Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

The Last of Us 2 - poziom z muzeum powstawał dwa lata

Niektóre sekwencje w grze przerabiano ponad 20 razy.

Uwaga na spoilery: poniższy tekst nie ujawnia głównych wydarzeń fabularnych, ale omawia jedną z misji


Poziom z muzeum w The Last of Us 2, w którym Ellie i Joel mają okazję między innymi przyjrzeć się szkieletom dinozaurów, powstawał pełne dwa lata - ujawnia jeden z projektantów gry.

- Naprawdę - zapewnił Evan Hill w rozmowie z prowadzącym kanał Game Maker's Toolkit na YouTube, który poprosił o potwierdzenie. - Wielki sekret projektowania poziomów przez Naughty Dog opiera się po prostu na ciągłym powtarzaniu i ciężkiej pracy.

Zobacz na YouTube

- Bazujemy na wypracowanych fundamentach, ale są w tej grze sekwencje, które tworzyliśmy od nowa jakieś 25 razy. Sekretem naszej jakości jest poświęcenie i gotowość do porzucenia czegoś, co po prostu nie działa.

W materiale Evan Hill przedstawia też inne ciekawostki o projektowaniu The Last of Us 2. Na podstawie często bardzo krótkich wytycznych od Neila Druckmanna - reżysera produkcji - twórcy poziomów opracowywali początkowo bardzo uproszczoną, bazową wersję otoczenia i obiektów, a potem dodawali szczegóły, nieustannie przenosząc się do gry w skórze Ellie i sprawdzając, jak projekt sprawdza się w praktyce.

Wczesna, orientacyjna wersja poziomu, powstała z pomocą bazowych obiektów, czyli tzw. blockmesh

Zobacz: The Last of Us 2 - Poradnik, Solucja

Według dewelopera, Naughty Dog specjalizuje się też w kierowaniu uwagi gracza poprzez naturalne bariery, ruch postaci towarzyszących czy drobne wskazówki wizualne, jak zabielony ogon dinozaura, który podpowiada, że można po nim wejść.

Polub nas na Facebooku | Obserwuj na Twitterze

Read this next