Crossout - tryby gry: PvP, PvE, raidy, adventure, invasion, brawl

Zobacz, jak je odblokować i o co w nich chodzi.

Crossout jest tytułem oferującym wiele różnych trybów rozgrywki. Od kooperacji, poprzez pojedynki drużynowe, kończąc na krwawych starciach, gdzie na placu boju pozostaje tylko zwycięzca. Początkowo ilość zadań może nieco przytłaczać, dlatego na tej stronie poradnika dowiesz się, jak odblokowuje się kolejne zadania oraz poznasz ich ogólną charakterystykę. Należy przy tym mieć na uwadze, że autorzy mogą stale modyfikować, usuwać lub dodawać nową zawartość związaną z rozgrywką.

Przed przystąpieniem do opisu poszczególnych trybów dobrze jest wyjaśnić kilka terminów:

  • PvP (player vs player) - tryby gry, w których gracze prowadzą walkę między sobą.
  • PvE (player vs enviroment) - w tych trybach gracze współpracują walcząc przeciwko sztucznej inteligencji.
  • Survivor - ocalali, w nomenklaturze grze oznacza to innych graczy.
  • Bandits, AI vehicles - pojazdy sterowane przez sztuczną inteligencję.
o025

Aby przejść do mapy z wyborem trybów gry w garażu wybierz opcję select mode, znajdującą się pod napisem battle. Poniżej przedstawiamy charakterystyki poszczególnych trybów gry:

Get the scrap metal (1) - drużynowe pojedynki między graczami (PvP), w których nagrodą jest złom. Dostępne od początku gry.

Patrol (2) - kooperacyjny tryb przeciwko sztucznej inteligencji (PvE). Polega na odbyciu patrolu, jeśli zaliczymy misję to zdobędziemy złom. Tryb odblokowuje się po osiągnięciu 5 poziomu we frakcji inżynierów (engineers).

Get wires (3) i Get the Batteries (4) - tryby drużynowych pojedynków (PvP), w których możemy zdobyć druty oraz baterie, czyli surowce potrzebne do tworzenia nowych części. Pierwszy tryb staje się dostępny po awansowaniu u inżynierów na 10 poziom doświadczenia oraz po stworzeniu pojazdu o mocy przynajmniej 4000 power score, a drugi po awansowaniu na 5 poziom we frakcji lunatics i zdobyciu maszyny o mocy 5000 power score.

Uwaga - w drużynowych trybach PvP istnieją różne typy rozgrywki (np. Assault lub Encounter). W większości z nich cel można osiągnąć na dwa sposoby - niszcząc wszystkich przeciwników lub zajmując kluczowe pozycje i utrzymując je do końca czasu gry.

Adventure (5) - tryb przygodowy, w którym zadaniem gracza jest wypełnianie kolejnych misji głównych oraz zadań dodatkowych. Stanowi, zwłaszcza na początku zabawy, dobre wprowadzenie do zrozumienia mechanik w grze oraz zdobycia pewnych nagród. Jest odblokowywany po awansie na 3 poziom doświadczenia u inżynierów.

Raidy (6) - zaznaczane na mapie zielonymi ikonami. Są to tryby, w których w kooperacji z innymi graczami (PvE) musimy stawić czoła wyznaczonym celom, takim jak obrona wyznaczonych punktów i pojazdów, niszczenie wrogich maszyn czy przechwytywanie wskazanych punktów. W raidach można brać udział płacąc za udział paliwem. Nagrodami są kupony oraz surowce. W zależności od stopnia trudności za wygraną otrzymamy dodatkowe surowce, takie jak miedź (copper) czy elektronika (electronics).

Wymagania związane z odblokowaniem kolejnych raidów:

  • Łatwe (jedna gwiazdka) - 4 poziom u inżynierów, 20 litrów paliwa.
  • Średnie (dwie gwiazdki) - 10 poziom u inżynierów, 40 litrów paliwa, pojazd na poziomie 4000 PS.
  • Trudne (trzy gwiazdki) - 5 poziom we frakcji lunatics, 60 litrów paliwa, pojazd na poziomie 5000 PS.

Brawl (7) - oznaczone na mapie ikonami czerwonymi lub fioletowymi (np. odmiana opisywanego trybu o nazwie Bedlam). Są to rozgrywki gracz kontra gracz (PvP), jednak o charakterze indywidualnym. Jednym słowem zwycięzcą zostaje gracz, który zostanie na polu bitwy ostatni. Podobnie, jak w przypadku starć drużynowych również tutaj mogą pojawić się różne typy gry - w Battle Royale wygrywa ostatni na polu bitwy, w Storm warning podobnie, ale starcie utrudnia burza piaskowa, która eliminuje nieuważnych graczy. W niektórych przypadkach gracze są zestawiani losowo, bez uwzględniania mocy pojazdów (PS). Nagrodami w tym przypadku są surowce oraz skrzynie z generowanymi losowo nagrodami. Brawl staje się dostępny po awansowaniu na 10 poziom u inżynierów.

Invasion (8) - tryb, w którym drużyna musi pokonać graczy dysponujących silniejszymi pojazdami, znanymi pod nazwą leviathan. Nagrodą są kupony oraz surowce. Dostęp do tego rodzaju misji pojawia się po osiągnięciu 10 poziomu u inżynierów.

Spis treści: Crossout - poradnik i najlepsze porady

Poprzednio: Crossout - wyzwania, challanges

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami