Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

New World - premiera i najważniejsze informacje

MMO od Amazonu: rozgrywka, mechanika, fabuła.

Amazon poważnie zabiera się za produkcję gier wideo, a pierwszym naprawdę dużym i ambitnym projektem firmy jest gra MMO. New World to produkcja, która na pewno zainteresuje fanów sieciowych RPG.

Twórcy korzystają z rozwiązań z innych gier reprezentujących ten sam gatunek, ale wprowadzają też własne pomysły i urozmaicenia. Chcą na przykład zaoferować model walki, który zrywa z klasycznym, monotonnym wciskaniem przycisków numerycznych z World of Warcraft czy Final Fantasy 14.

Deweloperzy wykreowali też na potrzeby gry zupełnie nowe, oryginalne uniwersum, by mieć pełną kontrolę nad rozwojem świata oraz historii.

  • Premiera: 2020
  • Platforma: PC
  • Wersja językowa: polska (napisy)
  • Producent: Amazon Game Studios
  • Wydawca: Amazon Game Studios

Data premiery

New World zadebiutuje na PC w 2020 roku. Zapowiedziano już, że zamknięte testy beta rozpoczną się już w kwietniu. By zagwarantować sobie do nich dostęp, trzeba zamówić grę przed premierą.

Podstawowa wersja New World kosztuje 143 zł, a wersja Deluxe 180 zł - ta druga nie oferuje jednak żadnych istotnych dodatków czy bonusów, a po prostu zestaw kosmetycznych przedmiotów i emotikon oraz zwierzęcego, psiego towarzysza.

Tytuł można zamawiać na Amazonie lub na Steamie.


Świat, historia

Akcja New World odgrywa się w fikcyjnym świecie fantasy inspirowanym XVII-wieczną rzeczywistością. Jak sugeruje tytuł, mamy do czynienia z odkrywaniem "Nowego Świata" - niczym pierwsi osadnicy Ameryki.

Trafimy więc na tajemniczą wyspę Aeternum. Szybko odkrywamy, że pod powierzchnią czai się pradawne zło - Skażeni, którzy mają zamiar wyeliminować wszystkich ludzi.

Historia rozpoczyna się wątkiem walki z potwornym zagrożeniem, ale w pewnym momencie gracz staje przed wyborem jednej z trzech frakcji: Maruderów, Syndykatu lub Przymierza. Każda z nich działa według własnych reguł i pragnie przejąć kontrolę nad Aeternum z różnych pobudek.

Wybór frakcji może wpływać na wrażenia z gry - jak podkreślają twórcy: w sposób pozytywny, a czasem nawet negatywny. Trzy skonfliktowane frakcje konkurują ze sobą o zasoby, władzę i wpływy. Ktoś zawsze musi być więc przegraną stroną nieustannej wojny. Twórcy zaznaczają jednak, że zadbają o odpowiedni balans i każdy zawsze będzie mieć szansę, by odegrać się na rywalach.

Na mapie widzimy obszary kontrolowane przez różne frakcje

W świecie gry spotkamy nie tylko potwory i innych ludzi. Lokacje wypełniono zwierzyną i zadbano o odpowiednią różnorodność wizualną poszczególnych obszarów. Zwiedzimy tereny górskie, równiny, gęste lasy czy bagna.


Rozgrywka i gameplay

Mechanika rozgrywki w New World łączy rozwiązania klasycznych MMO z nowoczesnymi. Walka przywodzi na myśl w większym stopniu gry akcji czy produkcje w stylu Dark Souls, ale misje czy crafting to raczej bardziej tradycyjne systemy.

W grze zajmiemy się oczywiście wykonywaniem misji, rozwojem postaci i zapoznamy się z głównym wątkiem fabularnym zwiążanym z wyspą Aeternum i Skażonymi, ale równie istotne (o ile nie ważniejsze) ma być PvP na wielką skalę - wojny frakcji. W walkach będą brać udział 50-osobowe drużyny.

Zobacz na YouTube

Przystępując do jednej z trzech frakcji będziemy mogli jeszcze wstąpić do gildii, albo nawet bez tego brać udział w poważnych, długich bitwach o przejmowanie i kontrolę różnych części wyspy. Przejęte osady i miasteczka zostaną oddane pod opiekę liderów gildii, ale w każdym momencie będą mogły zostać odbite przez inne frakcje.

Poza strefami oblężeń i bitew o strategiczne lokacje, PvP można też aktywować w dowolnym miejscu na świecie - początkowo twórcy chcieli wprowadzić hardkorowy system, który pozwalałby atakować każdego w dowolnym miejscu i zabierać jego ekwipunek. Później zmieniono jednak podejście i postanowiono, że pojawi się opcja wyłączenia chęci brania udziału w starciach między graczami. Niedawno deweloperzy wspomnieli jednak, że ta decyzja nie jest ostateczna i być może po kolejnych fazach testów powrócą do pierwotnych założeń.

Walka ma być dynamiczna

Poza walką zajmiemy się oczywiście rzemiosłem, będziemy też mogli kupić i rozbudowywać własny dom. Gra nie oferuje wyboru klasy postaci. Zamiast tego będziemy specjalizować naszego bohatera poprzez wybór umiejętności i talentów, co pozwoli na więcej eksperymentowania ze stylem rozgrywki.

Read this next