Kolejną rzeczą jest przygotowanie zaklęć. Wszystkie czary, które znajdują się w księgach twoich postaci, zostaną automatycznie przygotowane wraz z zakończeniem obozowania. Oznacza to, że będziesz mógł z nich korzystać w czasie walki. Zaklęcia podejrzysz klikając na ikonkę książki (3), bądź wciskając klawisz K.

W obozie znajdziesz także skrzynię (4). Możesz wrzucić do niej wszystkie aktualnie niepotrzebne przedmioty, by odciążyć swoje postacie. Przedmioty znajdujące się tutaj będą bezpieczne - nikt ich nie ukradnie.

084

By zakończyć obozowanie, musisz wejść w interakcję z dowolnym posłaniem (5) bądź kamiennym łóżkiem. Gra spyta, czy jesteś pewien swojej decyzji, musisz tylko potwierdzić. Po powrocie do normalnego świata wszystkie postacie zostaną wyleczone i będą mieć odnowione zdolności i zaklęcia.

085

Regularnie korzystaj z obozowania, szczególnie, jeśli w drużynie masz przynajmniej jedną postać magiczną. Bez przygotowanych zaklęć postacie tego typu znacząco tracą na użyteczności. Pamiętaj jednak, że każde obozowanie przesuwa czas w grze o 8 godzin, co może wpłynąć na niektóre zadania.

Następnie: Baldur's Gate 3 - jak poruszać jedną postacią

Poprzednio: Baldur's Gate 3 - odpoczynek i obozowanie